اینچ
معنی کلمه اینچ در لغت نامه دهخدا

اینچ

معنی کلمه اینچ در لغت نامه دهخدا

اینچ. ( انگلیسی ، اِ ) مقیاس طول در انگلستان معادل 2/54 سانتیمتر. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه اینچ در فرهنگ معین

[ انگ . ] (اِ. ) واحد مقیاس طول در انگلستان معادل ۵۴/۲ سانتی متر.

معنی کلمه اینچ در فرهنگ عمید

واحد اندازه گیری طول، تقریباً معادل ۵۴/۲ سانتی متر.

معنی کلمه اینچ در فرهنگ فارسی

واحدمقیاس طول درانگلستان برابر۲/۵۴ سانتیمتر، برابریک دوازدهم فوت، هرسه فوت یک یارداست
( اسم ) واحد مقیاس طول در انگلستان معادل ۲/۵۴ سانتیمتر.

معنی کلمه اینچ در دانشنامه عمومی

اینچ واحد اندازه گیری طول برابر با حدود۰/۰۸۳ فوت و حدود ۲٫۵۴ سانتیمتر و ۱/۳۶ یارد است.
اینچ در لغت به معنای یک دوازدهم است.
استانداردهای مربوط به طول دقیق یک اینچ در گذشته متفاوت بوده است، اما از زمان تصویب یارد بین المللی در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بر اساس سیستم متریک ساخته شده و دقیقاً ۲۵٫۴ میلی متر تعریف شده است.
اینچ یک واحد معمول است که معمولاً در ایالات متحده، کانادا و انگلیس استفاده می شود. همچنین در ژاپن برای قطعات الکترونیکی مخصوصاً صفحه نمایش ها مورد استفاده قرار می گیرد. در بیشتر قاره اروپا نیز از اینچ برای صفحه نمایش ها استفاده می شود. برای انگلستان، راهنمایی در مورد استفاده از بخش دولتی اظهار می دارد که از اول اکتبر ۱۹۹۵ بدون محدودیت زمانی، اینچ ( به همراه پا ) به عنوان واحد اصلی برای علائم راه و اندازه گیری های مربوط به مسافت ( به استثنای ارتفاع و عرضهای ترخیص کالا از گمرک ) استفاده می شود و ممکن است به دنبال یک نشانه ثانویه یا تکمیلی به دنبال اندازه گیری متریک برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار گیرد.
اولین مرجع شناخته شده به اینچ در انگلستان از قوانین مربوط به اتلبرت مربوط به اوایل قرن هفتم است که در یک نسخه خطی باقی مانده، یعنی Textus Roffensis از سال ۱۱۲۰، باقی مانده است. بند LXVII جریمه ای را برای زخم هایی در اعماق مختلف تعیین می کند: یک اینچ، یک شیلینگ، دو اینچ، دو شیلینگ و غیره. [ الف]

معنی کلمه اینچ در دانشنامه آزاد فارسی

اینچ (inch)
واحد انگلیسی طول، برابر با یک دوازدهم فوت، و۲.۵۴ سانتی متر. این واحد بنا به حکم ادوارد دوم، برابر با مجموع طول سه دانه غلّۀ پوست کنده تعیین شد.

