آقای

معنی کلمه آقای در ویکی واژه

عنوان احترام‌آمیز برای مردان، هنگام خطاب یا صحبت کردن با او. از شما ممنون هستم آقای ...
مفهوم باستانی اصطلاح مزبور از دو بخش آق به معنی سفید، و آیه به معنی خرس‌ است که سرجمع باید خرس‌سفید تلقی شود. تفهیم و تشریح چرایی این اصطلاح برای مردان، نیاز به توضیح مفصل دارد، اما در دنیای مورد بحث مردان از لحاظ توحش واقعا دست کمی از خرس‌ها نداشتند. نباید در آداب و رسوم و فرهنگ سازی زن‌ها را فراموش نمود شاید این مورد اخیر هم از جانب مادران جماعت‌ ابداع شده‌است.

جملاتی از کاربرد کلمه آقای

باند با الهام از آقای وینت برتری می یابد. 007 با استفاده از دم کت وینت، دست های وینت را به هم گره می زند. سپس با چسباندن بمب به کت وینت، اورا از عرشه کشتی به پایین پرت می کند. انفجار وینت را درست قبل از برخورد با آب می کشد. باند که از روی عرشه نگاه می کند، با عصبانیت اظهار می کند: "خب، او مطمئناً با دم بین پاهایش رفت."
عقده ی قومیت مسلم گشود از وطن آقای ما هجرت نمود
به گفته آقای محمودی، در مورد جنگ عراق و کویت، شورای امنیت پس از گذشت چند ماه با صدور قطع‌نامه‌ای عراق را رسماً متجاوز اعلام کرد. وی با اشاره به این که این لزوماً شورای امنیت نیست که باید متجاوز را تعیین کند، به دو مورد استناد می‌کند. ۲
شعر گویی که اگر بشنود آقای مَلِک آفرین گوید بر شاعر و شاعرپرور
کج مرو لج مکن ایرج مشو آقایی کن چاکرانت را نیکوتر از این دار نگاه
در آن روز قصد داشتند که آقای منتظری را بکشند و من با تهران تماس گرفتم و تهدید کردم که اگر بر این امر اصرار داشته باشید بدانید که آقای منتظری تنها نیست؛ و در نهایت از این تصمیم منصرف شدند.
بینندگان شبکه یو اس ای از «آقای ربات» استقبال خوبی کردند

با کمال تأسف در همان موقع که مجاهدین در نتیجهٔ پیشرفت مختصری که کرده بودند تشجیع شده و حرارتی در آن‌ها پیدا شده بود، آقایان بهبهانی و سایر علما که در مجلس بودند، عده‌ای را به آن سنگرها فرستادند و مجاهدین را قسم می‌دادند که برادرکشی نکنند و دست از جنگ بکشند. حتی از طرف بهبهانی به آن‌ها پیغام داده شده بود که من فوراً با هر خطری هست به باغ شاه می‌روم و به جنگ و خون‌ریزی خاتمه می‌دهم.

«آقای الف» به عنوان اولین فیلم سه بعدی تاریخ سینمای ایران در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر شرکت کرد. اولین نمایش آثار حاضر در این جشنواره، به این فیلم اختصاص داشت که صبح روز ۱۳۹۱/۱۱/۱۲ در تالار ایوان شمس برای مخاطبان و اهالی رسانه به نمایش درآمد. نشست خبری فیلم سینمایی «آقای الف»، بعدازظهر همان روز در سالن همایشهای بین‌المللی برج میلاد تهران با حضور خبرنگاران رسانه‌ها برگزار شد.
وی در این باره با ذکر تجربه خود در این زمینه می‌گوید: «در زمانی که برجام در شرف تفاهم بود، دوستی از مسئولان بانک مرکزی در زمان دولت یازهم به دیدار ما آمد و من از او خواستم این گزارش ما دربارهٔ تحریم‌ها که در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی تهیه شده را به آقای سیف برسانید و به او بگویید که اگر همه خوشبین هستند (به برداشتن تحریم‌ها با این شیوه مذاکره) تو بدبین باش». حسینی در ادامه می‌گوید: «این فرد یک سال بعد از اجرای برجام به پیش ما آمد و گفت تقریباً همه تحلیل‌های شماها درست از آب درآمد. ما (حسینی و همکاران) در آن تحلیل گفته بودیم که مثلاً باید تحریم یو ترن (گردش دلار) و غیره در برجام حل شود.»
این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۸۸۲نفر (۴۹۳خانوار) بوده‌است. یکی از زحمت کشان این روستا آقای خدابخش ابراهیمی می‌باشد. که در این محل مدرسه, حمام, مسجد و.. بنا کرده‌است.(چون زمین مدرسه معرفت اسکندرکلا توسط آقای مسیح مشهدبان بخشیده شده در نامگذاری جدید مدرسه پسرانه به نام ایشان نامگذاری شد.. پل اسکندرکلا هم یکی از طویل ترین پل های شهرستان قائمشهر است که بر روی رودخانه تلار واقع شده و محل عبور خودرو های سواری برای رفتن به جاده نظامی که بیش از سی روستا که در جوار آن قرار دارند می‌باشد.)
چو جمهوری شود آقای دشتی علمدارش بود شیطان رشتی
ای برادر این نصیحت گوش کن پند آن آقای ملت گوش کن
خانواده امام موسی صدر یک بار آمدند به دفتر من و برای پیدا کردن او از من کمک خواستند. من با تعجب پرسیدم: چرا از من؟ عروس آقای خمینی، خواهرزاده موسی صدر بود. شما چرا از دستگاه‌های حکومتی کمک نمی‌گیرید؟ من سمتی ندارم. گفتند که وزارت امور خارجه و اصولاً حکومت ایران می‌گوید روابط سیاسی را نمی‌توان فدای روابط خانوادگی کرد.
آن‌که‌ هم‌صحبتی‌اش‌ زحمت‌ و رنجست و عذاب گفت آقای فلان صحبت وی رنج‌افزاست
چه جمهوری شود آقای دشتی علمدارش بود شیطان رشتی
قلدر ملیونری گفت که آقای فلان جعبه‌ها دارد و هر جعبه پر از شمش طلاست
در آخرین هفته‌های قبل از پیروزی انقلاب، رهبران انقلاب، نه از دو کانال، که در گزارش خبری آمده‌است، بلکه از سه طریق با مقامات آمریکا مذاکره می‌کرده‌اند، در ایران از جانب شورای انقلاب آقایان مهندس بازرگان، دکتر سحابی و آیت‌الله موسوی اردبیلی با سولیوان و استمپل، کارمند سفارت؛ آقای دکتر بهشتی مستقیماً با سولیوان در تهران و سوم از طریق زیمرمن در پاریس با آقای خمینی.
ویهار و ویهار و همه جا ویهاره آقای جمعه یتّا، مزیّر چهاره
هی ز آقای «مدرس » مدح کن هی ز آقای «ستاره » قدح کن