آبج

معنی کلمه آبج در لغت نامه دهخدا

( آبج ) آبج. [ ب َ ] ( اِ ) نشانه کمان گروهه. || آلتی در زراعت.
ابج. [ اَ ب َ ] ( ع اِ ) ابد.
ابج. [ اَ ب َج ج ] ( ع ص ) فراخ چشم.

معنی کلمه آبج در فرهنگ معین

( آبج ) (بَ ) ( اِ. ) ۱ - نشانة کمان گروهه . ۲ - آلتی در زراعت . آبچ نیز گویند.

معنی کلمه آبج در فرهنگ فارسی

( آبج ) ( اسم ) ۱ - نشان. کمان گروهه. ۲ - آلتی در زراعت .
نشانه کمان گروهه آلتی در زراعت
فراخ چشم

معنی کلمه آبج در ویکی واژه

نشانة کمان گروهه.
آلتی در زراعت. آبچ نیز گویند.

جملاتی از کاربرد کلمه آبج

بعد از نوشتن کلاس آبجکتیو-سی می‌توان از آن نمونه گرفت. برای این کار باید ابتدا برای شی حافظه بگیریم و سپس به آن مقدار اولیه بدهیم. این دو کار با دستوری مانند

ریشه‌های تأسیس این شرکت به سال ۱۸۵۲ بازمی‌گردد، که جورج اشنایدر، کارخانه آبجوسازی باوارین را راه‌اندازی نمود. این شرکت در سال ۱۸۶۰ توسط ابرهارد انهایزر و ویلیام دانچ خریداری شد، سپس نام آن به ای. انهایزر اند کو. تغییر پیدا کرد. در سال ۱۸۶۹ در پی خریداری سهام دانچ توسط آدولفوس بوش، نام این شرکت به انهایزر-بوش تغییر یافت. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سنت لوئیس، میزوری قرار دارد. شرکت انهایزر-بوش در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت ایمبیف خریداری شد، سپس دو شرکت در هم ادغام شدند و شرکت جدید انهایزر-بوش اینبیف نام گرفت.
نیر رو آبجو که جهان جز سراب نیست بیحاصل است کار که بر لاشی اوفتد
آبجکت پاسکال یک زبان برنامه‌نوسی است بر مبنای سی‌پلاس‌پلاس است که از ویژگی‌های زبان‌های برنامه‌نویسی شیءگرا از جمله چندریختی‌بودن، وراثت و کپسوله‌سازی و برخی دیگر از ویژگی‌های زبان‌های برنامه‌نوسی مدرن مانند اشاره‌گرها و واسط‌ها پشتیبانی می‌کند. این زبان را می‌توان آمیزه‌ای از پاسکال و ویژگی‌های شیءگرای اسمال‌تاک دانست.
نوشیدنی‌های الکلی بومی مکزیک شامل کاکتوس ساقه گرد، عرق صبر زرد مکزیکی، تکیلا، شراب و آبجو می‌شوند.
مور در 18 نوامبر سال 1953 در بیمارستان سنت ادموند شهر نورثهمپتون در خانواده کارگری که به اعتقاد او چندین نسل در این شهر زندگی می کردند، به دنیا آمد. منطقه ای فقیر با کمبود امکانات و سطح بالای بی سوادی، اما او با این وجود خود او ذکر کرده که آنجا را بسیار دوست می‌داشت. «من مردم را دوست داشتم. من جامعه را دوست داشتم و... نمی دانستم که چیز دیگری وجود دارد.» او با پدر و مادرش، یعنی کارگر آبجوسازی ارنست مور و چاپگر سیلویا دورین، برادر کوچکترش مایک و با مادربزرگ مادری اش در یک خانه زندگی می‌کرده است.
پیام‌های آبجکتیو-سی نیازی ندارند که اجرا شوند. اگر به شیئی پیامی بدهیم و آن شی متد مربوطه را پیاده‌سازی کرده باشد. اجرا می‌شود و در غیر این صورت اجرا نمی‌شود. حتی می‌توان به شی پوچ نیز پیام فرستاد.
به روند تولید آبجو و محلی که آبجو در آن ساخته می‌شود، آبجوسازی می‌گویند. آبجو می‌تواند در خانه ساخته شود، همان‌طور که در بیشتر طول تاریخ ساخته شده‌است. آبجوهایی که در مقیاس مصرف خانگی و بدون دلیل تجاری ساخته می‌شوند، در دسته آبجوهای خانگی قرار می‌گیرند. تولید آبجو در کشورهای توسعه یافته از اواخر قرن ۱۹ میلادی که زمینه‌های اقتصادی تجارت آبجو بیشتر مطرح است، مشمول قوانین و مالیات می‌شود. اگرچه تولید آبجو با وضع قانون تخفیف برای تولیدکنندگان خانگی در سال ۱۹۶۳ در بریتانیا، در سال ۱۹۷۲ در استرالیا و در سال ۱۹۷۹ در ایالات متحده آمریکا به عنوان یک سرگرمی مشمول مالیات نمی‌شود.
گریه چشم من نگر،سوز ندارد آبجو ناله زار من شنو،درد ندارد ارغنون
یمانی یکی تیغ زهر آبجوش حمایل فروهشته از طرف دوش
مفهوم بهشت برای پاستافاریانیست‌ها شامل کارخانه‌ای از آتشفشان آبجو و استریپر (یا گاه روسپی) می‌شود. دوزخ هم مشابه همان بهشت است و فرقش این است که آبجوهای آن کهنه و پرزور هستند و استریپرهایشان بیماری‌های آمیزشی دارند.
فرمت آبجکت فایل یک فرمت رایانه ای است که برای ذخیره‌سازی آبجکت کد و داده‌های مرتبط استفاده می‌شود.
آن تشنه لبم که در بیابان هر سو شدم آبجو شتابان
برویم آنجا تا چند بلیتی بخریم آبجو نیز در آنجا دو سه بطری بخوریم
بایگانی خزانه‌داری تخت جمشید افزون بر این با ارائهٔ گزارشی از ورود پولِ نقرهٔ مسکوک به اقتصاد منطقه‌ایِ تخت جمشید و پذیرشِ نهایی آن به مطالعهٔ تاریخ اقتصاد هم کمک می‌کند. بایگانی باروی تخت جمشید، یک نسل پیش از باروی خزانه‌داری تخت جمشید، تنها گواهیِ پرداخت غیر نقدی در تخت جمشید (شراب، آبجو، غلات، آرد، گوسفند و مانند آن) است.