بازدید

بازدید

معنی کلمه بازدید در لغت نامه دهخدا

بازدید. ( مص مرکب مرخم ) برآورد ( حاصل مزرعه و درآمد و امثال آن ). تقویم. تخمین. حدس قسمت بنایی. حزر. تقویم حاصلی ندرویده و ناچیده : ودر حین بازدید محال ، معتمدی از دیوان اعلی تعیین میشود که در حضور او عمل و سایر مأمورین بازدید نمایند. ( تذکرةالملوک ص 46 ). و بعد از آنکه نسخه بازدید برقم وزیر دیوان اعلی رسید... ( تذکرةالملوک ص 51 ).
- دائره بازدید ؛ دائره رسیدگی به حسابها.
- دید و بازدید.
- مأمورین بازدید ؛ تقویم کنندگان : به اتفاق عمال و مأمورین بازدید روانه محال میگردد. ( تذکرةالملوک چ دبیرسیاقی ص 51 ).
|| مراجعه. دیگربار دیدن. رفتن بدیدار آن که از تو دیدن کرده است. مقابل دیدار کردن. || از نو رسیدگی کردن بحساب. کنترل . || معاینه ( طبیب ).

معنی کلمه بازدید در فرهنگ معین

(مص مر. ) دیدار کردن ، دیدن .

معنی کلمه بازدید در فرهنگ عمید

۱. دیدار کردن.
۲. دیدار دوباره.
۳. به دیدن کسی رفتن که قبلاً به ملاقات آمده.
۴. رسیدگی به کاری.

معنی کلمه بازدید در فرهنگ فارسی

دیدار کردن، دیدار دوباره، به دیدن کسی، رفتن که قبلا به ملاقات آمده و رسیدگی به کار
( مصدر ) ۱ - دیدار مجدد دوباره دیدن . ۲ - ملاقات شخصی از دیگری که وی قبلا بملاقات آمده باشد . ۳ - روئ یت مکانی و ناحیهای . ۴- رسیدگی بامری .

معنی کلمه بازدید در فرهنگستان زبان و ادب

{visit} [گردشگری و جهانگردی] دیدار از مکان یا شیء با قصد معین

معنی کلمه بازدید در دانشنامه عمومی

بازدید ( انگلیسی: Hits ) فیلمی در ژانر کمدی - درام به کارگردانی دیوید کراس است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به مت والش اشاره کرد.
بازدید (فیلم). بازدید ( لهستانی: Rewizyta ) یک فیلم درام لهستانی به کارگردانی کشیشتف زانوسی است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد.
• مایا کوموروفسکا
• یان نووینسکی
• دانیل اولبریخسکی
• زبیگنیف زاپاشیه ویچ
• تادئوش برادتسکی
• ماوگوژاتا زایاژکوفسکا

معنی کلمه بازدید در ویکی واژه

دیدار کردن، دیدن.

