ایول

معنی کلمه ایول در فرهنگ فارسی

( قلندران و درویشان ) ای والله

معنی کلمه ایول در ویکی واژه

ای+ول (از ولله)
(محاوره)
دمت گرم، احسنت،

جملاتی از کاربرد کلمه ایول

آندرونیکوس چهارم پالایولوگوس، بزرگترین پسر ژان پنجم، امپراتور وقت بیزانس و هلنا کانتاکوزنه، دختر امپراتور پیشین، ژان ششم کانتاکوزنوس بود.
پس از پایان رویدادهای رزیدنت ایول ۳، ادارهٔ پلیس شهر راکون، به همراه تمام افسران آن که به زامبی تبدیل شده بودند، پس از برخورد بمب هسته‌ای با شهر، به همراه خود شهر از نقشهٔ جغرافیایی ایالات متحده پاک شد.
بسیاری از ویژگی‌های بلوفلد در داستان‌های عامه پسند تبدیل شده‌اند، که نشان‌دهنده شخصیت اصلی مغز متفکر جنایتکار است، با نوازش گربه سفیدش که اغلب به عنوان کنایه‌ای به شخصیت بلوفلد حفظ می‌شود. این را می‌توان در سری فیلم‌های آستین پاورز با شخصیت دکتر ایول و گربه‌اش آقای بیگلسورث یا در کارتون‌های بازرس گجت با شخصیت دکتر کلاو و موش خطرناک با شخصیت بارون سیلاس مشاهده کرد.
یولی آزیلمیش بنکایول آزدیریب یا مونی آنلیمدا قضا یازدیریب
مایک خلبان بالگردی بود که در جریان رویدادهای رزیدنت ایول ۴ به کمک لیان اس کندی آمده بود تا او اشلی را نجات دهد. او تعداد بسیار زیادی از افراد سدلر را می‌کشد و کمک بزرگی را برای لیان انجام می‌دهد. این شخصیت به دستور سدلر و با شلیک راکت، به همراه بالگردش نابود شد.
فهرست شخصیت‌های رزیدنت ایول، فهرستی از مقاله‌ها و نام‌های شخصیت‌هایی است که در سری رزیدنت ایول (بازی ویدئویی، فیلم، انیمیشن و رمان) حضور دارند.
الکساندرا سرگئیونا بوتکینا، دختر سرگئی بوتکین و الکساندرا پاولوونا بوتکینا بوددر سال ۱۹۱۴، او با بازیگر کنستانتین خوخلوف ازدواج کرد. آنها با هم یک فرزند داشتند، پسری که نام او سرگئی بود. وی به عنوان بازیگر نقش مکمل زن در فیلم اوراگان (طوفان) به کارگردانی بوریس سوشکویچ و در فیلم ایولا به کارگردانی وادیسلاو استارویچ نقش ایفا کرد. در سال ۱۹۱۹، وی در آزمون ورودی مؤسسه دولتی فیلمبرداری در مسکو قبول شد. در آنجا او با لو کولشوف آشنا شد که شریک زندگی او در فیلم و زندگی شد. خوخلووا در سن ۸۷ سالگی در مسکو درگذشت.
ارتباط او با این گروه از طریق اولین استادش یعنی می‌چلی به وجود آمد. می‌چلی نه تنها خودش عضو این گروه بود بلکه شاگرد جووانی فاتوری، بنیان‌گذار جنبش ماکیایولی نیز بود.
او همچنین همسر بازیگر متوفی ایتالیایی پیر آنجلی بود. ترووایولی در سال ۲۰۱۳ در سن ۹۵ سالگی در رم درگذشت.
شرکت پیرسون ۵۰ درصد سهام اکونومیست را به وسیله فایننشال تایمز در اختیار داشت. در اوت ۲۰۱۵ پیرسون سهم خود را در اکونومیست فروخت. خانواده آنیلی صاحب کمپانی اکسور ۲۸۷ میلیون پوند برای افزایش سهام خود از ۴٫۷٪ به ۴۳٫۴٪ پرداخت کرد حال آنکه اکونومیست ۱۸۲ میلیون پوند از موجودی ۵٫۰۴ میلیون سهام را پرداخت نمود و این سهام بین سهامداران تقسیم شد. سهامداران فعلی به‌طور رسمی توسط یک هیئت مدیره ویرایشگر را منصوب می‌کنند و بدون اجازه این هیئت نمی‌توان ویرایشگر را حذف کرد. اکونومیست با مسئولیت محدود شرکت تابعه گروه اکونومیست است. ایولین دو روچیلد از سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۹ رئیس این شرکت بود.
او در پروژه‌های زیادی با ویتوریو دسیکا شامل یک بخش بوکاچو ۷۰ همکاری کرد. ترووایولی خالق چندین موسیقی ایتالیایی بود.