ایمانی

معنی کلمه ایمانی در دانشنامه عمومی

ایمانی (خواننده). نادیا ملادجو ( به فرانسوی: Nadia Mladjao ) مشهور به ایمانی ( فرانسوی: Imany ؛ زادهٔ ۵ آوریل ۱۹۷۹ ) خواننده - ترانه پرداز موسیقی سول و پاپ اهل فرانسه است. او از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده و نخستین آلبومش، شکل یک قلب شکسته ( The Shape of a Broken Heart ) که سال ۲۰۱۱ منتشر شد با فروشی فوق العاده در کشورهای فرانسه، یونان و لهستان گواهینامه پلاتین گرفت.

جملاتی از کاربرد کلمه ایمانی

چشم شوخش بیضه اسلام را بر سنگ زد زلف کافر کیش او نگذاشت ایمانی درست
نفی کردی سه رکن ایمانی قدرت وعلم و حشر جسمانی
وینسنت کورنل، اسلام‌پژوه آمریکایی بر این باور است که اسلام از نوعی «جهش ایمانی» در اعتقاد به تعالیمش طرفداری می‌کند که مشابه آن در مسیحیت، «تولد دوباره» عنوان گرفته‌است. به عقیده او، این تشابه بین دانش معنوی مسلمانان و پیروان دیگر ادیان، یادآور آن است که تجارب دینی به اقوام و فرهنگ خاصی اختصاص ندارد و مربوط به نوع بشر است. به عقیده او، اسلام دینی مشتمل بر محدودیت و رهایی به صورت توامان است. باور به اینکه خواست خدا بر زندگانی بندگان مؤثر است، به عنوان یکی از شواهد این محدودیت در کنار رهایی است. چرا که یک مسلمان با وجود آنکه خودش را مسلط بر زندگانی خود می‌داند، اما تأثیر عوامل خارجی را منکر نخواهد شد.
مسلم نیشابوری در صحیح مسلم بخش (باب) «کتاب الإیمان» مباحث اعتقادی و ایمانی و شناخت دین اسلام را برای یک مسلمان از نگاه حدیث صحیح نبوی بررسی می‌کند.
درونِ هر بتی جانی است پنهان به زیر کفر ایمانی است پنهان
صوفیا جز صفای می، نکند بر تو روشن کز اهل ایمانیم
پرش از حجم، روحانیتِ افتادن است؛ و حجم فضای این روحانیت. به مثابهٔ آن نیروی ایمانی است که پرش سفینه‌های دور پرواز را در ارادهٔ خداوندی می‌آورد.
شهادت سه‌گانه شیعی با شهادت دوگانه اهل سنت که شهادتین خوانده می‌شود متفاوت است. شهادتین می‌گوید: «لا اله الا الله، محمد رسول‌الله»، اما شیعه به این اعلامیه ایمانی، عبارت علی ولی‌الله را اضافه می‌کند. این عبارت اضافی، تأکید شیعیان بر امامت یا ارث بردن قدرت از طریق آل محمد را در بر می‌گیرد.
گر آن هندوی عنبرسا مسلمان را کند ترسا عجب نبود که بر اسلامش ایمانی بیفزاید
اکبر ایمانی عشک تپه (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۷۱) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مانند ایمانیوئل معتقد است مصرف داروی هیدروکسی کلروکین می‌تواند بر ویروس کرونا تأثیر مثبت داشته باشد. ترامپ از ایمانیوئل به عنوان فردی «بسیار تأثیرگذار» یاد کرده و کلیپی را از وی در همین خصوص باز نشر کرده‌است.
طبیبم بر سر بالین رسید اما بهنگامی که تن درتاب و جان بر لب نه ایمانی نه تقریری
ایمانی من درست به بالای چست تست در نفی لا نه اول حرف شهادت است
کسی که سوره نور را بخواند (و محتوای آن را در زندگی خود پیاده کند) خداوند به عدد هر زن و مرد با ایمانی در گذشته و آینده، ده حسنه به عنوان پاداش به او خواهد داد.
اسدالله ایمانی (زاده ۱۳۲۶ – درگذشته ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) فرزند حجت الاسلام محمدصادق ایمانی در محله آهنگران کازرون زاده شد. ابتدا امام جمعه کازرون و سپس بوشهر و پس از آن شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس و نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری بود. او در اردیبهشت ۱۳۹۷ از امامت جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس استعفا داد. وی ۹ روز بعد از استعفاء، و به دنبال عمل ناموفق پیوند کلیه در بیمارستان درگذشت.
تعالی الله ماشاء، وزادالله ایمانی افریدون فی التاج، ام الاسکندر الثانی
عشق غارت کرد هر جا دین و ایمانی که دید زاهد بیچاره مفتی زد که ایمانی نداشت
در بساط خود طغرا، داشت دین و ایمانی نرد عشق پیش آمد، باخت دین و ایمان را
اتوبوس سرگردان به‌دست سعید ایمانی به فارسی ترجمه شده است.
ایمانوئل در سال ۱۹۶۵ در کامرون متولد شد. او از چهار سالگی به پزشکی علاقه داشت. ایمانیوئل در کالج پروتستان کامرون و یک دبیرستان در شهر بالی به تحصیل پرداخت. وی در سال ۱۹۹۰ در دانشگاه کالبر فارغ‌التحصیل شد و در سال ۱۹۹۲ به آمریکا رفت. سرانجام ایمانیوئل دوره تخصص اطفال را در نیویورک آمریکا به پایان رساند.