آلارم

آلارم

معنی کلمه آلارم در دانشنامه عمومی

آلارم. موشک آلارم ( به انگلیسی: alarm ) ، نوعی موشک هوابه زمین ساخت و طراحی بریتانیا است که توسط هواپیماهای قابل حمل و بکارگیری است. در سال ۱۹۸۳ نوع ضدرادار آن بوسیله وزارت دفاع بریتانیا درخواست شد و دستگاه هدایت و کنترل موشک توسط شرکت مارکونی ساخته شده است. جنگنده های تورنادو اف۳ ارتش بریتانیا از نوع ضد رادار این موشک نخستین بار در جنگ ۱۹۹۱ علیه عراق استفاده کردند.
جنگنده های پاناویا تورنادو قادر به حمل ۴ فروند از این نوع موشک در هر سورتی پرواز بوده و همچنین این موشک توسط هواپیماهای هاریر نیز قابل استفاده است. تعداد زیادی ازموشک های آلارم به ۴۱ کشور از جمله به عربستان سعودی صادر شده است
• طول: ۴۰۶ سانتیمتر
• قطر: ۲۳ سانتیمتر
• وزن: ۲۰۰ الی ۲۸۰ کیلوگرم
• سرعت: ۲ ماخ
• برد: ۲۰الی ۴۵ کیلومتر
• پهنای بال: ۷۳ سانتیمتر

معنی کلمه آلارم در ویکی واژه

(برق): دستگاهی برقی، الکترونیکی، یا مکانیکی که پیش آمدن وضعیتی خطرناک یا نامطلوب را خبر می‌دهد. آژیر.
نوعی موشک هوا به‌ زمین ساخت و طراحی بریتانیا که توسط هواپیماها قابل حمل و بکارگیری است.

جملاتی از کاربرد کلمه آلارم

تعداد زیادی ازموشک‌های آلارم به ۴۱ کشور از جمله به عربستان سعودی صادر شده‌است
فرد پیش از خواب، سنسور را به لباس زیر خود متصل نموده و دستگاه را روشن می‌کند. زمانی که سنسور به وسیله ادرار مرطوب می‌شود، آلارم شب‌ادراری فعال شده و زنگ هشدار را به صدا در می‌آورد، بدین طریق فرد بیدار شده، برای تخلیه ادرار اقدام می‌کند. توصیه می‌شود والدین در زمان هشدار آلارم، کودک خود را بیدار نمایند زیرا ممکن است کودک آلارم را قطع کند و دوباره به خواب رود.
آلارم شب‌ادراری وسیله‌ای برای درمان شناختی-رفتاری شب ادراری است.
آلارما (مجله): نام یک مجله خلاصه اخبار در مکزیک.
کنترل پنل مرکزی اعلان حریق با استفاده از پروتکل‌های ارتباطی، اطلاعات وضعیت هر یک از تجهیزات اعلان حریق را تجزیه تحلیل کرده و در هنگام وقوع حریق یا خطاا در سامانه محل دقیق آلارم یا خطا را مشخص می‌کند.
این دستگاه دارای قابلیت‌های تعامل صوتی، پخش موسیقی، ساخت لیست‌های انجامِ کار، تنظیم آلارم، پخش پادکست، پخش کتاب‌های صوتی و اعلام وضعیت آب و هوا، ترافیک و دیگر اطلاعات به هنگام است. همچنین می‌تواند کنترل چندین دستگاه هوشمند را به دست بگیرد تا خود را تبدیل به یک هاب اتوماسیون خانگی کند.
آلارم عشق اولین مجموعهٔ کره‌ای است که توسط نتفلیکس پخش می شود.[الف] فصل اول این مجموعه در ۲۲ اوت ۲۰۱۹ از نتفلیکس پخش شد و برای فصل دوم در اکتبر ۲۰۱۹ تمدید شد. فصل دو در ۱۲ مارس ۲۰۲۱ پخش شد.
آلارما در سال ۱۹۸۱ تهیه و توسط نیوپکس رکوردز منتشر شد.
آلارما برای اولین بار در ۱۷ آوریل ۱۹۶۳ چاپ شد و خیلی زود موفقیت به دست آورد.
آلارما (آهنگ): نام یک تک‌آهنگ از ۶۶۶