آنور
معنی کلمه آنور در لغت نامه دهخدا

آنور

معنی کلمه آنور در لغت نامه دهخدا

انور. [ اَ وَ ] ( ع ن تف ) نعت تفضیلی است. روشن تر. ( ناظم الاطباء ) ( آنندراج ) ( اقرب الموارد ). نورانی تر. بافروغ تر. منورتر :
محسوس نیستند و نگنجند در حواس
نایند در نظر که نه مظلم نه انورند.ناصرخسرو.که شب را تیرگی چندان نماند
که رخ پیدا کند خورشید انور.انوری.شاهنشه ملوک قزل ارسلان که هست
از رای و روی او بسپهر انور آفتاب.خاقانی.- انور التوأمین ؛ ( اصطلاح هیوی ) رأس التوأم الغربی از قدر اول. ( یادداشت بخط مرحوم دهخدا ).
- انورالفرقدین ؛ ستاره نورانی تر از فرقدان که بر پهلو و پشت دب اصغر جای دارند. ( یادداشت مؤلف ). || خوب روی. ( ناظم الاطباء ) ( منتهی الارب ) ( اقرب الموارد ).

معنی کلمه آنور در فرهنگ معین

(اَ وَ ) [ ع . ] (ص تف . ) روشن تر، درخشان تر.

معنی کلمه آنور در فرهنگ عمید

۱. روشن تر، درخشان تر، تابناک تر.
۲. نورانی، درخشان.
۳. مبارک، گرامی.

معنی کلمه آنور در فرهنگ فارسی

روشنتر، درخشانتر، تابناکتر
۱ - ( صفت ) روشنتر درخشانتر تابناکتر فروزانتر . ۲ - ( صفت ) تابناک درخشان .

معنی کلمه آنور در فرهنگ اسم ها

اسم: انور (پسر) (عربی) (تلفظ: anvar) (فارسی: انور) (انگلیسی: anvar)
معنی: روشن تر، درخشان تر، تابناک تر، روشن، نورانی، ( به گونه احترام ) ( به مجاز ) مبارک، گرامی

معنی کلمه آنور در دانشنامه عمومی

آنور. آنور ( به فرانسوی: Anor ) یک کمون در فرانسه است که در canton of Trélon واقع شده است. آنور ۲۲٫۲۴ کیلومتر مربع مساحت دارد ۲۳۸ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
شهر آکن خواهرخواندهٔ آنور هست.
معنی کلمه آنور در فرهنگ معین

معنی کلمه آنور در ویکی واژه

(گفتگو): آنطرف، مقابل اینور.

جملاتی از کاربرد کلمه آنور

او در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۸ بر اثر آنوریسم آئورت در پاریس درگذشت.
علائم خونریزی ناشی از آنوریسم مغزی به صورت سردرد بسیار شدید و ناگهانی است و معمولاً بدون سابقه قبلی است و در بیمارانی که قبلاً سردردهای معمولی داشته‌اند این سردرد بسیار شدیدتر و متفاوت است.
بی‌ادراری یا آنوریا به خروجی ادراری کمتر از ۱۰۰ میلی لیتر در ۲۴ ساعت می‌گویند. آنوریا در نارسایی‌های کلیوی و انسداد مجاری ادراری (بر اثر تومور یا سنگ‌های کلیوی) اتفاق می‌افتد. آنوریا یک بیماری نیست بلکه یک علامت بیماری است و معمولاً با علایم دیگری مانند عدم اشتها، ضعف، اسهال و استفراغ بروز می‌کند.
در برخی موارد بالا رفتن فشار خون باعث خون‌ریزی مغزی می‌شود. پرفشاری خون عامل خطر عمده در سکته مغزی، سکته قلبی (حملات قلبی)، نارسایی قلب، آنوریسم‌های شریانی (به عنوان مثال آنوریسم آئورت)، بیماری شریان‌های پیرامونی و دلیل بیماری‌های مزمن کلیه است. حتی افزایش خفیف فشار خون شریانی نیز با کاهش امید به زندگی مرتبط است. تغییر رژیم غذایی و روش زندگی می‌تواند در کنترل فشار خون مؤثر بوده و خطر عوارض ناشی از آن را بر سلامتی کاهش دهد. با این حال، درمان دارویی غالباً برای افرادی که تغییر روش زندگی در آن‌ها بی تأثیر بوده یا کافی نبوده‌است، ضروری می‌باشد.
تشخیص زودهنگام و درمان قبل از اینکه آنوریسم پاره شود ضروری است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اسپانیول، باشگاه فوتبال بنگالورو، باشگاه فوتبال سوانزی سیتی، باشگاه فوتبال آلکورکون، و باشگاه فوتبال آنورتوسیس فاماگوستا اشاره کرد.
کنترل دمای مرکزی بدن یا به عبارتی کنترل دمای مغز با استفاده از کاتترهای داخل مری، کاتترهای داخل مثانه (در بیماران غیرآنوریک) و کاتترهای داخل شریان ریوی (در بیمارانی که به دلیل دیگری کاتتر شریان ریوی برایشان کارگذاری شده‌است) صورت می‌گیرد. به دماسنجهای تمپانیک واقعی هم نمی‌توان کاملاً اعتماد کرد. حتی دمای رکتال نیز ممکن است با دمای مغز تفاوت داشته باشد. به همین دلیل اندازه‌گیری دما حتماً باید با روش تهاجمی کاتتر گذاری انجام شود.
از آنورق که تو از ترهات می خوانی در آن نه ذوق سخن بینم و نه رنگ و نه بوی
که در این روش از طریق عروق مغزی بدون عمل جراحی باز و بدون بازکردن جمجمه با استفاده از کاتتر و مواد مخصوص وارد شریان شده و آنوریسم را پیدا کرده و با تزریق مواد خاص یا بالون این ضایعه عروق را مسدود می‌کنند.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال گراس‌هاپر زوریخ، باشگاه فوتبال اس‌سی فورتونا کلن، باشگاه فوتبال اسنابروک، باشگاه فوتبال آنورتوسیس فاماگوستا، باشگاه فوتبال بیرمنگام سیتی، باشگاه فوتبال شالکه ۰۴، باشگاه فوتبال بریستول سیتی، و باشگاه فوتبال فورتونا دوسلدورف اشاره کرد.
آنوریسم در شکم باعث درد در کمر (گاهی شدید)، بی‌اشتهایی و کاهش وزن، و وجود یک توده ضربان‌دار در شکم می‌شود.