بخصوص

معنی کلمه بخصوص در لغت نامه دهخدا

بخصوص. [ ب ِ خ ُ ] ( ق مرکب ) مخصوصاً. خصوصاً. ( از ناظم الاطباء ).

معنی کلمه بخصوص در فرهنگ فارسی

مخصوصا خصوصا .

معنی کلمه بخصوص در ویکی واژه

soprattutto

جملاتی از کاربرد کلمه بخصوص

به احتمال قوی آنچه مفرغ‌های لرستان نامیده می‌شود مربوط به قبایل کوهستانی کاسی می‌باشد. اینها مقداری مصنوعات مفرغی هستند که بر اثر حفریات وحشیانهٔ سالهای پیرامون ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ در ناحیه لرستان و بخصوص در ناحیه هرسین - و دلفان بر جاده کرمانشاه خرم‌آباد - بدست آمده و به اروپا منقل شده‌است.
«روزی حذیفه امامت جمعی را در نماز کرد چون سلام داد گفت: بروید امامی غیر از من بجوئید یا تنها نماز بگذارید که در دل من گذشت که در میان اینها از من بهتری نیست» و چون مانند او کسی از چنگ شیطان خلاصی نیافت چگونه ضعفای امت از مکر او نجات می یابند؟ بخصوص در امثال این زمان که از علمای آخرت نشانی، و در آفاق ایشان بجز نامی نیست.
دو کتاب اندیشه‌های سرگردان که ترکیبی از عکس و شعر و دیگری بنام سایه‌های ناب که حاصل سال‌ها پرتره نگاری از مفاخر فرهنگی ایران و بخصوص اصفهان می‌باشد، از جمله تألیفات وی بوده‌است.
کولبرگ تحقیقات و مقالات زیادی در باب تاریخ فکری و عقیدتی فرق اسلامی دارد اما عمده تمرکز او بر روی مذهب شیعه است. نوشته‌هایش در سالهای آغازین بیشتر درباره عرفان و تصوف اسلامی بود و کم کم به سوی تاریخ و عقاید تشییع بخصوص در قرون وسطی امتداد پیدا کرد.
آیت‌الله خوانساری، بنا به دعوت مردم و علمای خوانسار بخصوص عموزاده و دوست دیرینه اش میرزا سید محمدتقی غضنفری و همچنین سید حسین علوی و سید محمد علی ابن الرضا، همراه با سید احمد خوانساری در تابستان سال ۱۳۲۶ شمسی برابر با رمضان المبارک ۱۳۶۶ قمری به صورت رسمی وارد شهر خوانسار شد. مردم منطقه بخصوص خوانسار همه شهر را آذین نمودند، عامه مردم تا شهر خمین به پیشواز رفتند و هنگام ورود وی، استقبال بی نظیری از سوی علما و مردم صورت پذیرفت که در تاریخ شهر خوانسار ثبت شد. سید محمد تقی خوانساری، در این مدت در منزل سید محمد باقر مصطفوی خوانساری (جد امی حسین انصاریان) که دارای امکانات کافی جهت مراجعین بود، اقامت داشت.
استاد امام گوید رَحِمَهُ اللّهُ فرق میان مرید و مراد آنست که همه مریدی برحقیقت مراد بود که اگر مراد حق سُبْحَانَه نبودی که او را خواستی مرید نبودی، زیرا که هیچکس بی خواست او نبود و هر مراد مرید بود زیرا که چون حق عَزَّاسْمُهُ او را خواهد بخصوصیّت توفیق ارادتش دهد، ولیکن قوم فرق کرده اند میام مراد و مرید مرید نزدیک ایشان مبتدی بود و مراد منتهی بود و مرید آن بود که رنج بر خویشتن نهد و خود اندر سختیها افکنده باشد و مراد آن بود که بر کار باشد بی رنج و مرید رنجور باشد و مراد آسوده و سنّت خدای تعالی مختلف است با قاصدان بیشترین را اندر مجاهدت افکند پس برسد بعد از آنکه رنج بسیار بکشد از هر بابی بمعنیهای بزرگوار.
در اغلب کشورها بخصوص در دامنه‌های منتهی به جنگل‌های وسیع کشورهای اروپایی انتشار دارد و در ایران به صورت پرورشی کاشته می‌شود.
اللَّه اشارتست بکمال قدرت، رحمن اشارتست بعموم رحمت، رحیم اشارتست بخصوص مغفرت. اللَّه است که بیافرید بقدرت فراخ بی‌حیلت، رحمن است که روزی داد از خزینه فراخ بی‌مئونت، رحیم است که عیبها فرا پوشید بکرم فراخ بی‌شفاعت.
برادر بزرگ‌تر آنیل یعنی بونی کاپور از متمول‌ترین تهیه‌کنندگان سینما در هند می‌باشد و همواره پشتیبان و حامی برادران خود بوده‌است و در اکثر فیلم‌هایش از آن‌ها بخصوص آنیل استفاده می‌کند.
از سال ۱۹۵۹ که منبعی گازی در هلند کشف شد، این کشور از نظر جریان گاز طبیعی دارای ثبات بوده است. هم‌اکنون سهم هلند از همهٔ منابع گازی اتحادیهٔ اروپا ۲۵٪ است. در طول دهه‌های بعد از کشف گاز در هلند، درآمد سرشاری از فروش آن نصیب این کشور شد. فروش نفت و کسب ثروت زیاد از این منبع انرژی بخصوص پس از کشف میدان گازی وسیع خِرونینگن باعث شد نتایج پیش‌بینی‌نشده‌ای برای اقتصاد این کشور حاصل شود که یکی از آنها کاهش رقابت‌پذیری سایر بخش‌های اقتصادی بود. این وضعیت اقتصادی را بعدها بیماری هلندی توصیف کردند.
این «او» بمعنی واو عطف است یعنی: و یظلم نفسه. و معنی سوء درین آیت گفته‌اند که: فعل طعمه است که درع دزدید، و معنی ظلم نفس آنست که گناه خویش بدیگری افکند. و گفته‌اند: هر چند سبب خاصّ است امّا لفظ عامّ است، که «من» از الفاظ عموم است، و سوء و ظلم هر دو در جنس خویش عامّ‌اند. سوء شرکست، و ظلم هر چه فرود از شرک از گناهان. و نزدیک اهل حق اعتبار بعموم لفظ است نه بخصوص سبب. مقتضی لفظ اینست که استغفار و توبت هر چه در پیش بود بردارد، و هر مذهبی و مجرمی را سود دارد. مصطفی (ص) گفت: «الا أخبرکم بدائکم من دوائکم؟». قالوا: بلی قال: «فانّ داءکم الذّنوب، و دوائکم الاستغفار».
وگر ز من، بخصوصت بود دل آزرده مگیر بر من جرم نکرده، ای تو حلیم!
آهنگ شکست در اصل یک احتمال نیست، زیرا مقدار آن می‌تواند از یک فراتر رود، پس بیان کردن آن به درصد اشتباه خواهد بود، بخصوص اگر آهنگ شکست ما متغیر باشد.
وی نقشی محوری در ظهور مجدد و گسترش نوار لاس وگاس بخصوص در دههٔ ۱۹۹۰ داشت. وین در سال ۲۰۰۰ شرکت میراژ رزورتس خود را به‌ام اجی ام فروخت که منجر به تشکیل ام جی ام میراژ شد. زان پس او شرکت وین رزورتس خود را به‌طور عمومی در یک عرضه اولیه سهام عرضه کرد.
گویا باشد. بخصوص از این بابت می‌توان استدلال کرد که تعداد زبان‌های تصادفی ناشمارا هستند.