بخشه

معنی کلمه بخشه در لغت نامه دهخدا

بخشه. [ ب َ ش َ / ش ِ ] ( اِ ) حصه و بهره. ( آنندراج ). بهره و حصه و قسمت و بخش. ( ناظم الاطباء ).

معنی کلمه بخشه در فرهنگ عمید

= بخش

معنی کلمه بخشه در فرهنگ فارسی

حصه بهره بهره و حصه و قسمت و بخش .

معنی کلمه بخشه در فرهنگستان زبان و ادب

{section} [زیست شناسی] یکی از واحدهای رسمی رده بندی که پایین تر از سرده و بالاتر از گونه است

معنی کلمه بخشه در ویکی واژه

یکی از واحدهای رسمی رده‏بندی که پایین‏تر از سرده و بالاتر از گونه است.

جملاتی از کاربرد کلمه بخشه

از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به این ویژگی اشاره کرد که برخی از بخشهای آن با توجه به جامعیت و استقلال موضوع آنها، کتابهایی جداگانه به‌شمار می‌رود. از آن جمله است بخش نوزدهم که بحث مفصلی دربارهٔ عروض در بر دارد.
دیمکاری استان بیشتر شامل گندم و جو بوده ومناطق دیمکاری استان، محدودبه قسمتی از جنوب و شمال غرب زمین‌های زیرکشت اصفهان در حاشیه زایندهرود و بخشهایی از شهرستانهای غربی و جنوبی استان است.
استفاده از مطالب دارای حق چاپ برای ایجاد محتوا موضوعی است که بحث داغ است. ظهور ژانر موسیقی «مشاپ» موضوع صدور مجوز خلاقیت را پیچیده‌تر کرده‌است. تعارض اخلاقی بین کسانی که معتقدند حق چاپ از هرگونه استفاده غیرمجاز از محتوا محافظت می‌کند و کسانی که معتقدند نمونه برداری و مش‌ها سبک‌های موسیقی قابل قبولی هستند ایجاد می‌شود، اگرچه آنها از بخشهایی از مطالب دارای حق چاپ استفاده می‌کنند، نتیجه نهایی یک قطعه جدید خلاقانه است که متعلق به خالق آن است و نه متعلق به دارنده حق نسخه برداری اصلی است. اینکه آیا به ژانر مشاپ اجازه داده شده‌است که از بخشهایی از مطالب دارای حق چاپ برای ایجاد محتوای جدید استفاده شود یا نه، موضوعی که مورد بحث است.
ایران برای نخستین بار در مدل بینابینی خبرگزاری، خبرگزاری دانشجویان را به عنوان یک رسانهٔ اینترنتی تجربه کرده‌است که هم وفادار به ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و هم به قواعد رسمی متعهد بوده و هم به بخشهای وسیعی از مردم (دانشجویان) فرصت داده‌است که قویا در جریان تولید و گردش اطلاعات مشارکت داشته باشند. ایسنا نه رسانه رسمی بوده نه کاملاً غیررسمی، نه محدود به نگاه و رفتار حرفه ایی بوده و نه کاملاً داوطلب و غیرحرفه‌ای، نه روش تولید و توزیع اطلاعاتش از فیلترهای رسمی و سخت عبور می‌کرده و نه صرفاً تسلیم جریان جدید رسانه‌های اینترنتی که بدون کد هستند بوده‌است. این نوع رسانه مدل خوب و مدیریت شده‌ای است که نه ما را در برابر دنیای جدید رسانه‌ای اینترنتی منفعل می‌کند و نه بیگانه.
ارتباطات انسانی یا آنتروپوزمیوتیک، زمینه ای است که به درک چگونگی ارتباط انسان اختصاص دارد. ارتباطات انسانی مبتنی بر اهداف مشترک و مشترک است. توانایی ما در برقراری ارتباط با یکدیگر بدون درک درستی از آنچه که ما به آن مراجعه می‌کنیم یا به آن فکر می‌کنیم امکان‌پذیر نیست. از آنجا که ما قادر به درک کامل دیدگاه دیگری نیستیم، لازم است از طریق یک تفکر مشترک و / یا یک دیدگاه مشترک ایجاد شود.حوزه ارتباطات بسیار متنوع است. لایه‌های مختلفی برای ارتباطات و چگونگی استفاده از بخشها و ویژگی‌های مختلف آن به عنوان انسان وجود دارد.
بخش‌هایی از دو آلبوم آخر پینک فلوید لغزش آنی در عقل و زنگ دسته‌بندی و بخش‌هایی از آلبوم در یک جزیره گیلمور نیز در این استودیو ضبط شده‌است. همچنین از آستوریا برای میکس بخشهایی از آلبوم‌های زنده پینک فلوید، صدای دلچسب رعد و تکانه و آلبوم‌های شخصی گیلمور، آن شب را به خاطر بیاور و زنده در گدانسک، استفاده شده‌است.
در روز ۱۰ دسامبر، او در خلال سفر به باکو(پایتخت جمهوری آذربایجان)، برای شرکت در رژه پیروزی به مناسبت پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ ناگورا قره‌باغ، بخشهایی از یک شعر جنجالی را خواند.که این امر موجب تنش با ایران شد.
کیهان‌شناسی کتاب مقدس دید نویسندگان کتاب مقدس در مورد آسمان، ستارگان و زمین است. کتاب مقدس در چندین قرن متوالی و توسط نویسندگان مختلف نوشته شده‌است. از این رو در بخشهای مختلف تفاوتهایی در نحوه نوشتار و دیدگاه‌های نویسنده وجود دارد.
آپولون سمیرنی دارای بخشهای بسکتبال، والیبال، واترپلو و سایر ورزش‌ها نیز می‌باشد.
یحیی بن الحسین الهادی الی الحق (۸۵۹–۹۱۱ میلادی) از رهبران سیاسی و مذهبی جزیره العرب بود. او اولین امام شیعه زیدی بود که بر بخشهایی از یمن حکومت کرد و جانشینانش از خاندان رسی به‌طور متناوب قدرت را تا سال ۱۹۶۲ در یمن در دست داشتند. او سید و نوه قاسم بن ابراهیم الرسی بود.