اینترنت
معنی کلمه اینترنت در فرهنگ معین

اینترنت

معنی کلمه اینترنت در فرهنگ معین

(تِ نِ تْ ) [ انگ . ] (اِمر. ) شبکة کامپیوتری جهانی برای مبادلة اطلاعات .

معنی کلمه اینترنت در فرهنگستان زبان و ادب

{internet} [رایانه و فنّاوری اطلاعات] شبکۀ جهانی رایانه ها متشکل از تعداد زیادی شبکۀ رایانه ای به هم پیوسته و گسترده در سطح جهان

معنی کلمه اینترنت در دانشنامه عمومی

اینترنت ( به انگلیسی: Internet ) ( مخفف interconnected network شبکه به هم پیوسته یا توکارِ اندرهم بسته ) سامانه ای جهانی از شبکه های رایانه ای متصل است که از مجموعه پروتکل اینترنت ( TCP/IP ) برای ارتباط بین شبکه ها و دستگاه ها استفاده می کند. اینترنت شبکه ای از شبکه هاست که شامل شبکه های خصوصی، عمومی، دانشگاهی، تجاری و دولتی در مقیاس های محلی تا جهانی است که با آرایه ای عظیم از فناوری های شبکه بندی الکترونیکی، وایرلس و نوری به هم متصل شده اند. به عبارت دقیق تر، اینترنت مجموعه ای از سامانه های خودگردان است که با روتر به هم متصل شده اند. اینترنت را باید بزرگ ترین سامانه ای دانست که تاکنون به دست انسان طراحی، مهندسی و اجرا شده است. ریشهٔ این شبکهٔ عظیم جهانی به دههٔ ۱۹۶۰ بازمی گردد که پنتاگون ( مقر و فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحدهٔ آمریکا ) برای انجام پروژه های تحقیقاتی برای ساخت شبکه ای مستحکم، توزیع شده و باتحمل خطا سرمایه گذاری نمودند. این پژوهش به همراه دوره ای از سرمایه گذاری شخصی بنیاد ملی علوم آمریکا برای ایجاد یک ستون فقرات اینترنت جدید، سبب شد تا مشارکت های جهانی آغاز گردد و از اواسط دههٔ ۱۹۹۰، به صورت یک شبکهٔ همگانی و جهان شمول در بیاید. وابسته شدن تمامی فعّالیت های بشر به اینترنت در مقیاسی بسیار عظیم و در زمانی چنین کوتاه، حکایت از آغاز یک دوران تاریخیِ نوین در عرصه های گوناگون علوم، فناوری، و به خصوص در نحوه تفکّر انسان دارد. شواهد زیادی در دست است که از آنچه اینترنت برای بشر خواهد ساخت و خواهد کرد، تنها مقدار بسیار اندکی به واقعیت درآمده است. اینترنت سامانه ای جهانی از شبکه های رایانه ای به هم پیوسته است که از پروتکلِ «مجموعه پروتکل اینترنت» برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. به عبارت دیگر اینترنت، شبکهٔ شبکه ها است که از میلیون ها شبکه خصوصی، عمومی، دانشگاهی، تجاری و دولتی در اندازه های محلی و کوچک تا جهانی و بسیار بزرگ تشکیل شده است که با آرایه وسیعی از فناوری های الکترونیکی و نوری به هم متصل شده اند. اینترنت در برگیرنده منابع اطلاعاتی و خدمات گسترده ای است که برجسته ترین آن ها وب جهان گستر و رایانامه هستند.
سازمان ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و موسسات متعدد، نیازمند دستیابی به شبکه اینترنت برای ایجاد یک وبگاه، دستیابی از راه دور وی پی ان، انجام تحقیقات یا استفاده از سیستم رایانامه، هستند. بسیاری از رسانه های ارتباطی سنتی مانند تلفن و تلویزیون نیز با استفاده از اینترنت تغییر شکل داده اند «اینترنت اشیاء» ویا دوباره تعریف شده اند و خدماتی جدید همچون صدا روی پروتکل اینترنت و تلویزیون پروتکل اینترنت ظهور کردند. انتشار روزنامه نیز به صورت وبگاه، خوراک وب و وب نوشت تغییر شکل داده است. اینترنت اشکال جدیدی از تعامل بین انسان ها را از طریق پیام رسانی فوری، تالار گفتگو و شبکه های اجتماعی به وجود آورده است.
معنی کلمه اینترنت در فرهنگستان زبان و ادب
معنی کلمه اینترنت در دانشنامه عمومی
معنی کلمه اینترنت در دانشنامه آزاد فارسی
معنی کلمه اینترنت در ویکی واژه

معنی کلمه اینترنت در دانشنامه آزاد فارسی

اینترنت (Internet)
مجموعه ای از شبکه های رایانه ایکه به وسیله گذرگاه هاییبه یکدیگر متصل شده اند. در واقع وظیفه گذرگاه انتقال داده هاو تبدیل پیغام هابراساس یک پروتکل شبکه ای(شبکه ارسال کننده داده ها) به پروتکل های دیگر (شبکه های دریافت کننده داده ها) است.

