اندراس

معنی کلمه اندراس در لغت نامه دهخدا

اندراس. [ اِ دِ ] ( ع مص ) ناپدید گردیدن. ( از منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ). محو و ناپدید شدن. ( آنندراج ). انطماس. ( از اقرب الموارد ). محو شدن اثر. ( یادداشت مؤلف ). یقال و اندرس الرسم. ( ناظم الاطباء ). || کهنه شدن. ( غیاث اللغات ) ( آنندراج ) ( فرهنگ فارسی معین ). پاره پاره شدن. ( فرهنگ فارسی معین ). || ( اِمص ) کهنگی. ( غیاث اللغات ) ( آنندراج ) ( ناظم الاطباء ) ( فرهنگ فارسی معین ). پاره پاره شدگی. ( ناظم الاطباء ) ( فرهنگ فارسی معین ).
اندراس. [ ] ( اِخ ) شهری است [ از حدود ماوراءالنهر ] که اندر وی تبتیانند و هندوان و از آنجا تا کشمیر دو روز راه است. ( حدود العالم چ دانشگاه ص 122 ).

معنی کلمه اندراس در فرهنگ معین

(اِ دِ ) [ ع . ] ۱ - (مص ل . ) کهنه شدن ، پاره پاره شدن . ۲ - (اِمص . ) کهنگی ، پاره پاره شدگی .

معنی کلمه اندراس در فرهنگ عمید

۱. ناپدید شدن، از میان رفتن.
۲. کهنه شدن، کهنگی.

معنی کلمه اندراس در فرهنگ فارسی

ناپدیدشدن، ازمیان رفتن، کهنه شدن
۱ - ( مصدر ) کهنه شدن پاره پاره شدن . ۲ - ( اسم ) کهنگی پاره پاره شدگی .
شهریست که اندر وی تبتیانند و هندوان و از آن جا تا کشمیر دو روز راهست .

معنی کلمه اندراس در ویکی واژه

کهنه شدن، پاره پاره شدن.
کهنگی، پاره پاره شدگی.

