آگوست

معنی کلمه آگوست در لغت نامه دهخدا

اگوست. [ اُ ] ( اِخ ) اگوستوس. اغسطس. ( فرهنگ فارسی معین ).رجوع به اگوستوس و فهرست احوال و اشعار رودکی و ایران باستان ص 2663 و 2382 و 2385 و 2419 و 2384 شود.

معنی کلمه آگوست در فرهنگ فارسی

امپراتور روم که نخست بنام اکتاو و سپس اکتاویانوس نامیده می شد پسر برادر زاده ژول سزار و جانشین او ( و . رم ۶۳ ق . م . - ف. نولا ۱۴ م . ) وی نخست با آنتونیوس ولپیدوس اتحاد مثلث را تشکیل داد تا ایتالیا و مغرب را بعنوان سهم خویش حفظ کرد . پس از فتح آکتیوم و غلبه بر آنتونیوس ( ۳۱ ق . م . ) صاحب اختیار مطلق گردید و بنام [ اگوستوس ] قدرتی را که تا آن زمان خاص قضات بود بدست آورد . وی تعداد عمال دولتی را در رم افزود برای تسهیل سر شماری و اخذ مالیات ایتالیا را به نواحیی تقسیم کرد و اداره ایالات را نظمی جدید داد و سپاهیان برای تسخیر اسپانیا رتی پانونی ژرمانی عربستان ارمنستان و افریقا فرستاد و در غالب آنها پیروز شد . اغسطس [ تیبریوس ] را که بعد جانشین شد به فرزندی قبول کرد و به هنگام مرگ مانند خدایی معبود رومیان گردید . سلطنت اغسطس یکی از درخشان ترین اعصار تاریخ رم ( که به نام عصر اغسطس نامیده می شود ) محسوب می گردد .

معنی کلمه آگوست در ویکی واژه

(گاهشماری): ماه هشتم از سال میلادی، پس از ژوئیه و پیش از سپتامبر، دارای ۳۱ روز است. ماه اوت.

جملاتی از کاربرد کلمه آگوست

در ۲۲ آگوست ۲۰۲۲، گروه اعلام کرد که ۹ نسخه ویژه از آلبوم منتشر خواهد شد که هر کدام تصویر یکی از اعضای گروه را روی جلد دارد.
اسکوتیسم از درون «مکتب قدیمی فرانسیسکان»[ث] که مکتب غالب الهیات قرون وسطی بود برخاست. این مکتب فکری در اوایل از آگوستینیسم پیروی نمود، مکتبی که در زمان خود در عرصه الهیات مسلط بود.
گنزالس در توکوپیا، شیلیمتولد شد. وی با مانوئل سگوندو رکابارن روخاس ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد به نام‌های لوئیس املیو و مانوئل گیرمو و عروسش نالاواروزا منا آلوارادو که هنگام ربوده‌شدن سه‌ماهه حامله بود. همه آنها در ۲۹ آوریل ۱۹۷۶ توسط دیکتاتوری نظامی آگوستو پینوشه ناپدید شدند.
سالزمن در خانواده‌ای ثروتمند از کارآفرینان اهل آلزاس به دنیا آمد. او دوست نقاش و نویسنده اوژن فرومنتن بود که با او در سال ۱۸۴۷ به الجزایر سفر کرد. در سال ۱۸۵۱، زمانی که سالزمن در مصر بود، با مصر‌شناس آگوست ماریت ملاقات کرد و علاقه خاصی به کار او پیدا کرد.
در آگوست ۲۰۱۱ کمپانی مزبور عنوان کرد که قصد دارد مکانی را در منطقه بریستول برای پرورش سگها اجاره کند، که اینبار نیز به منظور اعتراض و مخالفت با وجود چنین مکانی و با حمایت گروههای یاد شده طوماری به امضای بیش از ۲۸۰۰۰ نفر در سراسر کشور رسید.
استانیسواو دوم آگوستوس (۱۷ ژانویه ۱۷۳۲–۱۲ فوریه ۱۷۹۸) پادشاه لهستان و گراند دوک لیتوانی بود. او که از سال ۱٧۶۴ تا ۱۷۹۵ سلطنت کرد، آخرین پادشاه مشترک‌المنافع لهستان–لیتوانی بود. او یک چهره بحث‌انگیز در تاریخ لهستان باقی مانده‌است. وی به عنوان یک حامی بزرگ هنر و علوم و مبتکر و پشتیبان محکم اصلاحات مترقی شناخته می‌شود. وی در درجه اول به دلیل عدم ایستادگی در برابر تجزیه طلب‌ها و در نتیجه جلوگیری از تخریب کشور لهستان مورد انتقاد قرار می‌گیرد.
از دو دیدگاه بالا دیدگاه دومی دیدگاه غالب بر آگوستین دربارهٔ عقل و ایمان است.
آگوستینو یک فصل بازی برای چزنا به میدان رفت. این آخرین فصل بازی وی در سری آ بود و توانست به چزنا کمک کند تا سقوط نکند.
او چندی را در شمال آفریقا با آگوستین و در کسوت شاگردی او گذرانده بود. سپس از سوی آگوستین به فلسطین فرستاده‌شد. او در جرگهٔ تاریخنگارانی‌است که از کتسیاس نقل قول کرده‌است.
اریکا در ۲۲ فوریه ۱۸۶۶ در جونوسواندو سوئد متولد شد؛ در منطقه‌ای که دمای آن به‌طور منظم زیر صفر درجه فارنهایت است و در آنجا هیچ چیزی عزیزتر از گرما وجود ندارد. او به درخواست یک کاسب محلی اولین جفت دستکش لووویکا را بافت. دستکش فوق‌العاده او که مانع سوز سرما بود در سراسر خلیج شهر کوچک لووویکا در سوئد محبوب شد و تقاضا برای آن به سرعت بالا گرفت. او با آموزش دادن این هنر و صنعت به چند زن در روستای خود کسب و کاری موفق را در ۱۸۹۲ راه‌اندازی کرد. در سال ۱۹۳۰ او همراه با همسرش «آگوست ایتتاما» صاحب کارخانه بافندگی بود.