اینگ

معنی کلمه اینگ در ویکی واژه

مترادف گاو ماده در زبان فارسی، به گویش بهاری. اِینگ سوتِه اِیچ شیر گاو بخور.

جملاتی از کاربرد کلمه اینگ

گوید از اینگون سخنهای لطیف آنچه آن جلاد گفتی با حریف
شبی هر دو را در برابر نشاند ز درج لب اینگونه گوهر فشاند
اینگونه بی‌وفیی از تو گمان نبودم پیش از جدایی تو ای کاش مرده بودم
تاریخچهٔ معاصر استفاده گسترده از اعدام‌های فراقضایی در ایران به دوران محمدرضا پهلوی بازمی‌گردد که با استفاده از ساواک به کشتن و شکنجهٔ مخالفین دست می‌زد. اگرچه پس از انقلاب اسلامی استفاده از اینگونه قتل‌ها افزایش یافت و نظام اسلامی ایران در دهه‌های ۱۹۷۰، ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به صورت وسیع دست به اعدام‌های فراقضایی مخالفین خود زد. برخی از نمونه‌های آن قتل‌های زنجیره‌ای سیاسی، اعدام‌های تابستان ۱۳۶۷ و بمب‌گذاری آمیا می‌باشند.
در سال ۱۸۵۶، لوئی پاستور، لاکتوباسیلوس و نقش آن را در ساخت اسید لاکتیک کشف کرد. سال ۱۸۹۵ داروخانه آلمانی بوهرینگر اینگلهایم شروع به تولید تجاری اسید لاکتیک کرد.
تو می دیدی ار گربه را همچوما نمیگفتی اینگون چون وچرا
و ترجمه آن در تفسیر نمونه اینگونه است:
آدام گانتیر در کودکی با تأثیر مادرش به اینگونه فردی تبدیل شد که اولین بار برای یادگیری گیتار او تمام سبک‌های موسیقی را با آن نواخت و خیلی سریع به سبک هارد راک روی آورد. او در وبسایت رسمی خود در مورد مادرش اینگونه نوشت: مادرم برای من یک موسیقی‌دان است، چون او کسی است که مرا با این حرفه آشنا کرد و مرا یاد داد که چطور بتوانم در خواندن، خودم را نشان دهم. او از من خواست تا در یک مکان با گروه جم بخوانم در حالی که من ۱۲ سال داشتم. موسیقی ما برگرفته از موسیقی سیاتل، واشینگتن است.
بر کنیز مادر خود فضه داد اینگونه فرمان کز پی تسکین قلب من برو سوی نیستان
کشیده صورت گلگونه ها تابر گل خوبان نکرده کلک نقاش قضا اینگونه تصویری
روزی ار غم برود نیست مرا یار دگر در کجا جویم از اینگونه وفادار دگر
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اینگولشتات ۰۴، باشگاه فوتبال بایرن مونیخ ۲، باشگاه فوتبال وهن ویسبادن، و باشگاه فوتبال فرایبورگ اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال ستاره ساحلی، باشگاه فوتبال آفریقایی، باشگاه فوتبال اسپرانس تونس، باشگاه فوتبال اینگولشتات ۰۴، و باشگاه فوتبال الاتحاد اشاره کرد.
در واقع توضیح می‌دهد که چرا وقایع بدین گونه هستند، رفتار متناسب با این وقایع چیست، و نگاه و رفتار هماهنگ با زندگی در آینده بر اساس آنچه در حال انجام است چه خواهد بود. اینگونه فرد می‌تواند در هماهنگی با حق، هستی یا دائو زندگی کند و در مسیر کمترین مقاومت یا «وو وی» پیش رود.
روزگاری است که هیچم خبری از دل نیست به کسی کار دل اینگونه چو من مشکل نیست
آملیا ب. ادوارد در کتاب خود، اینگونه این معبد را توصیف می‌کند:
آملیا کوران خواننده و ترانه‌سرای کانادایی اهل سنت جانز، نیوفاندلند و لابرادور است. نشنال پست موسیقی او را اینگونه توصیف می‌کند: «کمی شبیه لئونارد کوهن است که توسط پتسی کلاین در یک سالن غبارآلود هدایت می‌شود».
ندانم چه شد تا کنون زنده ام؟ تو را بیند اینگونه بیننده ام
بگوی شعر از اینگونه شعرها ای فیض میان اهل سخن سر فراز آمده‌ای
بلوغ فیزیکی آن‌ها حدود پنجاهمین سال زندگی آن‌ها است (در پنجاه سال اول زندگی آن‌ها به بلندترین حالت قد خود می‌رسند) و توسط اولین صد سال زندگی خود خارج از رحم مادر به‌طور کامل رشد می‌کنند. پیری فیزیکی الف‌ها در نهایت متوقف می‌شود، درحالی که بدن انسان‌ها اینگونه نیست.