بازبینی

معنی کلمه بازبینی در فرهنگستان زبان و ادب

{checkout} [علوم نظامی] مجموعه ای از آزمایش های منظم کارکردی و عملیاتی و واسنجی برای تعیین وضعیت سامانۀ سلاح یا اجزای آن

معنی کلمه بازبینی در دانشنامه آزاد فارسی

بازبینی (verification)
بررسی این که آیا دادۀ ورودی به درستی از منبع اصلیکپیشده است یا خیر. این کار به طور بصری با کنترل اصل کپی با کپی نشان داده شده روی صفحه نمایشممکن است انجام شود. یک روش مطمئن تر این است که داده دوبار وارد شود، در این روش از دو نفر اپراتور(متصدّی ورود اطلاعات) استفاده می شود و سپس دو سری اطلاعات ورودیبا هم مقایسهمی شوند. معمولاً عملیات کنترل توسط خود رایانه انجام می شود و اگر تفاوتی بین دو ورودیوجود داشته باشد برای اصلاح به یکی از اپراتورها گزارش می شود. هنگامی که انبوهی از داده ها به خروجی ارسال می شود، یک ماشین مجزا برای این منظور به کار گرفته می شود. این بررسی ممکن است برای آماده سازی نهایی و کامل تر نوارهایی که قبلاً بازبینی روی آن ها انجام گرفته است یا دیسک هاییکه برای ورود مستقیمبه رایانه اصلی در نظر گرفته شده اند به کار رود.

جملاتی از کاربرد کلمه بازبینی

حقیقت دوست میدارد بت از دوست که بُت چون بازبینی صورت اوست
کمال عشق آن دم بازبینی که در یکی تو او را راز بینی
در سال ۲۰۰۷ میلادی هزارمین بازی در سانتیاگو برنابئو انجام شد. به علاوه طبق آخرین بازبینی یوفا در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۰۷ با توسل به بازی لیگ قهرمانان اروپا در برابر المپیاکوس یونان، آخرین قدم‌ها برای انتخاب سانتیاگو برنابئو به عنوان ورزشگاه ممتاز در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۰۷، یک ماه قبل از شصتمین سالگرد تأسیس ورزشگاه برداشته شد. یوفا در همین رابطه اعلام کرد که ورزشگاه به‌طور رسمی نامش را به ورزشگاه ممتاز تغییر خواهد داد.
در پایان جلسه پیش‌نویس در فوریه ۲۰۱۴ با عنوان اعلامیه مورد توافق قرار گرفت و یک برنامه کاری برای ۷ تا ۱۲ ماه بعد طراحی شد. پیش‌نویس نهایی تا بهار در دسترس عموم قرار گرفت و آفدک بازبینی شده در سپتامبر ۲۰۱۴ صورت گرفت. هدف این بود که این اعلامیه به ویژه «در موسسات مختلف درگیر در زمینه‌های حاکمیت اینترنت از جمله اتحادیه آفریقا و یونسکو» ترویج داده شود.
در فراقت غنچه سان خونین درونم بنگری همچو گل گر بازبینی با لب خندان مرا
اگر دانای راز اوّلینی مر این اسرار اینجا بازبینی
آواتار: راه آب در نود و پنجمین دوره جوایز اسکار، نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم، بهترین صداگذاری، بهترین طراحی صحنه و بهترین جلوه‌های تصویری شد. این فیلم نامزد دریافت دو جایزه از بفتا، پنج جایزه از انتخاب منتقدان (کسب یک جایزهٔ) و دو جایزه از گلدن گلوب شد. این فیلم توسط هیئت ملی بازبینی فیلم و انستیتوی فیلم آمریکا به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲ نام گرفت.
یقین بشناس اگر تو راز بینی که بیشک تو عیان کل بازبینی
با توجه به بازبینی جمعی وبگاه متاکریتیک، اساسینز کرید ریشه‌ها در کل بازخوردهای «اکثراً خوب» گرفت.
بعداً مایکل، روری را در حالی‌که به سختی نفس می‌کشد، روی تخت پیدا می‌کند و اورژانس را خبر می‌کند. بیماری روری پیشرفت کرده و او فقط چند روز زنده خواهد ماند. مایکل از شِوون دیدن می‌کند و با کمک او به نمایندگی از روری به هیئت بازبینی می‌رود تا در مورد پرونده‌اش بحث کند، فرصت دیگری که پس از شش ماه پیش آمده هست. هیئت مدیره ابتدا نپذیرفت و همان بهانه های سابق درباره روری را تکرار کرد، اما مایکل پاسخ می دهد که « حقوق فرد مستقل از اعمالش هست » و هیئت مدیره با تکان دادن سر، کمک‌ هزینه زندگی مستقل روری را تأیید می کند؛ اما قبل از اینکه آنها بتوانند به بیمارستان برگردند تا خبر را به روری برسانند، او درگذشته هست.
ارزیابی: در این مرحله نتایج ارزیابی شده، فرایند انجام کار بازبینی و مراحل بعدی انجام می‌شوند.
این بازی با توجه به بازبینی جمعی نقدهای «گوناگونی» در سایت متاکریتیک گرفته‌است.
بیا تا بازبینی طاعت از جان بیا تا بازبینی خدمت از دل
که بشتاب و تعجیل کن سوی من مگر بازبینی یکی روی من
تو جان و اصل شوی چون باز بینی ز جان مر راز بیچون بازبینی
تارنمای آپارات، فیلم نگهداری و پرورش ارکیده, بازبینی در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
عدم کن بود خود تا باز بینی در اینجا بود آندل بازبینی
آدم‌کش در وبگاه نقد و بررسی راتن تومیتوز بر اساس نظر ۱۹۷ منتقد، امتیاز ۸۷٪ با نمرهٔ ۷٫۴/۱۰ را کسب کرده‌است. این فیلم در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۵۴ منتقد امتیاز ۷۲ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «بازبینی‌های به‌طور کلی مطلوب» است.
الگوریتم هیپ یک الگوریتم برای تولید تمامی جایگشت‌های ممکن برای یک طول داده شده‌است. این الگوریتم اولین بار توسط بی. ار. هیپ در سال ۱۹۶۳ پیشنهاد داده شد. این الگوریتم هر جایگشتی را از جایگشت قبلی با انتخاب یک جفت از عناصر برای جابجایی استفاده می‌کند. در بازبینی سال ۱۹۷۷ الگوریتم‌های تولید جایگشت، رابرت سدویک به این نتیجه رسیده بود که این الگوریتم، الگوریتم بهینه برای تولید جایگشت‌ها با کامپیوتر در آن زمان بوده‌است.
بقا اینجاست در عین حقیقت اگر می بازبینی در شریعت