برای چه

معنی کلمه برای چه در ویکی واژه

فارسی
چرا، از چه روی

جملاتی از کاربرد کلمه برای چه

تعمیر خانه‌ای که بود در گذار سیل ای خانمان خراب، برای چه می‌کنی؟
در سال ۲۰۰۱ برای چهارمین بار برندهٔ میلان–سانرمو شد. برای ششمین بار برندهٔ پیراهن سبز شد و در سه مرحلهٔ تور نیز به پیروزی رسید. در همان سال، برندهٔ مسابقهٔ کلاسیک هیو شد. در سه مرحلهٔ پیاپی ووئلتا اسپانیا نیز پیروز شد و در مسابقات قهرمانی جهان در لیسبون در مکان پنجم ایستاد. در سال ۲۰۰۱ تسابل ۲۹ پیروزی به دست آورد و در پایان سال، نفر اول رده‌بندی جهانی شد.
سواری برای چه آموختی برای چه این مردی اندوختی
طبق آمار سال ۲۰۰۱ تعداد مناطقی که بهائیان در آن سکونت دارد ۱۲٬۷۳۸۱ می‌باشد که در ۱۹۰ کشور و قلمروهای وابسته پراکنده شده‌است. طبق همین آمار ۱٬۱۷۴۰ محفل روحانی محلی و ۳۳ انتشارات بهائی وجود دارند، متون بهائی به ۸۰۲ زبان ترجمه شده و بهائیان حدوداً ۲٬۱۱۲ قبیله، نژاد و گروه قومی را در جهان نمایندگی می‌کنند. در حال حاضر ۱۱ عبادتگاه بهائی وجود دارد که شامل هشت عبادتگاه «قاره ای» و سه عبادتگاه محلی است. به علاوه طرح‌هایی برای چهار معبد دیگر نیز به اجرا گذاشته شده‌است.
گل راز طرب همه دهان می خندد گویی ز برای چه چنان می خندد؟
او در سال ۱۹۷۷ در فیلم بابی دیرفیلد در نقش یک راننده مسابقه‌ای بازی کرد. این فیلم توسط سیدنی پولاک کارگردانی شده‌بود و پاچینو بابت آن نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام شد. کار بعدی او یک فیلم درام قضایی به نام ... و عدالت برای همه بود. پاچینو بعد از بازی در این فیلم به‌خاطر طیف گسترده مهارت‌هایش در بازیگری مورد ستایش منتقدان قرار گرفت و برای چهارمین‌بار نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. او با وجود نامزدی، این جایزه را در مقابل داستین هافمن در کریمر علیه کریمر از دست داد. نقش هافمن در این فیلم، پیش از او به پاچینو پیشنهاد داده شده‌بود.
البته این سؤال هست که اگر انگلیسی‌ها موافقت کرده‌بودند که سه جزیره را به ایران پس بدهند، دیگر لشکرکشی و محرمانه بودن برای چه بود؟
در روز ۲۲ آبان گروه ملی صنعتی فولاد ایران (واحد اهواز) برای چهارمین روز متوالی مقابل ساختمان استانداری خوزستان و دفتر نماینده‌های مردم اهواز در مجلس تجمع کردند. آن‌ها اعلام کردند که پاسخی از جانب این نمایندگان دریافت نکردند.
در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران بر اساس حکم قضات قمی‌زاده و حوزوان برای چهار فعال مدنی، حکم این فعال مدنی به ۲ سال تقلیل یافت.
سه‌شنبه ۳۱ خرداد، اعتصاب کارگران شاغل در شهرک‌های صنعتی محمودآباد، دولت‌آباد، بختیاردشت، میمه، رضوان‌شهر، نجف‌آباد و دوشاخ، برای چهارمین روز پی درپی ادامه داشت. شب دوشنبه ۳۰ خرداد نیز عده‌ای از کارگران شهرداری ایلام جلو واحد موتوری این شهرداری تجمع اعتراضی بر پا کردند. علاوه بر این، شماری از کارگران آرماتوربند پیمانی نیز در یکی از پارک‌های کرمانشاه تجمع اعتراضی داشتند.
اما اینکه در حضرت الهیت و ربوبیت به سعادت وی حکم کردند و دو نقیب جلد و کاردان را که ایشان را عطارد و مریخ گویند، از آن فرستادند تا پیاده از پیادگان درگاه که وی را هوا گویند، کمند خشکی را بیندازد و در سر و دماغ وی افکند و روی وی از همه لذات دنیا بگرداند و به تازیانه بیم و اندوه و به زمام ارادت و طلب وی را به حضرت الهیت دعوت کند، این نه در علم طب و نه در طبیعت و نه در نجوم باشد، بلکه از بحر علم نبوت بیرون آید که محیط است به همه اطراف مملکت و به همه عمال و نقبا و چاکران حضرت و شناخته است که هر که برای چه شغل اند و به چه فرمان حرکت کنند و خلق را به کجا می خوانند و از کجا باز می دارند
بازم بگفت تلخ چرا می زنی نمک در آتشم کباب برای چه می کنی
هم جبهه بهارم و هم سجده خزان این شیوه ها برای چه آموختی مرا
او در سال ۱۹۳۷ برای چهارمین بار به ایران سفر کرد. هدف او از این سفر تکمیل اطلاعات قبلی خود دربارهٔ معتقدات و آداب ایرانی بود.
چو ابن سعد نمی‌داد بر تو قطره آبی دگر برای چه آن بی‌حیا نداد جوابت
در طول فصل ۲۰۱۷–۱۸ سالزبورگ بهترین رقابت‌های اروپایی خود را داشته‌است. آنها قبل از اینکه رئال سوسیداد و بوروسیا دورتموند را شکست دهند، در صدر جدول رده‌بندی لیگ اروپا را برای چهارمین بار رکورددار خود قرار دادند و بدین ترتیب اولین حضور خود در مرحله نیمه نهایی لیگ یوفا را کسب کردند. در تاریخ ۳ مه ۲۰۱۸، وی در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا بازی کرد و المپیک مارسی با نتیجه ۱ بر ۲ به پیروزی دست یافت اما یک برتری ۳ بر ۲ به دست آورد تا جایگاهی در فینال لیگ اروپا ۲۰۱۸ کسب کند.
مربوط به جنسیت و سن آنجا آمده تا بشود فهمید یک فیلم بیشتر برای چه جنسیت و گروه سنی‌ای محبوب است.
تو چه دانی تا ترا که پرورید از برای چه در اینجا آورید
اگر به یک کف آبم فلک گرفتی دست پس از برای چه رخساره شستمی از خون
ز خود تهی‌شدگان‌گر نه از تو لبریزند دگر برای چه آغوش‌کرده‌ای ما را