آمد و رفت

معنی کلمه آمد و رفت در لغت نامه دهخدا

( آمد و رفت ) آمد ورفت. [ م َ دُ رَ ] ( ترکیب عطفی ، اِمص مرکب ) رفت و آمد. آمد و شد. تردّد. مراوَده. ایاب و ذهاب.

معنی کلمه آمد و رفت در فرهنگ معین

( آمد و رفت ) ( ~ُ رَ ) (مص مر. ) مراوده ، ایاب و ذهاب ، تردد.

معنی کلمه آمد و رفت در فرهنگ فارسی

( آمد و رفت ) ( مصدر ) آمد و شد تردد مراوده ایاب و ذهاب آمد رفت .

معنی کلمه آمد و رفت در ویکی واژه

آمدورفت
آمدن و رفتن. مراوده ایاب و ذهاب، تردد.
(مجاز): آمد و رفت داشتن: معاشرت داشتن.
(مجاز): آمد و رفت کردن: معاشرت کردن.

جملاتی از کاربرد کلمه آمد و رفت

آمد و رفت ز سودائی خود یاد نکرد نتوان گفت باین دل شده بیداد نکرد
طواف کعبهٔ دل آمد و رفت نفس دارد اگر صد بار ازین جا رفته باشم باز می‌آیم
از آمد و رفت نفس، آگه نمی گردد کسی زین کاروان بی خبر، بانک درایی برنخاست
فرو آمد و رفت در بارگه زمین را ببوسید در پیش شه
نیست بی‌شور حوادث آمد و رفت نفس کاروان موج دارد از شکست خود جرس
فلش پلیر در سال ۱۹۹۶ به بازار آمد و رفته‌رفته محبوب‌ترین نرم‌افزار پخش ویدیو و بازی آنلاین شد. در آن هنگام، سرعت اینترنت در جهان، بسیار کم بود و شماره‌گیری، روش غالب وصل شدن به اینترنت بود. بنابراین امکان پخش و تماشای پرونده‌های صوتی و تصویری با کیفیت خوب وجود نداشت. ظهور فلش پلیر این امکان را به طراحان و سازندگان انیمیشن‌های اینترنتی می‌داد که محتوای خود را با حجم کم و کیفیت خوب ارائه کنند به‌طوریکه می‌شد یک پویانمایی سه دقیقه‌ای با چند شخصیت، پیش‌زمینه، صداها و موسیقی را در اندازه کمتر از ۲ مگابایت جا داد که در هر مرورگری قابل دیدن بود.
دولت عثمانی نیز قویاً تعهد می‌کند که شهر و بندر محمره و جزیره الخضر و لنگرگاه‌ها و هم اراضی ساحل شرقی یعنی جانب یسار شط العرب را که در تصرف عشایر متعلقه معروفه ایران است به ملکیت در تصرف دولت ایران باشد و علاوه بر این حق خواهد داشت که کشتی‌های ایران به آزادی تمام از محلی که به بحر منصب می‌شود تا موضوع الحاق حدود طرفین در نهر مذکور آمد و رفت نمایند.
بانوان ارمنی در تئاترها ابراز هنرمندی می‌کردند و زنان نام‌آوری هم در این رشتهٔ هنری داشتند. این زنان هنرمند پاره‌ای مواقع نمایش‌های خاص برای زنان ایرانی در سالن مدرسهٔ مذکور ترتیب می‌دادند با توجه به ساختمان سِن ارمنیان باید پذیرفت که نمایش قبل از ۱۹۰۲ میلادی جای خود را در گیلان گشوده بود. در این زمان تهران هنوز تئاتر آشنایی نداشت ولی گیلان چون مرکز آمد و رفت خارجیان بود کانون پرورش افکار نوین گردید.
عقل دانست وقت رفتن جان آمد و رفت خواهد او ز میان
آنقدر وسعت ندارد ملک هستی تا عدم چون نفس پر آمد و رفت مکرر کرده‌ایم
از زمان تضعیف امپراتوری عثمانی مسائلی که ارمنی‌های بیت‌المقدس با آن مواجه بودند بدون تغییر باقی ماند. یکی از امور مربوط به آمد و رفت زیارت کنندگان به بیت‌المقدس بود. همان واقفی که امروزه متولی اماکن مقدس مسلمین است متصدی اخذ مالیات از مسیحیان در طی دوران عثمانی بود. از آن جایی که ساختمان‌های مسیحی حق توسعه نداشتند و نیز به علت بدرفتاری مأموران مالیاتی از تعداد زیارت کنندگان کاسته شد. با کاهش زیارت کنندگان وقف (مقدار زیادی پول) از دست دادند متعاقباً مسیحیان توضیح دادند که در صورت اجازه توسعه و بازسازی این اماکن، زیارت کنندگان ممکن است تشویق به بازگشت شوند.
با بد و نیک کرد آمد و رفت وین چنین رفت و آن چنان آمد
به چاره‌گری شاه از آن کنج غار برون آمد و رفت بر کوهسار
اما روسا همچنان بخانه اش آمد و رفت می کردند. تا این که طبیبی به نزدش آمد و درمان وی را عهده دار شد. اما زمانی که درمانش کرد و نزدیک شد سلامتیش را بازیابد، مقداری طلایش داد و گفت: براه خویش رو.