اینها

معنی کلمه اینها در فرهنگ فارسی

برای تنبیه بکار رود هان . : اینها آمد . توضیح گاه باضاف. (ش ) ضمیر سوم شخص مفرد آید : اینهاش . .

معنی کلمه اینها در ویکی واژه

ضمیر اشاره به نزدیک جمع.

جملاتی از کاربرد کلمه اینها

ساخت قالب تزریقی فرایند ایجاد قالب هایی است که برای انجام عملیات قالب گیری تزریقی استفاده می شود. اینها معمولاً برای تولید قطعات پلاستیکی با استفاده از یک کفه رویه (هسته، صفحه متحرک) و یک کفه زیری (حفره، صفحه ثابت) استفاده می شوند که روی دستگاه تزریق سوار می شوند.
دل در زر و سیم و دولت و بخت مبند ای نیست بر اینها گره سخت مبند
علاوه بر اینها، توان، مول، زمان، طول، فشار هم کمیت نرده‌ای هستند.
خود آنان را به دنیا آوردم، اینها مردمان منند!
در آغاز سدهٔ بیستم، قلمرو بادن-وورتمبرگ امروزی شامل دوک‌نشین بزرگ بادن، پادشاهی وورتمبرگ، و استان هوهنتسولرن از پادشاهی پروس بود. از سال ۱۸۷۱، اینها بخشی از امپراتوری آلمان بودند. پس از جنگ جهانی اول و به عنوان بخشی از انقلاب ۱۹۱۸ آلمان، پادشاهان بادن، وورتمبرگ و پروس خلع شدند و این ایالت‌ها به جمهوری‌های دموکراتیک تبدیل شدند: جمهوری بادن، ایالت آزاد مردمی وورتمبرگ و ایالت آزاد پروس.
با همه اینها، نمی‌توان یک نکته را از نظر دور داشت و آن اینکه همسرش می‌گوید هنگامی که از حیدر می‌پرسیدم تو چطور به این سرعت توانستی خواندن و نوشتن بیاموزی و این‌همه لغت را در اشعارت استفاده کنی، او در پاسخ می‌گفت «نمی‌توانم واقعیت را به دیگران بگویم، می‌ترسم که آن‌ها مرا بکشند».
ز روی گمان بر من اینها که بست من از خود یقین می‌شناسم که هست
«ما نگران وضعیت امنیتی محبوبه در افغانستان هستیم و از مردمی که دیدی منفی نسبت به خانواده ما دارند می‌ترسیم. اما همه اینها مانع حمایت از دخترمان نمی‌شود.»
جمله اینها بوی گفتار دل است وای آنکس کز دل خود غافل است
گدای شهر دهد تاج اعتبار بسلطان عجب چه میکنی اینها زکار و بار محبت
ایالات متحده همچنین گاهی از سرنگونی دولت‌های منتخب دموکراتیک در تعقیب اهداف دیگر، معمولاً اقتصادی و ضد کمونیستی، حمایت کرده‌است. اینها عبارتند از کودتای ۱۹۱۳ مکزیک (برخلاف دستور رئیس‌جمهور؛ به دخالت ایالات متحده در انقلاب مکزیک مراجعه کنید)، کودتای ۱۹۴۱ که آرنولفو آریاس را برای تأمین امنیت کانال پاناما برکنار کرد، کودتای ۱۹۵۳ ایران، کودتای ۱۹۵۴ گواتمالا، سرنگونی پاتریس لومومبا در سال ۱۹۶۰ در جمهوری دموکراتیک کنگو و کودتای ۱۹۶۴ برزیل. ایالات متحده حمایت قبلی خود از حکومت نظامی را معکوس کرد و با عملیات حمایت از دموکراسی در ۱۹۹۴–۱۹۹۵ دموکراسی را به هائیتی بازگرداند. یک مطالعه[نیازمند منبع] دریافت که ایالات متحده ۸۱ بار در انتخابات خارجی مداخله کرده‌است، بیش از هر کشور دیگری.
و صبر بر مقتضیات شهوت و صبر بر زهد در دنیا، و غیر اینها.
از دید اسپنسر، آلکس یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های دارای آبندهٔ روشن در میان دیگر گزینه‌ها بود. آلکس نیز نسبت به اسپنسر، وفادار نشان داد و اینها سبب شد تا اسپنسر یک پروژهٔ مخفیانه را به آلکس بسپارد. آلکس مطالعات و پژوهش‌های خود را پیرامون ویروسی که از اسپنسر گرفته بود، در جزیره‌ای متعلق به اسپنسر در اقیانوس آرام آغاز کرد و هدف از این پروژه جاویدان کردن اسپنسر بود
اینها همه از بهر شکستم گویند من شاد به اینکه هر چه هستم گویند
بر من از لطف‌آفرین‌ها گفت گفت از اینها و بیش از اینهاگفت
میفکن بیش ازینم در کم و کاست که اینها نیست در پیش خدا راست
و دومی عبارت است از: پشته ای از خرمن، یا دسته ای از زرع، یا کفی از گندم یا خرما یا میوه، یا سایر محصولات، که در وقت درو، یا ضبط محصولات، آدمی به خوشه چینان و فقرائی که در آنجا حاضر می شوند بدهد و در ثواب هر یک از اینها اخبار بسیار وارد شده است.
در گزارشی مربوط به افشارهای حاکم اورمیه به یکی از ملتزمان امیر تیمور گورکانی (تیمور لنگ) به نام گرگین بیک اشاره شده‌است که امیر تیمور این سرکردة افشار را برای سرکوب کردها و عشایر شورشی اورمیه ، در ۸۰۲ هجری به حکومت اورمیه‌ گماشت (). پس از او دو فرزندش ،الامه سلطان و [[یادگار سلطان ]، یکی پس از دیگری حکومت اورمیه‌ را در دست گرفتند که در تاریخ ارومیه از آن‌ها به نیکی و مردمداری یاد شده‌است. اینها اولین اجداد ثبت شده تاریخی قوم بزرگ هستند. (). گرگین بیک را از طایفة وابسته به افشار، و آن‌ها را «» دانسته‌اند ().
اجزای قابل کنترل مانند اینها، کاربردهای چشمگیری در ارتباطات نوری و پردازش پالس نوری پیدا کرده‌اند.
غمگین مشو،ای دل،اگر در ششدری از نقش دوست کین مهره باز آسمان اینها فراوان کرده است