براو

معنی کلمه براو در لغت نامه دهخدا

براو. [ ب َ ] ( اِ ) طایفه سرگین کش و کناس. ( انجمن آرا ) ( آنندراج ). طایفه ای را گویند از جنس کناس و سرگین کش. ( برهان ). ج ، براوان : ملک را بدست گرفت و حرام نمکی بسیار کرد و او را براوان شبانه کشتند.، بر او. [ ب َ ] ( حرف اضافه + ضمیر ) ( از: بر + او ) علیه کسی. به زیان کسی. ضد او.

معنی کلمه براو در فرهنگ فارسی

علیه کسی به زیان کسی .

معنی کلمه براو در فرهنگ اسم ها

اسم: براو (پسر) (کردی)
معنی: زمینی کة بوسیله ‏چشمة یا رودخانه ‏آبیاری شود ( نگارش کردی

جملاتی از کاربرد کلمه براو

وی دستاوردهای مهمی در زمینه نظریهٔ نمایش گروه‌های پیمانه‌ای داشت. استاد وی در دوره دکتری ریشارد براوئر بود. او توانست بورس تحصیلی‌ای به دست بیاورد و سپس به کانادا نقل مکان کرد و به دانشگاه تورنتو رفت. او همچنین جوان‌ترین فردی تا زمان خودش بود که در کانادا به درجهٔ استادی رسیده است. استیون همچنین رئیس بخش تحصیلات تکمیلی و نیز مدتی رئیس بخش ریاضی دانشگاه ویکتوریا بود.
جان اسیر عشق جانان کردن از تاریکی است دل براومید وصال و بیم هجران داشتن
سانتاگ نیز در نقد خود بر این کتاب نوشته که به همراه «زندگی در برابر مرگ» نوشته براون (۱۹۵۹) اروس و تمدن نیز نمایانگر «جدیتی نو و تازه دربارهٔ ایده‌های فرویدی است» و اغلب نوشته‌های قبلی دربارهٔ فروید در ایالت متحده را بی‌ربط و سطحی نشان داده‌است.
چون پرده براوفتد هویدا شودت چیزی که به زیر پرده میپروردی
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به پدر براون اشاره کرد.
علاوه بر این، براون به صراحت از انحراف جامعهٔ بهائی از آموزه‌های باب سخن می‌گوید و به نکوهش فعالیت‌های بهائیان در راستای کم‌اهمیت جلوه دادن و فروکاستن مقام باب و نیز عدم خوانش نوشته‌های باب می‌پردازد. میرزا ابوالفضل گلپایگانی و سید مهدی گلپایگانی به دستور عبدالبهاء کتابی در جواب نقطةالکاف نوشتند که البته بعدها به دستور عبدالبهاء جمع‌آوری شد.
ز هجرت براوبر سپهری که گشت شده چارصد سال و پنجاه و هشت
منکسف ماه و براو هالهٔ خونبار محیط طرحی از فتنه دور فمر آورده برون
جریان بالایی آندوئین در یک درهٔ پهناور موازی کوه‌های مه آلود است و بخش غربی رُوانیون را تشکیل می‌دهد و میان کوهستان و میرک‌وود قرار دارد. پس از عبور از کارراک و لوتلورین رود از کوهستان جدا می‌شود و در یک مسیر پر پیچ و خم از میان براون لندز (زمین‌های قهوه‌ای) می‌گذرد. زمین‌های قهوه‌ای زادگاه همسران انت‌ها بود.
براو آسان رسوم مهربانی براو روشن رموز آشنایی
تا نصیحت گر اوبود براو بود پدید چون نصیحت ببرید آمد در کار غیر
چو شد کشته آن شاه آخر زمان براو خون بگرید همی آسمان
امرسون لیسانس خود را در سال ۱۹۶۷ از دانشگاه براون و فوق لیسانس خود را در سال ۱۹۷۷ در رشته جامعه‌شناسی دریافت کرد. او در سال ۱۹۷۷ به واشینگتن دی سی رفت و قصد داشت تا بمدت یک سال تحصیلات خود را در زمینه حقوق به تعویق بیندازد.
شنیدم دخت ترسائی به صنعان گفت ترسا شو چو عاشق بود براوگفت ایمان را نمی خواهم
پرکینز در دبیرستان‌های، بروکس اسکول و براون نیکولس اسکول درس خواند سپس در دانشگاه کلمبیا و رولینس کالج تحصیلات خود را ادامه داد. او در سال ۱۹۴۲ به بوستن نقل مکان کرد.
همه با دگر هدیه ها پیش برد همه سرگذشتش براو برشمرد
پدر براون قصد داشت که فرزندش راه او را دنبال کند و وکیل شاغل شود.
ادوارد براون در سال ۱۹۰۳ به عضویت فرهنگستان بریتانیا و در ۱۹۱۱ به عضویت کالج سلطنتی پزشکی پذیرفته شد و در ۱۹۲۲ نیز به نیابت ریاست انجمن سلطنتی آسیایی بریتانیای کبیر و ایرلند منصوب شد. در جشن شصتمین سال زندگانی او در ۱۹۲۲، دوستان و دوستاران ایرانی هدایایی برای او فرستادند و جامعه شرق‌شناسی اروپا با انتشار مجموعه مقالاتی از خدمات او قدرشناسی کردند.
به دندان بخایید و بردش فرو درود ازخدا و پیمبر براو
براون در طول دوران فعالیت خود در فرمول یک ۲ امتیاز را به نام خود به‌ثبت رساند.