باردار کردن

معنی کلمه باردار کردن در فرهنگستان زبان و ادب

{charge} [فیزیک] عملی که موجب ظهور بار الکتریکی شود متـ . باردار شدن، پر کردن، پر شدن * پر کردن در مورد باتری و خازن به کار می رود و باردار کردن در مورد اجسامی که مثلاً به روش مالش باردار می شوند. در زبان فارسی شارژ گاهی به معنای باردار شدن به کار می رود.

معنی کلمه باردار کردن در ویکی واژه

عملی که موجب ظهور بار الکتریکی شود

جملاتی از کاربرد کلمه باردار کردن

ایده وجود شیاطین در خواب مردم را می‌توان در اساطیر یهودی و مسیحی یافت (به لیلیت مراجعه کنید). این شیاطین از انرژی زندگی افرادی که در خواب با آنها جفت می‌شوند تغذیه می‌کنند. یک سوکوبوس بدون توجه و هشیاری مرد خوابیده منی او را می‌دزدد و آن مرد این واقعه را بی صورت رؤیا یا خوابی به یاد می‌آورد. در اوایل دوران تاریخی مدرن ساحره‌گیری، آمیزش جنسی با شیطان به عنوان یک عمل عمداً مورد نظر یک جادوگر تصور می‌شد به طوری که شیطان به مردان به شکل سوکوبوس و زنان به صورت انکوبوس ظاهر می‌شوند. مالوس مالیفیکاروم توضیح می‌دهد که چگونه ساکوبوس پس از مقاربت جنسی بدون آگاهی یک مرد تغییر کرد و چگونه منی او به شکل انکوبوس برای باردار کردن یک زن مورد استفاده قرار گرفت.
در سال ۱۷۵۰ فیزیکدان و روحانی فرانسوی ژان آنتوان (ابی) نولت مشاهده کرد که در صورت باردار کردن لوله ای و قرار دادن آن در مجاورت میدان الکتریکی، آب از درون لوله اسپری می می‌شود. وی همچنین بیان کرد به‌طور مشابه «شخصی که به یک ژنراتور ولتاژ متصل شده باشد، اگر بخواهد قسمتی از بدن خود را قطع کند، خون از زخم وی اسپری می‌شود».