بانفوذ

معنی کلمه بانفوذ در لغت نامه دهخدا

بانفوذ. [ ن ُ ] ( ص مرکب ) ( از: با+نفوذ ) که نفوذ دارد. متنفذ. مقتدر. مؤثر. بااثر.

معنی کلمه بانفوذ در ویکی واژه

influente

جملاتی از کاربرد کلمه بانفوذ

با توجه به تنوع لهجه‌ها و گویش‌های متفاوت زبان عربی، الأهرام به‌طور گسترده به عنوان منبعی بانفوذ و معتبر در سبک نوشتاری زبان عربی در نظر گرفته می‌شود.
هیئت وزراء و افراد بانفوذ حکومت حبیب‌الله کلکانی از این قرار بود:
دومینیک استروس کان، یا به تعبیر عامیانه و رسانه‌ها "دسک" که اصالتا یهودی است، از نیروهای بانفوذ حزب سوسیالیست فرانسه می‌باشد. وی که از بیستم اکتبر 2007 دبیرکل صندوق بین المللی پول شده؛  پیشتر نیز وزیراقتصاد فرانسه بوده است. استروس کان در دوران نخست وزیری "لیونل ژوسپن"، وزارت اقتصاد فرانسه را در دست داشت.
وی در دوره شانزدهم مجلس نمایندگان افغانستان برای بار دوم خود را از طرف مردم هرات نماینده کرد. در همان ابتدا وی با مشکلاتی روبروشد روزنامه آرمان ملی خبری را منتشر کرد که محمد اسماعیل‌خان از رهبران جهادی و چهره بانفوذ در هرات تلاش دارد که مانع از حضور وی در پارلمان شود. احمد بهزاد در صفحه فیسبوکش نیز خبر از باطل شدن و دستبرد به آراء خودش داد اما تمامی این اقدامات بی‌نتیجه بود و وی توانست به پارلمان راه یابد.
پس از بازنشستگی از سیاست، هنوز آنتونیو آرنو صدای بانفوذ در کشور پرتغال است.
نماز را سید ابوالقاسم خویی بر جسد مصطفی خمینی اقامه کرد و پس از تشییع، وی را در حرم علی ابن ابی‌طالب و در کنار قبر محمدحسین غروی اصفهانی (کمپانی) دفن کردند. گفته شده است موسی موسوی اصفهانی نوه بانفوذ سید ابوالحسن اصفهانی و دوست او برای گرفتن اجازه دفن وی در حرم علوی توصیه کرده بود.
غمنامهٔ اور: ارتّه "بانفوذ (مشاور)" است
دیابلی نزد یوزف هایدن درس آهنگسازی آموخت. از سال ۱۸۰۷ جزو شخصیت‌های بانفوذ موسیقی شهر وین محسوب می‌شد و با بتهوون آشنایی داشت. دیابلی آثاری نیز برای اپرا و رقص نوشته‌است. او از سال ۱۸۱۸ به‌عنوان ناشر موسیقی فعالیت کرد.
رونو پسر کوچکتر هِروه دون، ارباب دونزی (در فرانسه امروزی)، بود. در تاریخ‌نگاری کلاسیک، رونو را پسر جفری، کنت ژین، معرفی کرده‌اند اما در سال ۱۹۸۹ ژان ریچارد، مورخ قرون وسطی، ضمن رد این ادعا، وی را فرزند ارباب دونزی می‌داند. این خاندان از اشراف بانفوذ در دوک‌نشین بورگوندی بودند که خود را از نوادگان پالادی (از خاندان‌های قدرتمند رومی در سنا) می‌دانستند.
ابوالحسن شیرازی در سال ۱۱۹۰ قمری، برابر ۱۷۷۶ میلادی در شیراز متولد شد. وی خواهرزاده و داماد حاج ابراهیم کلانتر (حاجی ابراهیم‌خان اعتمادالدوله شیرازی) و پسر میرزا محمدعلی خان، منشی نادرشاه و دختر ابراهیم خان کلانتر (که او را جزء بانفوذ خاندان قوام شیرازی یهودی‌تبار قرار می‌داد) بود.