جملاتی از کاربرد کلمه بازدید

آب بد را چیست درمان باز در جیحون شدن خوی بد را چیست درمان بازدیدن روی یار
با گذشت زمان، ای۳ از نظر اهمیت و تأثیرگذاری، به عنوان «بزرگ‌ترین نمایشگاه بازی در سال» در نظر گرفته شده‌است. قبل از سال ۲۰۱۷، ای۳ فقط یک رویداد برای صنعت بازی ویدئویی بود؛ اما با ظهور رسانه‌های جاری، چندین کنفرانس مطبوعاتی جهت افزایش بازدید برای عموم پخش شد. در ای۳ ۲۰۱۷ با پذیرش ۱۵۰۰۰ نفر، برای کسانی که می‌خواستند در آن شرکت کنند، برای اولین بار برای عموم آزاد شد.
نقل است که یکبار که به توکل در بادیه شد و نذر کرد که از هیچ کس هیچ چیز نخواهد به کسی التفات نکند و برین نذر بسر برد بی‌دلو و رسن متوکل وار مجرد برفت پاره سیم در جیب داشت که خواهرش بدوداده بودناگاه توکل داد خود طلبید گفت: که شرم نداری آنکه سقف آسمان بی‌ستون نگاهدارد معدهٔ ترا بی‌سیم پوشیده نگاه ندارد پس آن سیم بیانداخت ومی‌رفت ناگاه در چاهی افتاد ساعتی برآمد نفس فریاد برآورد بوحمزه خاموش بنشست یکی می‌گذشت سر چاه بازدید خاشاکی چند بیاورد که سر چاه بگیرد نفس بوحمزه زاری آغاز کرد و گفت: حق تعالی می‌فرماید ولاتلقوا بایدیکم الی التهلکه بوحمزه گفت: توکل از آن قویتر است که بعجز وسالوس نفس باطل شود تن زد تا آنکس سر چاه استوار کرد گفت: آنکس که بر بالا نگاه می‌دارد اینجا هم نگاهدارد روی به قبله توکل آورد سر فرو برد و اضطرار به کمال رسید و توکل بر قرار بود ناگاه شیری بیامد و سر چاه باز کرد و دست بر لب چاه زد و هر دو پای فرو گذاشت بوحمزه گفت: من همراهی گربه نکنم الهامش دادند که خلاف عادت است دست در زن دست در پای او زد و برآمد شیری دید بر صورتی که هرگز از آن صعب‌تر ندیده بود آوازی شنید که یا ابوحمزه الیس هذا احسن نجیناک من التلف بالتلف چون توکل بر ما کردی ما ترا بردست کسی که هلاکت جان ازو بود نجات دادیم پس شیر روی در زمین مالید و برفت.
در اینجا راز اشیا بازدیدست حقیقت ذات یکتا بازدیدست
مرکل در بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۰ در مؤسسه مرکزی شیمی فیزیک آکادمی علوم برلین در منطقه آدلرزهوف برلین به کار و تحصیل مشغول بود. او و همسرش ابتدا در محله میته در برلین ساکن شدند و مرکل سمت دستیار انجمن جوانان آزاد آلمان را عهده‌دار شد. به گفته همکاران سابق‌اش، او در این دوره بنا به مقتضای کاری‌اش، به‌طور علنی به تبلیغ مارکسیسم می‌پرداخت. مرکل این ادعا را تکذیب کرده و گفته که کارش در این دوره محتوای فرهنگی داشته و در زمینه‌های مانند خرید بلیت تئاتر یا هماهنگی برای بازدید سیاستمداران فعالیت می‌کرد. او اضافه کرد: من می‌توانم صرفاً بر حافظه‌ام متکی باشم؛ اگر مشخص شود که چیزی متفاوت بوده، من فقط می‌توانم از کنارش بگذرم.
آئورا سنتر سالانه حدود ۳۵۰٬۰۰۰ بازدید کننده و به‌طور متوسط حدود ۱۰۰۰ نفر در روز داشته‌است.
علاوه بر ساکنان خانه، استورنووی توسط سه کارمند خدمات رسانی می‌شود: یک آشپز، راننده، و مدیر خانه. مانند ۲۴ ساسکس و کلبه ریدو، عموم مردم مجاز به بازدید از استورنووی نیستند.
و مصلحت همین باشد که وزیر گفته است. چون برین قرار دادند، دیگر روز حاکم مطّوّعی را بخواندند و بندگی نمودند و مراعات کردند و گفتند: «حال همه برین جمله است که خواجه بزرگ بازدیده است‌، اکنون مهتری و بزرگی میباید کرد و در باب ما عنایت ارزانی داشت و شفاعت کرد تا آزار دل سلطان معظّم برگرفته آید و ما را ولایتی و بیابانی و چراخوری فرموده‌، تا آنجا ساکن شویم و در دولت‌ این سلطان بباشیم و روی بخدمت آریم و مردمان خراسان از خسارت و تاراج و تاختن فارغ آیند.» و معتمدان خود با حاکم مطّوّعی نامزد کردند و هم برین جمله پیغامی مطوّل‌ دادند و مطّوّعی را حقی نیکو گزاردند و با رسول خود بهم بازگردانیدند.
پلیس ملی ایالات فدرال میکرونزی بازوی اجرای قانون در این کشور است که با قیمومت ویژه، وظیفه اجرای قانون شیلات، لایحه مواد کنترل‌شده، لایحه کنترل جنگ‌افزار، جستجو و نجات، حفاظت از مقامات رسمی و دیپلمات‌های خارجی بازدیدکننده، و قانون‌هایی با سرشت ملی، یا جرائم ضد دولتی را دارند.
بقای جاودان زو بازدیدم که از یار است این گفت و شنیدم
آن چه بدیدم نتوان بازدید وآن چه شنیدم نتوان باز گفت
درو بند قفلی سپهبد بدید کلیدش همان جایگه بازدید
ابراهیم بن ولی بن نصر مَقدَسی غِزی لقب‌گرفته به برهان‌الدین، همچنین شهرت‌یافته به برهان‌الدین مقدسی (؟ - زنده تا ۱۵۵۳م) فقیه حنفی، ادیب و نویسندهٔ فلسطینی در سدهٔ دهم هجری//شانزدهم میلادی بود که شعر نیز سرود. در سال ۱۹۴۶ پس از بازدید از بغداد، به حلب رسید. رساله‌ای دربارهٔ اسب‌شناسی نگاشت و آن را تحفة العُبید فیما ورد فی الخیل والرمایة والصید نام نهاد، این اثر را به یکی از وزیران عثمانی تقدیم نمود، سپس در سال ۹۵۰م خواست به میهن خود بازگردد، اما راهی گزید که در آن گم گشت و دیگر خبری از او در متون نیامده است. الدرة البرهانیة نیز از دیگر آثار اوست.
سایت روزنامه الریاض یکی از برجسته‌ترین و بزرگ‌ترین وب سایت‌های رسانه‌های عربی است، و دارای معدل بالای تعداد بازدیدکننده است که در حدود یک میلیون و نیم بازدید در روز دارد، که آن را در مقام اول وب سایت‌های عربستان سعودی قرار داده‌است، همچنین مهم‌ترین سایتی است که واکنش‌های فعال و مثبتی را در جامعه عربستان بدنبال داشته‌است و علاوه بر این بینندگان زیادی نیز از سایر کشورهای جهان را داراست.
میرم به ملتفت نشدن‌های ساخته و آن طرزِ بازدیدن و تقریب‌دانیت
در آخر حکمتش افزود بیچون خدا را بازدید او بی چه و چون
زهی عطّار از تو راز دیده ترادرجان خود کل بازدیده
در بخش‌کردن میراث یکی از توانگران اصفهان، هوش، آگاهی و دانش ملاصدرا در مسایل فقهی بر شاه عباس آشکار شد و شاه تصمیم گرفت تا از مدرسه خواجه بازدید کند و با شیخ بهایی و ملاصدرا بیشتر آشنا شود.
پس از جنگ ایران و روسیه (۱۸۱۳–۱۸۰۴)، گیومری و سرزمین‌های اطراف آن بخشی از خاک امپراتوری روسیه شدند. گیومری در سال ۱۸۳۷ پس از بازدید تزار نیکلای یکم به افتخار همسرش آلکساندرا فیودوروفنا به آلکساندارپول تغییر نام یافت.
در دسامبر ۲۰۰۹ میلادی، اسک‌من حدود ۱۲ میلیون بازدیدکننده اختصاصی داشت.