بازدید کردن

معنی کلمه بازدید کردن در لغت نامه دهخدا

بازدید کردن. [ ک َ دَ ] ( مص مرکب ) بدیدن کسی رفتن که بدیدن شما آمده بود. زیارتی را با زیارتی مقابله کردن. || آفریدن. به نمود آوردن : و بهمین معنی در کتب طبیه در خواص بعضی ادویه آورده اند که فلان چیز اشتها را بازدید کند. ( آنندراج ). || عیادت. || معاینه و مراجعه طبیب بیمار را. || تخمین. تقویم ( حاصل و درآمد ). برآورد کردن. تقدیر کردن. به تخمین مقدار چیزی یامبلغ ارزش آن را معلوم کردن. رجوع به بازدید شود.

معنی کلمه بازدید کردن در فرهنگ فارسی

بدیدن کسی رفتن که بدیدن شما آمده بود

جملاتی از کاربرد کلمه بازدید کردن

دیلی تلگراف در ۲۰۰۵ گزارش داد که اسنادی به دست آمده که نشان می‌دهد اشپر با تخصیص مواد اولیه برای توسعه آشویتس پس از اینکه دو تن از دستیارانش از آنجا در روزی که تقریباً هزار نفر از یهودیان کشته شدند بازدید کردند موافقت کرده بود. اسناد ظاهراً دارای حاشیه‌هایی به دست خط خود اشپر بودند. گیتا سرنی زندگی‌نامه‌نویس اشپر، اظهار کرده که اشپر، به دلیل حجم کاریش نمی‌توانسته شخصاً از چنین فعالیت‌هایی آگاه بوده باشد.
علی اصغر تقوی، عضو هیئت مدیره و معاون فنی (اسبق) آیگپ گفت: در حال حاضر سرویس «لحظه‌ها» در آیگپ قابلیت‌هایی دارد و کاربر می‌تواند متن و ایموجی را لحظه کند. می‌تواند از تصویر برای ایجاد لحظه استفاده کند و این تصویر می‌تواند هم از گالری انتخاب شود و هم مستقیماً با دوربین گرفته شود. می‌توان تعداد بازدیدها و افرادی که آن لحظه را بازدید کردند را نیز متوجه شد.
در تاریخ ۱۰ نوامبر سال ۲۰۱۳، ۱٬۰۸۹٬۶۱۵ نفر از آنیت‌کابیر بازدید کردند که رکورد جدیدی برای تمامی زمان‌ها است. در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۳ که سالگرد تأسیس جمهوری ترکیه است، ۴۳۸٬۴۵۱ نفر از آنیت‌کابیر بازدید کردند، که آن هم مقدار قابل توجهی از بازدید کنندگان برای تنها یک روز است. در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۲، تعداد ثبت شده بازدید کنندگان ۴۱۳٬۵۶۸ نفر اعلام شد.
و چون به شهر اسوان بودم آشنایی افتاد با مردی که او را عبدالله محمدبن فلیج می‌گفتند مردی پارسا و با صلاح بود و از طریق منطق چیزی می‌دانست. او مرا معاونت کرد در کرا گرفتن و همراه بازدید کردن وغیر آن و شتری به یک دینار و نیم کرا گرفتم و ازاین شهر روانه شدم پنجم ربیع الاول سنه اثنی و اربعین و اربعمایه.
تعداد بازدیدکنندگان از مسائل این پروژه است. این مجموعه برای عملکرد بصرفه به حدود ۱٬۲۵ میلیون نفر بازدید کننده در سال احتیاج دارد. در سال ۲۰۰۵ این تفریحگاه حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون یورو ضرر داد. در سال ۲۰۰۶ فقط حدود ۶۰۰٬۰۰۰ نفر از آن بازدید کردند. با تغییر شرایط فروش بلیط و ایجاد جذابیت برای علاقه‌مندان این مجموعه در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار به سودآوری رسید.
در سال ۱۸۹۰ و پیش از ۱۸۸۵–۱۸۹۰، هِدمان پس از بازدید کردن از آموزشِ معلولان در خارج از کشور شهرِ هلسینکی مؤسسهٔ معلولان را بنیان نهاد. در سال ۱۸۹۱، بخشی از پرتولا [دهکدهٔ روستایی] به محلهٔ وانایا تغییر مکان یافت. هدمان تا زمان مرگش با سمتِ مدیر در این مؤسسه خدمت کرد.
خانواده دیلینگ به مسافرتهای زیادی رفتند. در سال ۱۹۳۱ آنها از شوروی بازدید کردند و از شرایط این کشور بسیار تحت تأثیر منفی قرار گرفتند. وقتی دیلینگ به ایالات متحده بازگشت تلاش زیادی کرد که به کارگران آمریکایی نشان دهد که شوروی بهشت کارگران نیست. او در سالهای ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۴ شروع به فعالیتهای ضد کمونیستی به کمک مارشال هادلی کرد؛ ولیکن به دلیل اعتقادات ضد یهودی هادلی از او جدا شد (حال آنکه بعدها دیلینگ بسیار منفیتر از هادلی نسبت به یهودیان شد).
بیش از ۱۰۰۰۰۰ تماشاگر از این نمایشگاه بازدید کردند.
در سال ۲۰۱۲، ۱۱٫۱ میلیون گردشگر خارجی از کره جنوبی بازدید کردند. این رقم کره جنوبی را در رتبه بیستم جهانی قرار می‌داد. این در حالی است که در ۲۰۱۰، ۸٫۵ میلیون گردشگر خارجی به کره جنوبی رفته بودند. در سال‌های پایانی دهه ۲۰۱۰ شمار گردشگران چینی، تایوانی، هنگ‌کنگی و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا به دلیل گسترش موج کره‌ای (هالیو) با سرعت زیادی افزایش داشته‌است.
در تاریخ ۱۰ نوامبر سال ۲۰۰۷، در ۶۹امین سالگرد مرگ مصطفی کمال آتاترک، ۵٬۴۶۲٬۰۲۰ نفر که ۲٬۴۲۰ نفر از آنان افراد خارجی بودند، از آنیت‌کابیر بازدید کردند، که رکورد بازدید در یک روز از این مجموعه در تمامی زمان‌ها را شکست. همچنین در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۰۷، آنیت‌کابیر بیش از ۱۱ میلیون بازدیدکننده داشت که این تعداد فراتر از تعداد کل بازدید کنندگان در تمامی سال‌های گذشته بود. در سال ۲۰۰۶، در مجموع ۸٬۱۵۰٬۰۰۰ نفر و در سال ۲۰۰۵، در مجموع ۳٬۸۰۰٬۰۰۰ نفر از آنیت‌کابیر بازدید کردند.
رهبران نظامی افغانستان یک مطالعه بین‌المللی انجام دادند و از آکادمی نظامی ترکیه، آکادمی نظامی سلطنتی سندهرست، آکادمی خدمات بریتانیا و آکادمی نظامی ایالات متحده در وست پوینت بازدید کردند.