بال تر

معنی کلمه بال تر در فرهنگستان زبان و ادب

{wet wing} [حمل ونقل هوایی] بالی که در آن مخزن سوخت جزئی از سازۀ بال است

معنی کلمه بال تر در ویکی واژه

بالی که در آن مخزن سوخت جزئی از سازۀ بال است.

جملاتی از کاربرد کلمه بال تر

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال ارورا پرو پاتریا ۱۹۱۹، باشگاه فوتبال پیاچنزا، باشگاه فوتبال نووارا، باشگاه فوتبال ترنانا، و باشگاه فوتبال وارزه اشاره کرد.
داورا فرمان ‌دها ای بخت اقبال ترا بخت و دولت بر یمین و فتح و نصرت بر یسار
خنگ اقبال ترا چنبر چرخست رکاب جیش اجلال ترا ساحت عرش است یتاق
به اشک افتاد کار آه ما از پیش پا دیدن ز شبنم بال تر گردید صبح گلشن ما را
شمع اقبال ترا تا دید خصم افروخته هست از آن غم سنگ در قندیل و خرمن سوخته
به نشیمن گه آن طایر زرین پر و بال ترسم آخر نرسم تا پر و بالی دارم
الماس در مقدونیه در خانواده ای ترک‌تبار متولد شد. در ژوئیه سال ۲۰۱۷ گزارش شد سرمربی تیم ملی فوتبال ترکیه، سعی کرده‌است تا او را دعوت کند اما الماس تصمیم به ماندن در تیم مقدونیه گرفت.
ز رشک غارت گلچین به هیچ دام و قفس شکسته بال تر از مرغ آشیان تو نیست
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال تریستیانا و باشگاه فوتبال یو. اس. پرگولیتزه اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال کریستال پالاس، باشگاه فوتبال میدلزبرو، باشگاه فوتبال ترانمره راورز، و باشگاه فوتبال بیرمنگام سیتی اشاره کرد.
باغ اقبال ترا زین گلشن نیلوفری چشم خورشید درخشان لایق فوّاره نیست
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال پارما، باشگاه فوتبال لچه، باشگاه فوتبال برشا، باشگاه فوتبال پادوا، باشگاه فوتبال سمپدوریا، باشگاه فوتبال پالرمو، و باشگاه فوتبال ترنانا اشاره کرد.
نیست از من سوخته‌تر در جهان شمع اقبال ترا پروانه‌ای
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال تورینو، باشگاه فوتبال مسینا، باشگاه فوتبال یوونتوس، البیا کالچو ۱۹۰۵، باشگاه فوتبال پادوا، باشگاه فوتبال مونتسا، باشگاه فوتبال کروتونه، باشگاه فوتبال تریستیانا، و باشگاه فوتبال اتلتیکو آرتزو اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال یورک سیتی، باشگاه فوتبال ترانمره راورز، باشگاه فوتبال سوئیندون تاون، باشگاه فوتبال روچدیل، باشگاه فوتبال کارلایل یونایتد، باشگاه فوتبال ایپسویچ تاون، باشگاه فوتبال کترینگ تاون، و باشگاه فوتبال کاردیف سیتی اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال ترودا اورخوفو-زویفو اشاره کرد.
حرز اقبال ترا بر بازو سکه بخت ترا بر نام است
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال لچه، باشگاه فوتبال برشا، باشگاه فوتبال ونتزیا، ماترا کالچو، باشگاه فوتبال ناپولی، و باشگاه فوتبال ترنانا اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال پارما، باشگاه فوتبال لچه، باشگاه فوتبال آ. ث. لومتزانه، باشگاه فوتبال کومو، باشگاه فوتبال لیورنو، باشگاه فوتبال پرو ورچلی، و باشگاه فوتبال ترنانا اشاره کرد.
مبادا صبح تایید ترا شام مبادا پشت اقبال ترا خم