آیتم

آیتم

معنی کلمه آیتم در فرهنگ معین

( آیتم ) (تِ ) [ انگ . ] (اِ. ) هر یک از بخش های جداگانة یک مجموعه ، موضوع ، مطلب ، چیز، فقره .

معنی کلمه آیتم در دانشنامه عمومی

آیتم. آیتم ( کره ای:  아이템; لاتین نویسی اصلاح شده:  Aitem ) یک مجموعهٔ تلویزیونی کره جنوبی سال ۲۰۱۹ در ژانر درام معمایی فانتزی بر پایهٔ مجموعه وب تون کاکائو پیج با همین نام است. جو جی هون، جین سه یون، کیم کانگ - وو و کیم یو - ری در آن بازی کردند. این مجموعه از ۱۱ فوریه تا ۲ آوریل ۲۰۱۹ از ام بی سی پخش شد.
• جو جی هون در نقش کانگ گون / کیم سونگ - کیو
• جین سه یون در نقش شین سو - یونگ
• کیم کانگ - وو در نقش جو سه - هوانگ
• کیم یو - ری در نقش هان یو - نا
اولین جلسهٔ فیلمنامه خوانی در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۸ با حضور گروه بازیگران اصلی در ام بی سی در سانگام - دونگ انجام شد. نویسنده وب تون اصلی نیز حضور داشت.
زوج نقش اصلی جو جی هون و جین سه یون پیش از این در درام سال ۲۰۱۲ به نام پنج انگشت همکاری کرده بودند.

معنی کلمه آیتم در ویکی واژه

هر یک از بخش‌های جداگانة یک مجموعه، موضوع، مطلب، چیز، فقره.

