آدرس

معنی کلمه آدرس در لغت نامه دهخدا

( آدرس ) آدرس. [ رِ ] ( فرانسوی ، اِ ) نشانی خانه و جز آن. عنوان و نام کسی بر سر نامه یا پشت پاکت.

معنی کلمه آدرس در فرهنگ معین

( آدرس ) (رِ ) [ فر. ] ( اِ. ) ۱ - نشانی خانه ، اداره و مانند آن ، نشانی (فره ). ۲ - عنوان و نام کس یا جایی بر پشت پاکت و مانند آن .

معنی کلمه آدرس در فرهنگ عمید

( آدرس ) ۱. نشانی شخص یا اداره و بنگاه.
۲. نوشته ای که حاوی نشانی یک محل باشد.

معنی کلمه آدرس در فرهنگ فارسی

( آدرس ) ۱ - نشانی خانه و بنگاه و مانند آن . ۲ - عنوان و نام کسی بر پشت پاکت و مانند آن .
نشانی خانه و جز آن
عنوان، نام ونشانی شخص یااداره وبنگاه، عنوانی که روی کاغذوپاکت یاچیزدیگرنوشته شود

معنی کلمه آدرس در ویکی واژه

نشانی؛ نشانی خانه، اداره و مانند آن، (فره). دو کاغذ ... نوشتم ... یکی از آنها بی‌جواب ماند و دومی به آدرس خودم برگشت. «صادق‌هدایت»
عنوان و نام کس یا جایی بر پشت پاکت و مانند آن.

جملاتی از کاربرد کلمه آدرس

زمانی که رایانه‌ها آنقدر گران بودند که فقط یا عمدتاً برای علم و مهندسی استفاده می‌شدند، آدرس‌دهی کلمه‌ای روشی آشکار بود. با مقرون به صرفه شدن استفاده از رایانه برای مدیریت متن، طراحان سخت‌افزار به سمت آدرس دهی بایت متمایل شدند.
حسن روحانی در ۱۸ دی در برنامهٔ دیدارش با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه هیچ استثنایی در «کشور برای انتقاد کردن وجود ندارد و در کشور ما معصوم نداریم» گفت «مذهب شیعه همان‌طور که مرحوم شریعتی نیز به آن اشاره کرده است، مذهب نقد و اعتراض است.» او افزود که «اینکه خواسته مردم فقط به اقتصاد محدود شود، آدرس غلط و توهین به مردم است.» در این روز، درگذشت سینا قنبری در قرنطینهٔ زندان اوین تأیید شد، او جوان ۲۲ ساله تهرانی بود که در اعتراضات تهران دستگیر شد. سپس محمود صادقی، نماینده مجلس از تهران، در توییتی با اشاره به مرگ سینا قنبری، نسبت به تکرار وقوع آنچه «کهریزک دوم» نامید، به رئیس‌جمهور هشدار داد.
در آدرس‌دهی باز با توجه به اینکه حداکثر به اندازهٔ تعداد خانه‌های جدول عنصر وجود دارد ضریب بار که معمولاً به اختصار آن را با
برنامه‌ریز، شخصی پست الکترونیکی، تقویم، دفترچه آدرس، ماشین حساب، دفترچه یادداشت و جستجوگر وب متنی و نیز توانایی ارسال و دریافت فکس‌ها را ارائه داد. زمانی که برنامه‌ریز شخصی بسته می‌شد. این وسیله به عنوان یک تلفن همراه دیجیتال قابل استفاده بود.
اداره پست کانادا به صورت روزانه به ۱۴ میلیون آدرس پستی سرویس‌دهی و خدمات‌دهی می‌کند و ۴۰میلیون محموله را تحویل می‌دهد.
به خاطره سالگرد مرگ اش در سال ۲۰۰۲ دانشگاه نو سکول در شهر نو یورک کرسی خطابه را با نمایش فیلمها انجام داد. در سال ۲۰۰۵ دانشمندی آلمانی به نام برند هرزوگنرات آدرس خانه تولد اش را در اولوموتس پیدا کرد.
عامل خانگی پس از ثبت‌نام موفقیت‌آمیز، شروع به گرفتن داده گرامهایی که آدرس مقصدشان گرة متحرک است، می‌کند و با ایجاد تونل آن‌ها را به آدرس واسطهٔ گرة متحرک می‌فرستد. ایجاد تونل با الگوریتم‌های کپسوله کردن انجام می‌گیرد.
آدرس داون‌تاون دبی یک مجتمع مسکونی واقع در دبی، امارات، امارات متحده عربی می‌باشد. ساخت و ساز این ساختمان ۲۰۰۵ شروع شد و ۲۰۰۸ به پایان رسید. این بنا به سبک آرت دکو طراحی شده‌است. مساحت زیربنای آن ۱۷۸٬۰۰۰ متر مربع (۱٬۹۲۰٬۰۰۰ فوت مربع)، تعداد طبقاتش ۶۳ است.
حال کیبانا را نیز به همین شیوه نصب و فعال کنید. توجه داشته باشید که کیبانا به صورت پیش‌فرض روی پورت ۵۶۰۱ بالا می‌آید. اگر در مرورگرتان آدرس زیر را وارد کنید، محیط کیبانا بالا می‌آید.
برنامه ای که روی رایانه در حال اجرا می‌باشد و از آدرس دهی کلمه ای استفاده می‌کند، همچنان می‌تواند با شبیه‌سازی دسترسی به واحدهای کوجک تر، با واحدهای کوچک‌تر حافظه کار کند. برای بارگذاری نیاز داریم کلمه را برداشته و سپس بیت‌های مورد نظر را استخراج کنیم. برای ذخیره نیز نیاز داریم کلمه را بارگذاری کنیم، مقادیر جدید را در آن قرار دهیم و پس از بازنویسی بیت‌های مورد نظر آن را مجدداً در کلمه موجود در حافظه ذخیره کنیم.