معنی کلمه اینچ در ویکی واژه

واحد مقیاس طول در انگلستان معادل2/54 سانتی م

جملاتی از کاربرد کلمه اینچ

اینچنین هرگز نمی دانستمت پیمال گسل بارها می گفتمی لطف تو با من دائم است
میانگین بارش در سال‌های ۱۹۶۱–۱۹۹۰ از ۵۳۵ تا ۷۲۷ میلیمتر (۲۱٫۱ تا ۲۸٫۶ اینچ) در سال بوده.
وَ لَوْ تَری‌ و اگر تو بینی، إِذْ وُقِفُوا عَلی‌ رَبِّهِمْ آن گه که ایشان را باز دارند و عرضه کنند بر خداوند خویش قالَ أَ لَیْسَ هذا بِالْحَقِّ گوید اینچه می بینید راست نیست؟ قالُوا بَلی‌ وَ رَبِّنا گویند آری هست بخداوند ما قالَ فَذُوقُوا الْعَذابَ گوید پس عذاب می‌چشید بِما کُنْتُمْ تَکْفُرُونَ (۳۰) بآنچه کافر شدید.
آفتابش بندد از جوزا نطاق بندگی اینچنین باشد شهان را گیرو دار آفتاب
این خودرو در کلاس خودرو شهری قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور عقب-محور عقب بوده طول آن در حالت طبیعی ۳٬۰۲۰ میلیمتر (۱۱۹ اینچ)، عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۳۴۰ میلیمتر (۵۳ اینچ)، ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۳۲۰ میلیمتر (۵۲ اینچ) و وزن آن در حالت طبیعی ۵۳۰ کیلوگرم (۱٬۱۷۰ پوند) است.
او کجا و رتبه ی خلت کجا نطفه ای را اینچنین زینت کجا
میانگین طول کل (بدن + دم) افعی بوته سبز ۴۶ تا ۶۰ سانتی‌متر (حدود ۱۸ تا ۲۴ اینچ) با حداکثر طول کل که گاهی اوقات از ۷۸ سانتی‌متر (حدود ۳۱ اینچ) فراتر می‌رود و ماده‌ها معمولاً بزرگتر از نرها هستند.
این سری در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۱۹۸۷ معرفی شد و تغییرات قابل توجهی در طراحی خارجی‌اش از طرف طراح اصلی، ویلیام تاونز، دریافت کرد. گوشه‌های تیزش قدری گرد شد، چراغ‌های پنهان و خطوط جانبی این خودرو نیز حذف شدند، در چراغ‌های جلوی سه‌گانهٔ جدید تغییرات قابل توجهی اعمال شد و رینگ‌های ۱۶ اینچی جدید جایگزین رینگ‌های قبلی شد.[نیازمند منبع]از تمام تولیدات این سری، تنها ۸۱ دستگاه تا سال ۲۰۱۱ در بریتانیا باقی مانده‌بود.
دست و پایم خشک بسته است این جهان بی دست و پای زیب و فرم پاک برده‌است اینچنین بی زیب و فر
جزیره قشم دارای دو میدان گازی گَوَرزین و سرخون است. تولیدات گاز شیرین میدان گورزین، به عنوان خوراک پالایشگاه بندرعباس و گاز تولیدی سرخون نیز، برای مصارف شهری، صنعتی و نیروگاه‌های گازی، ارسال می‌شود. پالایشگاه گاز گَوَرزین قشم، حدود ۶۵ کیلومتری غرب جزیره قشم قرار دارد. تأسیسات گورزین به منظور تفکیک و نم‌زدایی گاز طبیعی استحصالی، از پنج حلقه چاه شیرین حوضه گورزین و تثبیت میعانات گازی همراه، طراحی و بهره‌برداری از آن، در جزیره قشم آغاز شد. بر این اساس، ظرفیت تولید این واحد ۲٫۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در روز است، که از طریق خط لوله ۱۲ اینچی زیر دریا، به بندرعباس منتقل می‌شود. مخزن شماره ۱۱ پالایشگاه گورزین قشم، ۲۰۰ هزار بشکه گنجایش دارد.
این خودرو در کلاس خودرو اسپورت قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب، طول آن در حالت طبیعی ۱۶۲٫۵ اینچ (۴٬۱۳۰ میلیمتر)، عرض آن در حالت طبیعی ۶۵ اینچ (۱٬۷۰۰ میلیمتر) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۵۳٫۵ اینچ (۱٬۳۶۰ میلیمتر) است.
اینچنین کین خانه را بینم فروغ از روی تو بیدلان را راز دل در وی نهفتن مشکل است
این خودرو در کلاس رودستر قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور وسط عقب-محور عقب بوده طول آن در حالت طبیعی ۳٫۵۰ متر (۱۳۷٫۸ اینچ) و وزن آن در حالت طبیعی ۴۶۰ کیلوگرم (۱٬۰۱۴ پوند) است.
گر کنم باز اینچنین جرمی نبود جز فراق تو غرمی
میزان بارش در دبی ۱۵۰ میلی‌متر (۵.۹۱ اینچ) در سال می‌باشد.
زاهدی کاینچنین بُوَد فن او بگریز از سرا و برزن او
این ترانه در آوریل ۱۹۸۲ به‌وسیلهٔ ناشر مورودر، یعنی ام‌سی‌ای رکوردز به‌عنوان تک‌آهنگ منتشر و در ویرایش‌های مختلف بین نسخه‌های ۷ اینچی و ۱۲ اینچی، در کنار ویرایش‌های سایر کشورها موجود شد. این ترانه در آلبوم موسیقی متن فیلم نیز قرار گرفت. این تک‌آهنگ موفقیتی تجاری بود و در بریتانیا و ایالات متحده وارد جدول شد و در نیوزیلند، سوئد، نروژ و فنلاند در صدر جدول قرار گرفت. این ترانه یکی از بهترین ضبط‌های بویی در دههٔ ۱۹۸۰ در نظر گرفته می‌شود. این ترانه از آن زمان در آلبوم‌های گردآوری‌شدهٔ متعددی قرار گرفته و در سال ۲۰۱۷ برای گنجاندن در مجموعه جعبه‌ای حرفه‌ای جدید در شهری جدید (۱۹۷۷–۱۹۸۲) بازسازی شد.
وصال از دیدهٔ جانت گشاده‌ست ترا نیز اینچنین کاری فتاده‌ست
چو شیرین اینچنینش دید ، در دم به ساقی گفت می درده دمادم
۲۰۱۴- هفدهمین دوره مسابقات بازی‌های آسیایی در شهر اینچئون کره‌جنوبی برگزار شد. چین باز هم قهرمان شد و ایران با کسب ۲۱ نشان طلا در رده پنجم قرار گرفت. تیم ملی والیبال مردان ایران با شکست دادن تیم میزبان برای نخستین بار قهرمان بازی‌های آسیایی شد.