جملاتی از کاربرد کلمه آیتم

این الگوریتم به صورت تصادفی بلوکی را برای حذف و جایگزینی انتخاب می‌کند. در نتیجه به حافظه اضافی برای ذخیره زمان دسترسی به آیتم‌ها نیازی ندارد. به دلیل سادگی، این الگوریتم را در برخی پردازنده‌ها به کار می‌گیرند.
مرحله بعدی این است که بررسی کنید که الکترود حتماً کاملاً تمیز باشد و این کار را می‌توان با فرو بردن الکترود در محلول قلیایی یا اسید قوی انجام داد تا کاملاً تمیز شوند. این مرحله مهم است زیرا اگر الکترود تمیز نباشد، اتم‌ها ی مس پیوند مناسبی روی آن ایجاد نمی‌کنند و ممکن است ساییده شوند. از این رو، هنگامی که الکترود تمیز است، اتم‌های مس می‌توانند که به‌طور مؤثر روی آیتم و فلز مورد نظر بچسبند و آبکاری مس را محکم و دست نخورده نگه دارند.
سیّد حسین نصر از نخستین کسانی بود به نگارش کتاب‌شناسی کوماراسوامی همت گماشت. سال‌ها بعد پسرِ کوماراسوامی، راما، کتاب‌شناسی پدرش را تدوین کرد. پس از او یکی از جامع‌ترین کتاب‌شناسی‌های کوماراسوامی را جیمز اس. کراوچ در مجلّدی به انتشار رساند. این کتاب‌شناسی شامل بیش از هزار آیتم است.
شکار لاشخور بازی ای است که در آن سازمان دهندگان لیستی را تهیه می‌کنند که اقلام خاصی را تعریف می‌کند، که شرکت کنندگان به دنبال جمع‌آوری یا تکمیل تمام موارد موجود در لیست هستند، معمولاً بدون خرید آنها. معمولاً شرکت‌کنندگان در تیم‌های کوچک کار می‌کنند، اگرچه قوانین ممکن است به افراد اجازه مشارکت دهد. هدف این است که اولین نفری باشید که لیست را تکمیل می‌کند یا بیشترین موارد موجود در آن لیست را تکمیل می‌کند. در انواع مختلف بازی، بازیکنان از آیتم‌های فهرست شده عکس می‌گیرند یا به چالش کشیده می‌شوند تا وظایف موجود در لیست را به خلاقانه‌ترین شکل انجام دهند. گنج‌یابی نام دیگری برای بازی است، اما ممکن است شامل دنبال کردن یک سری سرنخ برای یافتن اشیا یا یک جایزه به ترتیب خاص باشد.
کرفت کردن هر آیتم در ابتدا قفل می‌باشد تا زمانی که بازیکن نتواند آن آیتم را در محیط بازی پیدا کند کرفت کردن آن آیتم نیز باز می شود.
سال ۱۳۹۴ مهران مدیری خبر از سریالی با نام عطسه داد. گفته می‌شد سریال «عطسه» شامل آیتم‌های مختلف طنز است که دارای موضوعات اجتماعی است و دارای ۱۰ قسمت است، که در بازهٔ زمانیِ مشخص (۲ هفته یکبار) از هفتهٔ اول تیرماه ۹۴، وارد شبکه نمایش خانگی شد.
این الگوریتم آیتم‌هایی را که اخیراً استفاده شده‌است در حافظه نگه می‌دارد. در صورتی که حافظه پنهان پر شود، آیتمی که تعداد دفعات کمتری مورد دسترسی قرار گرفته باشد حذف می‌شود. برای پیاده‌سازی این الگوریتم لازم است زمان استفاده شدن هر آیتم را بدانیم. معمولاً در عمل رتبه هر آیتم را در کنارش ذخیره می‌کنیم و در هر بار که حافظه پر شد برای اضافه شدن آیتم جدید، آیتمی با کمترین رتبه را حذف می‌کنیم. برای مثال در جدول زیر اعداد ۱، ۲، ۶، ۸، ۹، ۲، ۵ به ترتیب استفاده شده‌اند.
اساس این الگوریتم یک درخت دودویی می‌باشد که در هر راس بیت صفر نشان دهندهٔ یک اشاره گر به فرزند سمت چپ خود و بیت یک نشان دهندهٔ یک اشاره گر به فرزند سمت راست خود خواهد بود. برای پیدا کردن عنصری که داوطلب حذف و جایگزین شدن است از ریشه به سمت پایین اشاره گرها را دنبال می‌کنیم و برگ مقصد همان آیتم مورد نظربرای جایگزینی می‌باشد. سپس جهت تمام اشاره گرهای طی شده را تغییر می‌دهیم.
در مقیاس بینه (قبل از نسخه ۱۹۸۶) آیتم‌ها بر اساس سطح سنی گروه‌بندی شدند. هر یک از این سطوح سنی از گروهی از وظایف تشکیل شده بود که دو سوم تا سه چهارم افراد در آن سطح می‌توانستند از عهده آنها برآیند. این مسئله به این معنی بود که معیارها بر اساس محتوا چیده نشده بودند. علاوه بر این، فردی که در آزمون بینه شرکت می‌نمود تنها در صورتی نتیجه معتبر دریافت می‌کرد که تعداد معینی از وظایف تکمیل شده باشد. این بدان معناست که کوتاه، فقط در انجام یک وظیفه، منجر به عدم اعتبار آزمون می‌شد (به عنوان مثال، اگر گذراندن سه کار از چهار کار برای دریافت اعتبار مورد نیاز بود، پس گذراندن دو کار اعتباری به همراه نداشت).
ابتدا برای اضافه شدن هر آیتم به حافظه بررسی می‌کنیم که آیا این عنصر در حافظه موجود است یا خیر. درصورتی که وجود نداشت، اشاره گرها را از ریشه به سمت برگ‌ها دنبال کرده و آیتم مورد نظر را در بلوک یافت شده جایگزین می‌کنیم؛ سپس از پایین به بالا اشاره گرها را به جهت مخالف تغییر می‌دهیم.