جملاتی از کاربرد کلمه اندراس

در ژانویه ۲۰۲۰، روبن فلیشر وارد مذاکرات شد تا جایگزین تراویس نایت به عنوان کارگردان شود. تاریخ اکران فیلم به ۵ مارس ۲۰۲۱ مولکول شد. در فوریه ۲۰۲۰، حضور روبن فلیشر به عنوان کارگردان تأیید شد. طرح این فیلم به عنوان پیش‌درآمدی بر بازی‌ها و اقتباسی از آنچارتد ۴: عاقبت یک دزد خواهد بود. در ماه مارس، آنتونیو باندراس، سوفیا تیلور علی و تاتی گابریل با فیلمنامه جدیدی از آرت مالکوم و مت هالووی به جمع بازیگران اضافه شدند.
سرتاجداران به گرد اندراست ترا دل بدین روز حرص اندر است
همسر جوان و دختر بچه فرانک والرا (آنتونیو باندراس) در شبی بارانی در مسیر بازگشت به منزل به‌طور مرموزانه‌ای به قتل می‌رسند و پلیس هم به علت فقدان مدارک کافی پرونده قتل را مختومه اعلام می‌کند. در اینجاست که فرانک همه زندگی خود را وقف پیدا کردن قاتل یا قاتلین خانواده خود می‌کند.
صد قیامت رستخیز افزون بهرخون اندراست رستخیز این قیامت تا کجا خواهد کشید
اولیویا وایلد در سال‌های بعد نیز فعالیت هنری خود را با بازیگری، کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ادامه داد، از جمله بازی در فیلم‌های هم‌پیاله‌ها، او، برت واندراستون باورنکردنی و شتاب در سال ۲۰۱۳. وی به عنوان صداپیشه در مستند وحدت (۲۰۱۵) و انیمیشین‌های سریالی مرغ ربات (۲۰۱۲)، بابای آمریکایی! (۲۰۱۴) و بوجک هورسمن (۲۰۲۰–۲۰۱۴) فعالیت کرده‌است.
بیت مرا که رکن و اساسش مدیح تست مگذار مندرس که گه اندراس نیست
کوئنتین تارانتینو در ژوئن ۲۰۱۹ جراد کارمایکل را برای نویسندگی یک فیلم اقتباسی بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور او با عنوان جنگو/زورو انتخاب کرد که داستان آن با جنگوی زنجیرگسسته در تقاطع بود. همچنین تارانتینو و جیمی فاکس برای بازگشت آنتونیو باندراس به نقش زورو ابراز علاقه کردند.
تو گفتی به دام اندراست آفتاب وگر گشت خم سپر اندر آب
زین فسانه درگذر شلوارکی دارم بپای کاندراسش برده ازسر هوش پر افسون من
در ماه مه ۲۰۱۰، باندراس دکترای افتخاری را از دانشگاه مالاگا دریافت کرد. او در سال ۲۰۰۰ مدرک افتخاری را از کالج دیکنسون دریافت کرد
با محرر این اوراق فرمود که این کتاب نفیس را به تبدیل کسوت الفاظ و نقل از زبان تازی با زبان پارسی، تجدید ذکری باید کرد، چه اگر اهل روزگار که بیشتر از حلیه ادب خالی اند از مطالعه جواهر معانی چنان تألیفی به زینت فضیلتی حالی شوند احیای خیری بود هر چه تمامتر. محرر این اوراق خواست که آن اشارت را به انقیاد تلقی نماید. معاودت فکر صورتی بکر بر خیال عرضه کرد، گفت: معانی بدان شریفی از الفاظی بدان لطیفی که گویی قبائی است بر بالای آن دوخته، سلخ کردن و در لباس عبارتی واهی نسخ کردن عین مسخ کردن باشد، و هر صاحب طبع که بران وقوف یابد از عیب جویی و غیبت گویی مصون نماند. و دیگر که هر چند آن کتاب مشتمل بر شریفترین بابیست از ابواب حکمت عملی اما از دو قسم دیگر خالی است، یعنی حکمت مدنی و حکمت منزلی، و تجدید مراسم این دو رکن نیز که به امتداد روزگار اندراس یافته است مهمست، و بر مقتضای قضیه گذشته واجب و لازم، پس أولی آنکه ذمت به عهده ترجمه این کتاب مرهون نباشد و تقلد طاعت را به قدر استطاعت مختصری در شرح تمامی اقسام حکمت عملی بر سبیل ابتدا، نه شیوه ملازمت اقتدا، چنانکه مضمون قسمی که بر حکمت خلقی مشتمل خواهد بود خلاصه معانی کتاب استاد ابوعلی مسکویه را شامل بود، مرتب کرده آید، و در قسم دیگر از اقوال و آرای دیگر حکما مناسب فن اول نمطی تقریر داده شود. چون این خاطر در ضمیر مجال یافت، بر او عرضه داشت، پسندیده آمد. پس به این موجب هر چند خویشتن را منزلت و پایه این جرأت نمی دید و بدین عزیمت نیز از طعن طاعن و وقیعت بدگوی خلاصی زیادت صورت نمی بست، اما چون در امضای آن عزم مبالغتی تمام می فرمودند در این معنی شروع پیوست و بتوفیق الله تعالی به اتمام رسید، و چون سبب تألیف اقتراح و اشارت او رحمه الله بود کتاب را اخلاق ناصری نام نهاد. انتظار به کرم عمیم و لطف جسیم بزرگانی که به نظر ایشان بگذرد آنست که چون بر خطائی و سهوی اطلاع یابند شرف اصلاح ارزانی فرمایند و تمهید عذر را به انعام قبول تلقی کنند انشاء الله، تعالی.
در ابتدا تأیید شد که آنتونیو باندراس و الک بالدوین به ترتیب در نقش‌های اصلی انتخاب شده‌اند و رومانو رگیانی بازیگر ایتالیایی در نقش لامبورگینی جوان بازی می‌کند. طبق گزارش‌ها، فیلمبرداری اصلی قرار بود در ۹ آوریل ۲۰۱۸ در رم و سنتو، فرارا، ایتالیا آغاز شود. در سپتامبر ۲۰۲۱، فرانک گریلو اعلام کرد که جایگزین باندراس در این فیلم شده‌است. او همچنین خاطرنشان کرد که بالدوین از حضور در فیلم انصراف داده بود، اگرچه جایگزین او هنوز اعلام نشده بود. در اواخر همان ماه، تولید در رم و امیلیا-رومانیا آغاز شد و گابریل برن، میرا سوروینو، رومانو رگیانی، فورتوناتو سرلینو و جورجو کانتارینی به بازیگران این فیلم پیوستند.
نهان همچو گوهر به کان اندراست بسی روشنایی بدان اندراست
به عنوان یکی از حامیان قدیمی باشگاه فوتبال مالاگا، باندراس همچنین افسر یک انجمن برادری مذهبی کاتولیک رومی در زادگاهش مالاگا است و در طول هفته مقدس برای شرکت در راهپیمایی‌ها سفر می‌کند، اگرچه یک بار در مصاحبه ای با مجله پیپل خود را یک ندانم‌گرا توصیف کرد.
در اوت ۲۰۱۵، باندراس در یک دوره طراحی مد در سنترال سنت مارتینز ثبت نام کرد. از سال ۲۰۱۶، باندراس در انگلستان در کابم اقامت دارد.
عید است و خلعتم ز لباس فنا ببخش ای جامه عطای تو ایمن ز اندراس
وقایع بازی در سال ۴۳۱ قبل از میلاد اتفاق می‌افتد، قبل از اتفاقات اساسینز کرید ریشه‌ها و در طول جنگ پلوپونز میان اسپارت و آتن جریان دارد و بازیکن قادر خواهد بود برای یکی از اسپارتا یا آتن مبارزه کند. شما با یکی از کاراکترها که مذکر (الکسیوس) و مؤنث (کاساندرا) است بازی را شروع خواهید کرد. در این روایت از داستان شخصیت انتخاب شده کاساندراست.
در زمینه نقاشی آثاری از ال گرکو، خوسپه دی ریبرا و فرانسیسکو دی زورابان که مربوط به دوران طلایی می‌باشند یافت شده‌اند. همچنین در دوران بارکو، دیگو ولاسکز چندین اثر مشهور اسپانیایی از جمله بانوان و لاس هیلاندراس را خلق کرد.
مگر چشم مجنون به ابر اندراست که گل رنگ رخسار لیلی گرفت
مصلحت آنکه به درد اندراست نیست جز آن کز پی درمان شود