ایمیل

ایمیل

معنی کلمه ایمیل در فرهنگ معین

(اِ مِ یْ ) [ انگ . ] (اِ. ) = ای میل : پست الکترونیکی .

معنی کلمه ایمیل در فرهنگ فارسی

رودیست در غرب مغولستان در ایالت سمیریه .

معنی کلمه ایمیل در دانشنامه عمومی

رایانامه، ( به انگلیسی: E - mail ) روشی برای تبادل پیام ( «نامه» ) بین افرادی است که از وسایل الکترونیکی استفاده می کنند. اولین استفادهٔ محدود از رایانامه در دههٔ ۱۹۶۰ به وقوع پیوست، در آن زمان کاربران فقط می توانستند برای کاربران همان رایانه، ایمیل ارسال کنند. برخی از سیستم ها همچنین نوعی پیام رسانی فوری ارائه می کردند، طوری که فرستنده و گیرنده باید همزمان آنلاین می بودند. ری تاملینسون به عنوان مخترع رایانامهٔ شبکه ای ( امروزی ) شناخته می شود. او با استفاده از علامت @ ( اَت ساین ) نام کاربری را با سرور مقصد پیوند داد و در سال ۱۹۷۱ اولین سیستمی را ساخت که قادر به ارسال پیام بین کاربران در میزبان های مختلف در سراسر آرپانت بود. در اواسط دهه ۱۹۷۰، این روش به عنوان رایانامه شناخته شد.
رایانامه در شبکه های کامپیوتری و اینترنت کار می کند. سیستم های امروزه بر اساس مدل ذخیره و ارسال فعالیت می کنند. سرورهای رایانامه پیام ها را می پذیرند، ارسال و ذخیره می کنند. نه کاربران و نه رایانه های آنها ملزم نیستند همزمان آنلاین باشند. آنها معمولاً برای ارسال یا دریافت پیام یا بارگیری آن به یک سرور رایانامه یا رابط پست الکترونیکی وب متصل می شوند.
رایانامه های اولیه در ابتدا فقط متنی ASCII بودند، بعدها رایانامهٔ اینترنتی توسط برنامه های افزودنی رایانامهٔ چندمنظوره ( MIME ) گسترش یافت تا متن را در سایر کاراکترها و پیوست های محتوای چندرسانه ای حمل کند. رایانامهٔ بین المللی، با آدرس های رایانامهٔ بین المللی شده با استفاده از UTF - 8، استاندارد شده، اما به طور گسترده پذیرفته نشده است.
سابقه سرویس های رایانامه مدرن اینترنتی به آرپانت ( ARPANET ) برمی گردد. اولین استانداردهای رمزگذاری پیام های رایانامه در سال ۱۹۷۳ منتشر شد ( RFC 561 ) . یک رایانامه ارسال شده در اوایل دهه ۱۹۷۰ مشابه یک رایانامهٔ ساده ای است که امروزه ارسال می شود.
واژهٔ مرکب انگلیسی electronic mail به شکل گرته بردارانه به بسیاری از زبان های جهان راه یافته است. هر یک از دو واژهٔ این ترکیب جداگانه به زبان های مقصد برگردانده شده و سپس در آن زبان ها واژهٔ مرکبی شکل داده اند؛ برای نمونه در فرانسوی به courrier électronique، در آلمانی به elektronische Post، در عربی به برید الکترونی، در روسی به электронная почта و در فارسی به نامهٔ الکترونیک و پست الکترونیک برگردانده شده است.

معنی کلمه ایمیل در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:پست الکترونیکی

معنی کلمه ایمیل در ویکی واژه

ای میل: پست الکترونیکی.

