باکس

باکس

معنی کلمه باکس در لغت نامه دهخدا

باکس. ( اِخ ) حاکم نشین ناحیه ایست در هنگری ( مجارستان ) که قریب 4500 تن سکنه دارد و سخت حاصلخیز است. حوزه آن ناحیه در حدود 716500 تن جمعیت دارد. و رجوع به باقس شود.

معنی کلمه باکس در فرهنگ معین

[ انگ . ] ( اِ. ) جعبه .

معنی کلمه باکس در فرهنگ فارسی

نام حاکم نشینی

معنی کلمه باکس در دانشنامه عمومی

باکس ( انگلیسی: Box ) شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی است، که در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد.

معنی کلمه باکس در ویکی واژه

جعبه.

جملاتی از کاربرد کلمه باکس

قدرت تفکیک تصاویر ماهواره‌ای و ویدئوهای این شرکت برای مشاهده اهدافی که در اقتصاد جهانی مؤثر هستند مانند قطارها، خودروها و کشتی‌های حمل کانتینر مناسب است. اسکای‌باکس ایمیجینگ می‌گوید که این شرکت امکان تهیه ویدئو به مدت ۹۰ ثانیه و با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه را داراست.
این فیلم در گیشه با فروش ۱۲٫۱ میلیون دلار در ۲۰۹۳ سینما در رتبه اول قرار گرفت. در هفته دوم باکس آفیس به شماره ۶ کاهش یافت. اسلیور در نهایت ۳۶٫۳ میلیون دلار در داخل کشور و ۸۷٫۶ میلیون دلار در سطح بین‌المللی به مجموع ۱۲۳٫۹ میلیون دلار در سراسر جهان دست یافت.
نخستین کافی‌شاپ با نام استارباکس در ۳۱ مارس ۱۹۷۱ در شهر سیاتل با همکاری سه دوست، یک معلم زبان انگلیسی به نام جری بالدوین، یک معلم تاریخ به نام زو سیگل و نویسنده‌ای به نام گوردون بوکر که در دانشگاه سان فرانسیسکو با هم آشنا شده بودند کار خود را آغاز نمود. مشوق این سه نفر در راه‌اندازی مکان فوق که در آن دانه قهوه و تجهیزات مختلف مرتبط با آن به فروش می‌رسید، شخصی به نام آلفرد پیت بود که چگونگی برشته‌کاری قهوه را به آنها آموزش داد. این فروشگاه واقع در محله پایک پلیس کماکان به فعالیت مشغول است.
اسکورسیزی در دانشگاه نیویورک تحصیل کرد و در سال ۱۹۶۴ لیسانس ادبیات انگلیسی خود را از آن‌جا دریافت کرد. او در سال ۱۹۶۸ مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در فیلم را از دانشکده مدرسه هنر تیش دریافت کرد. نخستین فیلم بلند او، چه کسی در اتاقم را می‌زند (۱۹۶۷) از سوی راجر ایبرت، منتقد سینما، مورد تحسین قرار گرفت. او مستند وودستاک (۱۹۷۰) را به همراه دوستش ساخت که برندهٔ جایزهٔ اسکار شد. اسکورسیزی در سال ۱۹۷۱ به هالیوود نقل مکان کرد و در آن‌جا با تعدادی از کارگردانان جوان همکاری کرد. او سپس فیلم‌های باکسکار برتا (۱۹۷۲) و خیابان‌های پایین شهر (۱۹۷۳) را کارگردانی کرد.
همان دوستی باکسی کن بلند که باشد بسختی تو را سودمند
پاچینو در سال ۱۹۸۵ کار بر پروژه شخصی به نام بدنام محلی را شروع کرد. این فیلم براساس نمایشی بیرون از برادوی بود که در سال ۱۹۶۹ با بازی پاچینو به روی صحنه رفت. هیثکات ویلیامز، نویسنده انگلیسی، این نمایشنامه را نوشته‌است. کار تولید نسخه فیلم به دیوید ویلر و شرکت تئاتر بوستون سپرده شد. این فیلم ۵۰ دقیقه‌ای اکران نشد، اما بعدها در سال ۲۰۰۷ به عنوان بخشی از باکس ست پاچینو: بینش یک بازیگر منتشر گردید.
چه نقاش است بینائی چه باکست که نقاش از حقیقت نور پاکست
در سگ‌ها، همانژیوسارکوم در گلدن رتریور، باکسر و لابرادور رتریور نسبتاً شایع است که در معرض خطر بالاتر بیماری نسبت به سایر نژادها هستند. این بیماری عمدتاً در طحال، کبد، قلب، پوست و لایه زیر جلدی پوست رخ می‌دهد. این بیماری به سرعت متاستاز داده و موجب مرگ می‌شود و ممکن است با علائم غیراختصاصی تا مرگ ناگهانی ناشی از پارگی تومور تظاهر کند.
این فیلم در هفته طلایی سینمای چین یک فاجعه باکس آفیس بود. این فیلم مورد تمسخر گسترده آنلاین قرار گرفت و علیرغم دستور دولت برای نمایش فیلم در سراسر کشور، تنها ۱٫۲۵ میلیون دلار درآمد داشت.
گر جوانی باکسی پیوند می کرد از وفا زلف او هر روز در چنگ کسی دیگر نبود
نگفت او خود اباکس زانکه کل بود اگرچه در نبوت عین ذل بود
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به پورتلند تریل بلیزرز، میامی هیت، گلدن استیت واریرز، میلواکی باکس، فینیکس سانز، واشینگتن ویزاردز، و نیویورک نیکس اشاره کرد.
ضرّابی را عیار پاکست از من دل اگر خَرَد چه باکست
مرا این سرابا خویش است نه باکس که من کشتن همی خواهم مرا بس
خوشا هر که شد کشته در پای دوست چه باکست زان کس که مقبول اوست
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال باکستون اشاره کرد.
رانندگان اسنپ فود و اسنپ باکس نیز در اعتراض به کرایه‌های پایین تجمع کردند. اعتراضات زیادی از جانب رانندگان سنتی تاکسی به تاکسی‌های اینترنتی نظیر اسنپ وارد شد و حتی اقدامات فیزیکی مانند حمله به دفتر اسنپ در شهرستان کرمان صورت گرفت.
زان که جنس لطیف بیباکست هم حسود است و هم هوسناک ست‌
جز رکوع و جز سجودش کار نه جز ضرورت باکسش گفتار نه
چنان خونریز و بی‌باکست چشم او که هر ساعت ز تاب نیش مژگانش مرا رگهای جان لرزد