بحبوحه

معنی کلمه بحبوحه در لغت نامه دهخدا

( بحبوحة ) بحبوحة. [ ب ُ ح َ ] ( ع اِ ) میان و وسط هر چیزی. ( ناظم الاطباء ). وسط مکان.اصل و میان چیزی. بحبوح. ( منتهی الارب ).
- بحبوحةالجنة ؛ میان بهشت. ( مهذب الاسماء ): من سره ان یسکن بحبوحة الجنة فلیلزم الجماعة. ( حدیث ).
- بحبوحةالدار ؛ میان سرای. خیاره. ( تاج العروس ). مأخوذ از تازی ، میان خانه و وسط آن. ( ناظم الاطباء ).
- در بحبوحه ؛ در گیراگیر کار. در وسط کار.

معنی کلمه بحبوحه در فرهنگ معین

(بُ حِ ) [ ع . ] ( اِ. ) میان ، وسط .

معنی کلمه بحبوحه در فرهنگ عمید

۱. میان و وسط چیزی یا امری.
۲. [قدیمی] میان خانه.

معنی کلمه بحبوحه در فرهنگ فارسی

میان و وسط چیزی یا امری
( اسم ) میان وسط : در بحبوح. کار .
میان و وسط هر چیزی وسط مکان .

معنی کلمه بحبوحه در ویکی واژه

میان، وسط.

جملاتی از کاربرد کلمه بحبوحه

اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ ایران مجموعه تظاهراتی است که از دوشنبه ۸ مرداد ۹۷ در بحبوحهٔ افزایش قیمت طلا و نیز رشد شتابان قیمت سکه و کاهش شدید ارزش ریال در برابر دلار شروع شد و از منطقه شاهپور جدید اصفهان و کرج به نقاط دیگری گسترش یافت. تظاهرات به سرعت فراگیر شد و از اصفهان و مناطق مختلف کرج به شیراز، رشت، تهران، قزوین، زنجان، ساری و در روز سوم به مشهد، نیشابور؛ کرمانشاه، همدان و قرچک نیز گسترش پیدا کرد و در روز چهارم اهواز و ارومیه و قم و تنکابن به تظاهرات پیوستند.
معمر قذافی، رهبر لیبی، در بحبوحه قیام و اعتراضات سراسری و در حالی که کنترل بخش بزرگی از کشورش را از دست داده، با مردم لیبی سخن گفته‌است. سرهنگ قذافی اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده، را بانی خشونت‌های اخیر در لیبی دانست و ادعا کرد که «افراد ناشناس به جوانان لیبی مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان داده‌اند». این در حالی‌ست که در طرابلس، پایتخت لیبی، ترس و وحشت حکم‌فرماست و سربازان و شبه‌نظامیان آفریقایی وفادار به سرهنگ قذافی در همه جای شهر حضور دارند. در همین حال، سازمان ملل متحد تواقفنامه‌ای را که بر اساس آن عایشه قذافی، تنها دختر رهبر لیبی، سفیر حسن نیت این سازمان شده بود را لغو کرد. بی‌بی‌سی فارسی، الجزیره انگلیسی
برخی از منتقدان بر این باورند که نتیجه رقابت بین چینی‌سازی و آمریکایی‌سازی ممکن است به ظهور قدرت سومی منجر شود یا یکی از این دو را به بازیگری با بیشترین قدرت چانه‌زنی تبدیل کند. در بحبوحه این رقابت، ممکن است منافع و حقوق مشاغل محلی نقض شود.
معمر قذافی، رهبر لیبی، در بحبوحه اعتراضات سراسری در حالی که کنترل بخش بزرگی از کشورش را از دست داده، در سخنانی اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده، را بانی خشونت‌های اخیر در لیبی دانست و ادعا کرد که «افراد ناشناس به جوانان لیبی مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان داده‌اند». در طرابلس، پاۈتخت لیبی، سربازان و شبه‌نظامیان آفریقایی وفادار به سرهنگ قذافی در همه جای شهر حضور داشتند. هم‌چنین سازمان ملل متحد توافقنامه‌ای که بر اساس آن عایشه قذافی، تنها دختر رهبر لیبی، سفیر حسن نیت این سازمان شده بود را لغو کرد.
در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹، افکار عمومی ایالات متحده و چین در اکثر کشورهای مورد بررسی توسط مرکز افکار سنجی پیو بدتر شد. نظر ایالات متحده در مجموع مطلوب تر از نظر چین بود. نظر مدیریت این بیماری همه گیر در هر دو کشور منفی بود، اما نظر چین برای مدیریت این بیماری همه گیر مطلوب تر از ایالات متحده بود.
در طول تاریخ آن، سطوح مختلفی از مبادله فرهنگی در میان مردمان همسایه، مانند سامی‌ها و فنلاندی‌ها رخ داده‌است. در قرن دوازدهم، دین نورس باستان با مسیحیت جایگزین شد و عناصری در فولکلور اسکاندیناوی ادامه یافت. علاقه به احیای دین نورس باستان در بحبوحه جنبش رمانتیسم قرن نوزدهم رخ داد که طی آن الهام بخش طیف وسیعی از آثار هنری بود. تحقیقات آکادمیک در مورد این موضوع در اوایل قرن نوزدهم آغاز شد، در ابتدا تحت تأثیر احساسات فراگیر رمانتیسیسم.
او از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱ مشاور رسانه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت در دوران مذاکرات هسته‌ای بود و همچنین از شهریور ۱۳۸۹ به عنوان مشاور رئیس‌جمهور در امور افغانستان فعالیت کرد. او در بحبوحه امضای موافقت‌نامه استراتژیک بین ایالات متحده آمریکا و افغانستان به عنوان سفیر فوق‌العاده ایران در افغانستان منصوب شد و به کابل رفت.
در بحبوحه انقلاب اسلامی، محوریت مبارزات مسجد صاحب‌الزمان و منزل روحانی آن زمان این شهر یعنی بهشتی بود. از مهمترین اقداماتی که در آن زمان به صورت مکتوب باقی مانده، گزارش ساواک، در مورد برگزاری مراسم بزرگداشت سید مصطفی خمینی می‌باشد. در روایت اسناد ساواک در این رابطه آماده است:
این دانشگاه در ابتدا برای تربیت معلم و استادان منتخب دانشگاه و مدارس دیگر در بحبوحه انقلاب فرانسه در سال ۱۷۹۴ تأسیس شد. این دانشگاه اکنون به آموزش پژوهشگران و استادان دانشگاه و مقامات عالی دولتی و غیر دولتی و مدیران صنایع و مؤسسات خصوصی و عمومی می‌پردازد. بسیاری از نخبگان فرانسه از این مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
در ۱۴ سپتامبر سال ۲۰۱۹ و در بحبوحه بحران خلیج فارس و جنگ داخلی یمن این پالایشگاه مورد اصابت حدوداً ۲۰ موشک کروز قرار گرفت و باعث به‌وجود آمدن خسارت‌های بسیار در این پالایشگاه و کاهش ۵۰٪ ظرفیت تولید نفت عربستان شد. نیروهای حوثی یمنی مسئولیت حملات را برعهده گرفتند هرچند اتهامات ایالات متحده متوجه ایران بود.