معنی کلمه اینترنت در ویکی واژه

شبکهٔ رایانه‌ای جهانی
شبکه‌ی کامپیوتریِ جهانی برای تبادل اطلاعات.
انگلیسی Internet
تِ نِ

جملاتی از کاربرد کلمه اینترنت

مصاحبه‌ای با زنان کارگر جنسی در پیش از انقلاب، صورت گرفت، همچنین مجموعه عکس‌هایی تحت عنوان شهر نو توسط کاوه گلستان از شهر نو و زنان کارگر جنسی آن گرفته شد که اکنون در اینترنت موجود است.
کتاب آینده نزدیک در مورد ۱۲ فناوری جدیدی صحبت می‌کند که احتمالاً در آینده ای نه چندان دور بر روی سبک زندگی انسان‌ها تأثیر می‌گذارد. از این دوازده فناوری می‌توان به فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی یا فیلتر کردن و اینترنت اشیا اشاره کرد.
این مرورگر بر روی ویندوزهای ۲۰۰۰، ایکس پی، ویستا و ۷ قابل نصب بوده و برای عملکرد بهتر مرورگر باید اینترنت اکسپلورر ۶، ۷ یا ۸ بر روی رایانه نصب شده باشد.
افروغ نیز گفت: «با «غسل شهادت» متن گفته‌های خود در برنامه «پارک ملت» را منتشر می‌کند، تا مورد تحلیل و نقد قرار گیرد.» متن گفته‌های افروغ در سایت اینترنتی او منتشر شد.
در روزهای ابتدایی اتصال‌ها به اینترنت در ایران به ۶۷ درصد میزان معمول کاهش داده شد. در روزهای بعد اینترنت موبایل و خطوط تلفن همراه در بخش‌های گسترده‌ای از ایران قطع شد. رسانه اجتماعی اینستاگرام و پیام‌رسان واتس‌اپ نیز در ۳۰ شهریور فیلتر شدند.
استورم‌برو با یک «شرکت اصلی همکار» بر اینترنت نظارت می‌کند. در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۳ متیو اید تاریخ‌شناس در واشینگتن پست آشکار کرد که این «شرکت اصلی همکار» ورایزن کامیونیکیشنز است. این موضوع را پروپابلیکا و نیویورک تایمز در ۱۵ اوت ۲۰۱۵ تأیید کردند.
احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارش خود آورده‌است که وحید اصغری برای اخذ اعترافات دروغین شکنجه شده‌است. گزارشگران بدون مرز نیز اعلام کردند که وحید اصغری تحت فشار و شکنجه مجبور به اعترافاتی شده‌است که برای محکوم شدن او در اختیار دادگاه قرار می‌گیرد و تنها 'جرم' وحید اصغری در اختیار داشتن فضایی در اینترنت و میزبانی سایت‌هایی از جمله چند سایت متعلق به 'مخالفان نظام' بوده‌است. گزارشگران بدون مرز خواهان آزادی وحید اصغری شدند.
عضو وابسته ناچا و عضو کامل کنسول اینترنت ناچا بود.
امروزه اریکسون یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده سامانه‌های ارتباطی و مخابراتی، و همچنین ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات است و به همراه شرکت‌های زیرمجموعه خود یکی از اصلی‌ترین بازیگران در صنعت شبکه‌های تلفن همراه و سامانه‌های چندرسانه‌ای اینترنتی، در اروپا به‌شمار می‌آید.
او با تأکید بر حمایت از توسعه اینترنت گفت: «ما در فضای مجازی عقب هستیم. زیرساخت‌ها مشکل دارد. من از بچه‌ها سؤال می‌کنم 'شما دارید گیم بازی می‌کنید چقدر وسط بازی حالتان گرفته می‌شود؟' معلوم است زیرساخت‌ها درست نیست و باید کامل شود.» او گفت خودش در فضای مجازی با کاربران در ارتباط است و دو میلیون فالوئر دارد.