باساز

معنی کلمه باساز در لغت نامه دهخدا

باساز. ( ص مرکب )دارنده ساز و برگ. آماده. مهیا. مرتب :
ازاو کار مقدس چو باساز گشت
سوی ملک مغرب عنان تاز گشت.نظامی.

جملاتی از کاربرد کلمه باساز

مقصود آن است که از معطر کردن و ملاحت بخشیدن به پیام‌ها و در یک‌کلام زیباسازی آن‌ها غفلت ننماییم.
فیلم هندی نبرد (۲۰۰۰) باسازی این فیلم می‌باشد.
این دمی چندی که زد جان تو در سوز و نیاز چون دم عیسی به حضرت زنده و باساز بین
وی در سال ۱۳۹۲ مدیر سازمان زیباسازی شهرداری اهواز بود.
او از دوازده سالگی در کارگاه غلامرضا رحیم زاده ارژنگ (که پسرخاله او بود) مشغول به کار شد و به همراه اسماعیل ارژنگ در پروژه‌های مختلف زیباسازی شهر تهران نظیر تندیس نبرد گرشاسب با اژدها واقع در میدان باغشاه و نقش برجسته بهرام گور و خسرو پرویز در کاخ سفید واقع در کاخ سعدآباد همکاری داشتند. در دهه ۳۰، به همراه اسماعیل ارژنگ، مغازه ای تحت عنوان «پاپانوئل» در خیابان جمهوری داشتند.
در ۴ مهر ۱۳۸۹ مراسم نکوداشتی برای ابوالفضل عالی در نگارخانه برگ سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار گردید. در این مراسم که به کوشش محمدحسن حامدی، سردبیر مجله تندیس، برگزار گردید، دکتر محمد خزایی و مصطفی ندرلو به سخنرانی پیرامون زندگی و آثار عالی پرداختند و فیلم مستند کوتاهی ساخته امیر فرهاد بنمایش درآمد.
بازسازی و زیباسازی شهر در سده بیست و یکم میلادی منجر به تغییرات چشمگیری در توسعه شهری این شهر شده‌است و شهر قدیمی دوران شوروی را به قطب ساختمان‌های بلندمرتبه و با کاربری گوناگون تبدیل کرده‌است.
علاقمندان ورزش ولیبال، فوتبال، کرکت، تکواندو، جودو و شماری از بازی‌های دیگر نیز در این ولایت فعالیت دارد؛ اما بازی‌های کرکت، فوتبال و والیبال اخیراً در این ولایت زیاد رشد کرده‌است. پنج سال قبل گروهی باسازی ولایتی ترکیه یک ستدیوم بزرگ ورزشی اعمار نمود؛ اما بازکنان خواهان اعمار ستدیوم‌های زیاد برای بازی‌های مختلف هستند.
حامد کرزی در مراسم افتتاح این پروژه طی سخنرانی خود اعلام کرد که تیمورشاه، بنیان‌گذار کابل منحیث، پایتخت امروزی افغانستان است و تا زمانی‌که حیات داشت امپراتوری خویش را حفظ کرده و یکی از شخصیت‌های بزرگ تاریخی کشور افغانستان محسوب می‌شود. وی همچنین از خدمات کریم آقاخان در زمینه باسازی این بنا تشکر و قدردانی نمود.
در مهر ماه ۱۴۰۱ بزرگترین طرح گردشگری استان با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومان اجرایی شد. در این مراسم، هتل سه ستاره عسلویه افتتاح شد و چندین مسابقه و طرح بومگردی هم شروع شد. قرار شده است در طول این طرح، ۱۱۰۰ تحت در اقامتگاه های گردشگری استان بوشهر اضافه بشود. ساخت دریاچه خلیج فارس، ساخت فانوس دریایی و طرح زیباسازی سواحل استان بوشهر از طرح های بعدی شهرداری شهر بوشهر برای جذب گردشگر است. در سال ۱۳۹۷ اولین کشتی گردشگری در این استان به کار گرفته شد. بر اساس سیاست های صورت گرفته قرار شده تا گناوه قطب گردشگری این استان معرفی شود. ساخت جزیره مصنوعی هم یکی دیگر از برنامه های جذب گردشگر در این استان است.