جملاتی از کاربرد کلمه ایمیل

وی این موضوع را در کتاب موج سوم در سال ۱۹۸۰ ادامه داد. موج اول و دوم را به‌عنوان انقلاب کشاورزی و صنعتی، توصیف نموده و «موج سوم» یک عبارت ابداعی توسط وی برای نشان دادن انقلاب کنونی مبتنی بر اطلاعات و کامپیوتر است. او گسترش اینترنت و ایمیل، رسانه‌های تعاملی، تلویزیون کابلی، شبیه‌سازی و دیگر پیشرفت‌های دیجیتال را پیش‌بینی نمود. در سال ۱۹۹۰ وی کتاب جابه‌جایی قدرت را با کمک همسرش، هایدی نوشت.
بنا به گزارشی به‌دست‌آمده از اسنودن و منتشرشده در واشینگتن پست در تاریخ ژوئیهٔ ۲۰۱۴، نود درصد از آنانی‌که تحت جاسوسی و مراقبت در آمریکا قرار گرفته‌اند شهروندان معمولی هستند که هدف تحقیقات ویژه‌ای نبوده‌اند. این روزنامه اظهار داشت؛ مدارک شامل ایمیل، پیامک و حساب‌های آنلاینی را که کنترل کرده، ادعای اسنودن را تأیید می‌کنند.
در ۱۷ ژانویه ۲۰۰۶ مرکز حقوق قانون اساسی، دادخواستی را علیه جرج بوش به نام مرکز حقوق قانون اساسی در برابر جرج دابلیو بوش به دادگاه برد. این دادخواست، نظارت بدون حکم اولیه آژانس امنیت ملی بر مردم، از جمله، ایمیل‌های مرکز حقوق قانون اساسی را به چالش کشید.
بر پایه یک نوشتار سال ۲۰۱۰ (میلادی) در واشینگتن پست «سامانه‌های گردآوری اطلاعات آژانس امنیت ملی، هر روز ۱/۷ میلیارد ایمیل، تماس تلفنی، و دیگر روش‌های ارتباطی را رهگیری و نگهداری می‌کنند». آژانس امنیت ملی، بخشی از این اطلاعات را در ۷۰ پایگاه داده جداگانه، دسته‌بندی می‌کند.
پرسمانی که در ادامه آمده‌است، نام‌ها و ایمیل‌های هر انسان موجود در دیتاست را برمی‌گرداند:
در روز نخست سال ۲۰۱۴ میلادی، یک گروه که خود را ارتش الکترونیکی سوریه می‌نامد و حامی بشار اسد است، بخش‌هایی از سایت اسکایپ را هک کرد. ارتش الکترونیکی سوریه در توییتر اسکایپ و همین‌طور وبلاگ این سایت نوشت: «از سرویس‌های ایمیل مایکروسافت (هات‌میل و اوت‌لوک) استفاده نکنید. آن‌ها حساب‌های شما را پایش می‌کنند و اطلاعاتتان را به حکومت‌ها می‌فروشند.»
هر وسیله متصل به اینترنت و هر شخصی که از آن وسیله استفاده می‌کند، همواره به تولید و مصرف داده می‌پردازد. این افراد فعالیت‌هایی همچون ارسال ایمیل و گفتگو با افراد دیگر در محیط‌های آنلاین را نیز انجام می‌دهند.
یک ژست جدید چند گزینه ای در برنامه‌های پشتیبانی شده مانند فایل‌ها و ایمیل در دسترس است. با کشیدن دو انگشت روی موارد مورد نظر، می‌توانید موارد مختلفی مانند پرونده یا ایمیل را سریع انتخاب کنید.
در حالی که کالا در محدودهٔ وسیع تری استفاده می‌شود، مصرف کنندگان کاراتر از محصول استفاده کرده و به نوعی با کالا انس می‌گیرند. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید. آدرس‌های ایمیل هرچه بیشتر باشند شبکه کاراتر گردیده و هزینهٔ آن به ازای هر کاربری که از آن استفاده می‌کند کاهش می‌یا بد.
با توجه به اینکه تمام اطلاعات به صورت فایل هستند، امکان ارسال فایل‌های خروجی از طریق اینترنت یا ایمیل فراهم است.