اریگ
معنی کلمه اریگ در دانشنامه عمومی

اریگ

معنی کلمه اریگ در دانشنامه عمومی

اریگ ( انگلیسی: Arig ) شرکت بیمه بحرینی است، که در سال ۱۹۸۰ تأسیس شد.

معنی کلمه اریگ در ویکی واژه

زردآلو

جملاتی از کاربرد کلمه اریگ

معمار نیک نیک همی داند ما کاریگران نیک ز بیکاران
بهر ناحیت کرد موکب روان که یاریگرش بود بخت جوان
پس از آنکه اسکندر وارد شهر آروس گردید و کراتر و اریگسوس را در اینجا یافت. آنها فرادات حاکم تپوری‌ها را همراه آورده بودند. اسکندر این اسیر را خوب پذیرفت. پس از آن آن مناپیس را که در زمان اُخُس فرار کرده و به دربار فلیپ پناهنده شده بود والی اسرم هیرکانیا کرد و فرادات را به حکومت تپورستان ابقا داشت.
تا همی باشدم به مدح و به شکر طبع و خاطر قوی و کاریگر
شعار بنیاد کرامت رضوی: به کمک هم می‌توانیم یاریگر باشیم.
نه طبع معین من گه انشا نه دستم در بیاض یاریگر
لیک بازاریگان دیده ورند صد ازین جنس به یک جو نخرند
یکی هیزم کش دوزخ، دوم کاریگر مطبخ سیم دارنده بر رخ، چهارم ثفل ریز خوان
ندید از مدارای هیچ اختری در آزرم هیلاج یاریگری
یونس امامی در دومین حضور خود در مسابقات وزن ۷۰ ک‌گ رقابت‌های قهرمانی جهان در نورسلطان، قزاقستان توانست به جایگاه سوم دست یابد. امامی با برتری برابر اریگلنت پریشان از آلبانی (۱۱–۰)، الامان اولو از قرقیزستان (۶–۰) و کوجیرو شیگا از ژاپن (۱۱–۰) پیروز شد و به رقابت نیمه‌نهایی راه یافت. امامی در این مرحله با نتیجهٔ ۶–۶ به نورکوژا کایپانوف از قزاقستان که از حمایت هواداران در ورزشگاه باریس آره‌نا سود می‌جست، باخت و به دیدار رده‌بندی راه پیدا کرد. امامی در دیدار رده‌بندی برای کسب مکان سوم، نیکلای کوجوکارو از بریتانیا را ضربه فنی کرد و به نشان برنز مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ دست یافت.
بپیوندند. اریگامی مدرن، در چند سال اخیر) از سال۱۹۵۰ میلادی به بعد (با انتشار کتاب‌های
پس از آنکه اسکندر وارد شهر آروس گردید و کراتر و اریگسوس را در اینجا یافت. آنها فرادات حاکم تپوری‌ها را همراه آورده بودند. اسکندر این اسیر را خوب پذیرفت. پس از آن آن مناپیس را که در زمان اُخُس فرار کرده و به دربار فلیپ پناهنده شده بود والی هیرکانیا کرد و فرادات را به حکومت تپورستان ابقا داشت.
قوانین ۱ تا ۶ توسط ریاضیدان ایتالیایی-ژاپنی، هومیاکی هوزیتا، در سال ۱۹۹۲ نوشته شد و این قوانین، عملکردهایی که هنگام تا کردن کاغذ (اریگامی) ایجاد می‌شود را توصیف می‌کنند.
کتاب ساداکو و هزار درنای کاغذی روایتگر داستان ساداکو ساساکی است که بعد از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی مبتلا به سرطان خون شد و درگذشت. ساداکو این افسانه ژاپنی را شنیده بود که اگر هزار درنای کاغذی اریگامی درست کند، حالش بهبود می‌یابد. اما توانست تا زمان مرگش در ۱۲ سالگی فقط ۶۶۴ درنا درست کند.
پس از آنکه اسکندر وارد شهر آروس گردید و کراتر و اریگسوس را در اینجا یافت. آن‌ها فرادات حاکم تپورها را همراه آورده بودند. اسکندر این اسیر را خوب پذیرفت. پس از آن آن مناپیس را که در زمان اُخُس فرار کرده و به دربار فلیپ پناهنده شده بود والی هیرکانیا کرد و فرادات را به حکومت تپورستان ابقا داشت.
پیش ازینم نظری نیک روان بود چو آب چشم بد بر نظر من زد و کاریگر شد
مطابق گزارش‌ها، مقامات برای جلوگیری از هرگونه اعتراض یا شیوع خشونت بیش از ۵۰۰ نفر، از جمله چندین رهبر کشمیری را دستگیر کردند. وزیران پیشین جامو و کشمیر، محبوبه مفتی و عمر عبدالله، اعضای مجلس قانونگذاری نظیر محمد یوسف طاریگامی و مهندس رشید از جمله افرادی بودند که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.
ز آه من حذر کن کان دل آور اگر زخمی زند کاریگر آید
بوستان ملی و منطقه حفاظت شده ساریگل,بوستان ملی و منطقه حفاظت شده سالوک، روستای هدف گردشگری رویین، دره ییلاقی بیدواز، اردغان و آبشار زیبای ایزی و توی، ارتفاعات شاه جهان و چشمه سارهای ارتفاعات کرکز مسافران و گردشگران زیادی را هر ساله در خود جای می دهد.
ازان یاریگران در شادی و غم نبودش با کسی پیوند محکم