انتقاد کردن

معنی کلمه انتقاد کردن در لغت نامه دهخدا

انتقاد کردن. [ اِ ت ِ ک َ دَ ] ( مص مرکب ) عیب گرفتن. || نقد کردن.

معنی کلمه انتقاد کردن در فرهنگ فارسی

عیب گرفتن . یا نقد کردن

معنی کلمه انتقاد کردن در ویکی واژه

criticare

جملاتی از کاربرد کلمه انتقاد کردن

نمایندگان مجلس از عدم برخورد مسئولان سازمان اوقاف با امام‌زاده‌های بدون شجره انتقاد کردند و این سازمان را تهدید به پیگیری طرح تحقیق و تفحص کردند.
استودیو ۲۰۵۴ در مجموعه چاپخانه لندن در مجموعه‌های سفارشی فیلمبرداری شد. این کنسرت به‌طور کلی نظرات مثبتی دریافت کرد، بسیاری از آنها حضور صحنه‌ای لیپا و اجرای آن را ستودند. برخی از بسیاری از مجریان مهمان، به ویژه جان، انتقاد کردند. با حضور ۵ میلیون نفر در این نمایش، رکورد تماشای یک پخش زنده پولی شکسته شد.
این توپ پس از آنکه توسط دروازه‌بانانی مانند ایکر کاسیاس و جانلوئیجی بوفون فاجعه خوانده شد و از آن انتقاد کردند توسط ناسا مورد آزمایش قرار گرفت و شرایط آیرودینامیکی آن تایید شد. ولی پس از ۱۶ روز از شروع مسابقات پس از آنکه بسیاری از بازیکنان از سبکی این توپ انتقاد کردند فیفا اعتراف کرد که این توپ دارای مشکلاتی است.
در روز یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ اعتصاب کارگران هفت‌تپه وارد چهاردهمین روز خود شد. در این روز خانواده کارگران هم همراه آن‌ها در اعتراضشان حضور پیدا کردند. کارگران همچون روزهای گذشته با شعارهایشان از حمایت دولت از مالکان شرکت -که به دلیل اختلاس متواری یا دستگیر شدند- انتقاد کردند. کارگران شعار دادند: «دولت، مختلس/ پیوندتان مبارک».
نظر منتقدان دربارهٔ این شخصیت متفاوت بوده‌است. برخی منتقدان انگیزه‌های شخصی و سیاسی این شخصیت را ستودند و که برخی دیگر از عقب‌نشینی او برای سقوط اسکای‌واکر به سمت تاریک نیرو انتقاد کردند. نقش‌آفرینی پورتمن نیز با نقدهای متفاوتی روبرو شد، اگرچه برخی کارگردانی و فیلم‌نامهٔ لوکاس را عامل این نقش می‌دانند. علیرغم واکنش‌های متفاوت، این نقش به پورتمن کمک کرد تا شهرت بین‌المللی دست یابد. پدمه علاوه بر اینکه یکی از سه شخصیت اصلی سه‌گانه پیش‌درآمد است، در دیگر رسانه‌های جنگ ستارگان مانند جنگ‌های کلون نیز حضور داشته‌است.
اومانیست‌های رنسانس، مانند دسیدریوس اراسموس (که مدتی در انگلستان زندگی کرد)، جان کولت و تامس مور، خواستار بازگشت به منابع در ایمان مسیحی شدند - متون مقدس آنگونه که از طریق مطالعات متنی و زبانی درک می‌شوند — و می‌خواست کتاب مقدس را به زبان عامیانه در دسترس قرار دهد. اومانیست‌ها از اعمال خرافه و فساد روحانی‌ها انتقاد کردند و در عین حال بر اولویت تقوای درونی بر مناسک دینی تأکید داشتند. برخی از رهبران اولیه پروتستان قبل از پذیرش جنبش جدید، مرحله اومانیستی را پشت سر می‌گذاشتند.
در مرداد ۱۳۹۹،‌ شماری از روحانیون از تداوم محدودیت های مربوط به ویروس کرونا همزمان با آغاز مراسم محرم انتقاد کردند.
علم اسلامی قرون وسطی دارای اهداف عملی و اهداف تحقیق و فهم هستی بود. به عنوان مثال، نجوم برای تعیین قبله برای نماز مفید بود، گیاه‌شناسی در کشاورزی کاربرد عملی داشت، مانند آثار ابن بصال و ابن عوام، و جغرافیای ابوزید بلخی. ریاضیدانان اسلامی مانند خوارزمی، ابن سینا و جمشید کاشانی در جبر، مثلثات، هندسه و اعداد عربی پیشرفت کردند. پزشکان اسلامی بیماری‌هایی مانند آبله و سرخک را توصیف کردند و نظریه پزشکی کلاسیک یونان را به چالش کشیدند. بیرونی، ابن سینا و دیگران تهیه صدها داروی ساخته شده از گیاهان دارویی و ترکیبات شیمیایی را توصیف کردند. فیزیکدانان اسلامی مانند ابن هیثم، بیرونی و دیگران به مطالعه علم اپتیک و مکانیک و همچنین نجوم پرداختند و از دیدگاه ارسطو در مورد حرکت انتقاد کردند.
کمپانی برادران وارنر پیکچرز و نیو لاین سینما حق تولید فیلم‌ را به دست آوردند. این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۱ انجام داد و در تاریخ ۱ اکتبر در ایالات متحده به همراه یک اکران همزمان یک ماهه در سرویس پخش اچ‌بی‌او مکس به نمایش درآمد. این فیلم عموماً نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد، اگرچه برخی از فیلمنامه انتقاد کردند. این فیلم در طول اکران خود در سینما ۱۳ میلیون دلار در مقابل بودجه ۵۰ میلیون دلاری فروخت، اما در شبکه اچ‌بی‌او مکس موفقیت آمیز بود.
این حکم با واکنش‌های متفاوتی در رسانه‌ها و کارشناسان مواجه شد. سیاستمدارانی مانند جم اوزدمیر و خاورشناس هانس پیتر راداتز از این حکم انتقاد کردند که بسیار ملایم است. از سوی دیگر، کورتینگ، سناتور داخلی برلین، از این حکم به عنوان بیان یک دولت قانون اساسی کارآمد استقبال کرد. با این وجود، او پیشنهاد کرد که خانواده سوروجو آلمان را ترک کنند. از سوی دیگر، جلال آتاچ، دبیرکل جامعه ترک در برلین گفت: ما به عنوان افراد خارجی نمی‌توانیم ببینیم که در خانواده چه می‌گذرد. "