باریس
معنی کلمه باریس در لغت نامه دهخدا

باریس

معنی کلمه باریس در لغت نامه دهخدا

باریس. ( اِخ ) معرب پاریس. رجوع به پاریس شود.
باریس. ( اِخ ) دهی است جزء دهستان مشکین خاوری بخش مرکزی مشکین شهر که در 15 هزارگزی شمال مشکین شهر و 10 هزارگزی شوسه مشکین شهر به اردبیل در جلگه واقع است. هوایش معتدل و دارای 151تن سکنه میباشد آبش از چشمه و خیاوچای ( رودخانه خیاو ). محصولش غلات ، صیفی. شغل مردمش زراعت و گله داری وراهش مالرو است. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 4 ).

معنی کلمه باریس در دانشنامه عمومی

باریس یک روستا در ایران است که در دهستان مشگین شرقی واقع شده است. باریس ۱۳۱ نفر جمعیت دارد.
باریس (مصر). باریس ( به عربی: باریس ) یک شهر و واحه در مصر است که در استان وادی الجدید واقع شده است.
معنی کلمه باریس در دانشنامه عمومی

معنی کلمه باریس در ویکی واژه

کتسیاس این عبارت را بجای یکی از هفت مردان که در عملیات خلع و قتل گئومته مشارکت داشتند،‌ آورده‌است.

جملاتی از کاربرد کلمه باریس

در سال ۱۹۹۳ استان باریسال از کولنا جدا شد و همین‌طور استان سیلهت در سال ۱۹۹۸ از چیتاگونگ جدا شد. بدین ترتیب بنگلادش به شش استان تقسیم شد.
مایه سالک سبکباریست گر آید بدست می تواند ناله ای پیک ره گردون شود
ای نیزه تو همچو درختی که مر او را در هر گرهی از دل بدخواه تو باریست
غم این تودهٔ خاک از دل مستان مطلب کاین غباریست که بر خاطر هشیارانست
آشوب قیامتش غباریست این فتنه که در رکاب داری
بسی بردباریست کز بددلیست بسی نیز خُرسندی از کاهلیست
در ۲۵ ژانویهٔ ۲۰۱۰ استان رنگ‌پور، از دو ناحیهٔ رنگ‌پور و دیناج‌پور تشکیل شد که هر دو پیش از این جزء استان راج‌شاهی بودند. با توجه به این تقسیم‌بندی‌ها، استان رنگ‌پور از نظر جمعیت در ردهٔ پنجم و بالاتر از دو استان باریسال و سیلهیت قرار می‌گیرد. همچنین شهر رنگ‌پور، بزرگ‌تر از دو شهر باریسال و سیلهیت است. در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۵ نیز استان میمن‌سینگ به‌عنوان هشتمین استان ایجاد شد.
بنابراین در ارزیابی کندرو در صورت مواجه شدن با یک عبارت، ابتدا تا اولین نیاز به مقدار آن هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد. سپس در هنگام نیاز به مقدار عبارت، ابتدا بررسی می‌شود که این اولین باریست که نیاز به محاسبهٔ عبارت وجود دارد یا خیر. اگر اولین بار باشد، مقدار عبارت طبق رویهٔ تابع محاسبه گردیده و مقدار آن در خانهٔ مربوطه نیز ذخیره می‌شود. در غیر این صورت، بدون محاسبهٔ مجدد عبارت، مقدار آن که در مراحل قبل محاسبه شده، از خانهٔ مربوطه برداشته می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخشی از حافظه را که به مقادیر عبارات تعلق می‌گیرد، جدول مراجع می‌نامند.
سر که هست از برای پای انداز بر سر دوش عاشقان باریست
در الفبای حنیفی، ۴ حرکت از دو نوع وجود دارد. حرکت اول، تشدید است، که کاربرد آن مثل تشدید در الفبای عربی می‌باشد. این حرکت بر روی حروف هم‌خوان نوشته می‌شود. ۳ حرکت نیز «علامت نواخت» می‌باشند. از آن‌جا که زبان روهینگیا یک زبان نواخت‌بر است، به این معنی که معنی واژه با عوض شدن نواخت عوض می‌شود، گذاشتن این حرکات اجباریست. این ۳ حرکت بر روی واکه‌ها قرار می‌گیرند.
توان تحمل بار فراق کرد به صبر ولی فراق تو باریست بس گران چه کنم
باریست بر دلم که مرا هیچ بار نیست ای شاه بار ده که یکی بارم آرزوست
در ولوف، نوشتن حرکت، شامل حرکت واکه‌ای، سکون، یا تشدید، بر تمامی حروف اجباریست، بجز در دو مورد:
باریست مرا،که پیل مستش نکشد وین بار بجز عنایت باری نیست
دیده زاندم که زخون خاک درت شست به اشک بر دل از دیده غباریست که گفتن نتوان
آندرتیکر رسلمنیا ۳۵ را از دست داد. این سومین باریست در طول دوران حرفه ایش که در رسلمنیا حضور نیافت؛ ولی شب بعد در راو به‌طور ناگهانی به الایس حمله کرد. در سلسله مسابقاتِ سوپر شو داون ۲۰۱۹ که در عربستان برگزار شد آندرتیکر توانست بیل گلدبرگ را شکست دهد. این اولین مسابقه تک به تک میان این دو نفر بود.