آلومین

معنی کلمه آلومین در لغت نامه دهخدا

الومین. [ اَ ] ( فرانسوی ، اِ ) آلومین. اکسید دالومینیم. یکی از ترکیبات آلومینیم است که در طبیعت بصورت بلورین موجود است. نشانه آن در شیمی Al2o3 است و معمولاً آنرا از تصفیه بکسیت بدست می آورند، الومین حاصل گردیست سفید و زیر انگشتان نرم و در 2040 درجه حرارت ذوب می شود. الومین کمی دارای خاصیت قبض است و اغلب املاح آنرا بشکل گرد ضدعفونی و جاذب ترشحات مرضی و خشک کننده و التیام دهنده زخمها بکار میبرند. و رجوع به درمان شناسی ج 1 ص 456 شود.

معنی کلمه آلومین در فرهنگ معین

( آلومین ) [ فر. ] ( اِ. ) یکی از ترکیبات آلومینیوم که در طبیعت به صورت بلورین موجود است .

معنی کلمه آلومین در فرهنگ عمید

( آلومین ) اکسید آلومینیوم که در خاک وجود دارد و به حالت متبلور و به شکل های گوناگون چون لعل، یاقوت، زمرد، و زبرجد نیز دیده می شود.

معنی کلمه آلومین در فرهنگ فارسی

( آلومین ) ( اسم ) یکی از ترکیبات آلومینیوم که در طبیعت بصورت بلورین موجود است . و معمولا آنرا از تصفی. بکسیت بدست میاورند . آلومین حاصل گردیست سفید و زیر انگشتان نرم و در ۲٠۴٠ درجه حرارت ذوب میشود .
اکسید آلومینیوم، درطبیعت بحالت تبلوراست، لعل ویاقوت وزمردوزبرجدازاقسام آلومین هستند
یا آلومین یا اکسید دالومینیم یکی از ترکیبات آلومینیم است که در طبیعت بصورت بلورین موجود است .

معنی کلمه آلومین در فرهنگستان زبان و ادب

آلومین
{alumina} [شیمی] آلومینیم اکسید طبیعی (Al2O3 )

معنی کلمه آلومین در ویکی واژه

(مواد): ماده سفید رنگی غیر سمّی و بسیار دیرگداز که در چینی‌سازی، سرامیک‌سازی، و مانند آنها مصرف میشود.
یکی از ترکیبات آلومینیوم که در طبیعت به صورت بلورین موجود است.

جملاتی از کاربرد کلمه آلومین

آلومینای خالص دارای تافنس پایین، استحکام مکانیکی پایینی و رسانایی گرمایی پایینی است.
این نوع از اندام‌های مصنوعی عموماً از جنس آلومینیوم و پلیمرهای سبک و مقاومی هستند که در عین راحتی بتوانند نیروی زیادی را تحمل کنند و استحکام و مقاومت بالایی داشته باشند. به طوری که یک اسکلت فلزی مقاوم در درون آن‌ها وجود دارد که بتواند نیروها را تحمل کند و یک پوسته از جنس پلیمرهای سبک و نرم که مشابه بدن می‌باشد ان را احاطه می‌کند.
پوششی سخت و مقاوم در برابر خوردگی و سایش با قابلیت ماشین‌کاری می‌باشد که به روش الکتروشیمیایی و ایجاد لایه اکسید آلومینیوم روی سطح آلومینیوم و آلیاژهای آن به‌وجود می‌آید.
وی سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ عضو تیم فوتبال باشگاه آلومینیوم هرمزگان بود و یک گل به ثمر رساند.
اره‌های مخصوص برش مواد غیرآهنی و آلومینیوم برای برش پلاستیک‌های سخت نیز به کار می‌روند. برش فارسی با استفاده از این اره با تلورانس‌های بسیار دقیق انجام می‌شود. سرعت برش این اره‌ها بیش از سرعت اره لنگ‌ها است.
اثر پیزومقاومت عظیم – که در آن ضریب پیزومقاومتی بیش از مقدار بالک است- گزارش شده برای ساختار ترکیبی سیلیکون-آلومینیوم گزارش شده‌است. این اثر در فناوری سنسورهای مبتنی بر سیلیکون استفاده می‌شود.
از آنجایی که آلومینیوم شفاف در واقع کریستال شفاف است ضریب شکست یکنواختی در نواحی بزرگ دارد.
انتخاب آلیاژ مناسب برای ساختار بدنه موضوع بسیاری از تلاش‌های علمی در این زمینه بوده‌است و بیشتر تلاش‌ها امروزه بر تعداد محدودی از آلیاژها متمرکز شده‌است برای ورق‌های پوسته، باید تعادل مناسبی بین شکل‌پذیری، استحکام پس از پخت رنگ و کیفیت سطحی مناسب پس از فرایندهای پرس و رنگ وجود داشته‌باشد؛ بنابراین ویژگی سخت‌کاری ناشی از پخت آلیاژهای قابل عملیات حرارتی سری ۶۰۰۰ (آلومینیوم- منیزیم- سیلیکون) این آلیاژ را به اولین انتخاب برای کاربرد مذکور تبدیل می‌کند. آلیاژهای سری ۶۰۰۰ با خواص شکل‌پذیر، کیفیت سطحی و خواص پیرسازی مناسب استفاده در صفحات بدنه خودرو می‌باشند.
به دنبال تجربه ای برای نوشتن، الوین و هایدی تافلر پنج سال را به‌عنوان کارگران یقه آبی در خطوط مونتاژ صرف کردند، درحالی‌که هرروز در حال یادگیری دربارهٔ سازمان‌ها بودند. الوین تمایل خود را برای تجربه کردن دست‌اول با نویسندگان دیگری، مانند جک لندن و رفتن به دریا با ملوانان و جان استاین‌بک و چیدن انگور با کارگران مهاجر مقایسه کرده‌است. در اولین شغل کارخانه‌ای، هایدی مباشر فروشگاه ریخته‌گری آلومینیوم و الوین جوشکار شد. الوین شب‌ها شعر و داستان می‌نوشت و در همین حین اولین کشف بزرگ خود را کرد؛ که در هیچ‌کدام مهارت ندارد.
فلزات معمول که این فرایند روی آن‌ها انجام می‌پذیرد عبارتند از:سرب، مس، طلا، نقره، روی، آلومینیم، کروم، کبالت، منگنز، عنصرهای خاکی کمیاب وفلزهای قلیایی. برای آلومینیم این روش تنها روش تولیدی مورد استفاده می‌باشد. بسیاری از فلزات واکنش پذیر مهم صنعتی (که با آب به شدت واکنش می‌دهند) با الکترولیز نمکهای مذاب آن‌ها تولید صنعتی می‌شوند. آزمایش‌های زیادی و برای پردازش سوخت هسته‌ای با استفاده از روش پالایش الکتریکی انجام پذیرفته است. پالایش الکتریکی توانایی جداسازی فلزات سنگین همچون پلوتونیم، سزیم و استرانسیم را از اورانیم که سمیت کمتری دارا می‌باشد، را دارد. سیستم‌های استخراج الکتریکی فراوانی برای خذف فلزات سمی از فاضلاب صنعتی موجود هستند.