برنامه نویسی

معنی کلمه برنامه نویسی در فرهنگ معین

( ~. نِ ) (حامص . ) ۱ - عمل نوشتن برنامه . ۲ - آماده کردن و دستور کار مرحله به مرحله برای نوشتن و انجام گرفتن برنامه های کامپیوتری .

معنی کلمه برنامه نویسی در دانشنامه آزاد فارسی

برنامه نویسی (programming)
فن تولید برنامه هایِ رایانه ای. برنامه نویسی با دانستن یک یا چند زبان برنامه نویسیمانند بیسیک، سی، پاسکال یا زبان اسمبلی آغاز می شود. در برنامه نویسی عوامل دیگری از قبیل تبحر در تئوری الگوریتم ها، طرح رابط کاربر و مشخصات دستگاه های سخت افزاری، نقش دارند. رایانه ها دستگاه های کاملاً منطقی هستند و برنامه نویسی مستلزم یک روش منطقی در طرح، نوشتن (کدبندی)، آزمون و اشکال زدایی از یک برنامه است. زبان های سطح پایین مانند اسمبلی نیز مستلزم آشنایی با قابلیت های یک ریزپردازنده و دستورالعمل های اساسی به کار رفته در ساخت آن می باشد. در روش مدولار (بسیاری از برنامه نویسان طرفدار آن هستند)، یک پروژه به واحدهای کوچک تر و قابل اجراتر تقسیم می شود. این واحدهای کوچک، واحدهای مستقل و ساده تری هستند که برای طراحی، نوشتن، آزمون و اشکال زدایی به کار می روند و سپس به یک برنامه بزرگ تر تبدیل می شوند.

معنی کلمه برنامه نویسی در ویکی واژه

عمل نوشتن برنامه.
آماده کردن و دستور کار مرحله به مرحله برای نوشتن و انجام گرفتن برنامه‌های کامپیوتر

جملاتی از کاربرد کلمه برنامه نویسی

انسان هایی که در آزمون تورینگ معکوس بهترین عملکرد را دارند، آنهایی هستند که به بیشترین دانش در مورد کامپیوترها داشته، و بنابراین از انواع خطاهای مورد انتظار در کامپیوترها در مکالمه آگاه هستند. بین مهارت آزمون تورینگ معکوس و مهارت شبیه سازی ذهنی عملکرد یک برنامه در دوره برنامه نویسی کامپیوتری و به خصوص اشکال زدایی ، زمینه مشترک زیادی وجود دارد. در نتیجه، برنامه نویسان (مخصوصاً هکرها ) گاهی اوقات برای تفریح در آزمون تورینگ معکوس غیررسمی شرکت می کنند.
در ۲۴ آوریل ۲۰۰۸،سیاره حیوانات فصل اول نسخه آمریکایی را انتخاب کرد. این در هر دو حالت اس دی و قالبهای اچ دی بومی پخش شد. قسمتهای ۱ و ۲ برتر در ۲۴ آوریل ، قسمت های ۳ و ۴ به صورت برتر در ۱ مه و قسمت های ۵ و ۶ در ۹ مه به نمایش در آمد. مصاحبه با حیوانات برای "برنامه برجسته انیمیشن (برای برنامه نویسی کمتر از یک ساعت)" نامزد دریافت جایزه امی شد ، اما در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۸، در قسمت سیمپسون‌ها باخت. ترزا حفاری ، یکی از انیماتورهای متعدد نمایش ، برنده یک جایزه فردی امی برای "دستاورد فردی برجسته در انیمیشن" شد.