ایلان

ایلان

معنی کلمه ایلان در لغت نامه دهخدا

ایلان. ( اِخ ) دهی است در دو فرسنگی جنوب سروستان. ( فارسنامه ناصری ).
ایلان. ( اِخ ) جاییست نزدیک مراکش از بلاد بربر. ( مراصدالاطلاع ).
ایلان. ( اِخ ) نام موضعی است به گرگان. رجوع به سفرنامه مازندران و استراباد رابینو بخش انگلیسی ص 128 شود.

معنی کلمه ایلان در فرهنگ فارسی

نام موضعی است به گرگان

معنی کلمه ایلان در فرهنگ اسم ها

اسم: آیلان (دختر) (ترکی) (تلفظ: aylan) (فارسی: آیلان) (انگلیسی: aylan)
معنی: همراه ماه

معنی کلمه ایلان در دانشنامه عمومی

ایلان (شرکت دارویی). ایلان ( انگلیسی: Élan ) یک شرکت بزرگ داروسازی بود که ایرلندی بود که بیشتر در بازار دارویی ایالات متحده آمریکا فعالیت داشت و سهامش در بورس نیویورک با نام ELN، در یورونکست به نام ELN. I و در بورس لندن با نام ELN. L ارائه می شد.
در سال ۲۰۱۳ این شرکت ایلان به مالکیت شرکت دارویی پریگو درآمد و با آن ادغام شد.

معنی کلمه ایلان در ویکی واژه

به معنی مار. ایلان که باید صحیح آن ئیلان باشد، به دو بخش ئی - لان و به معنی بو کننده، تشخیص دهنده مسیر توسط بوهای بجا مانده و این خصوصیات ویژگی مار است.
به معنی ایل‌ها، قبایل.
ایلان ممکن است بصورت ایل - آن نیز قابل تجزیه باشد و در ساختار جمله باید تشخیص داده شود آیا منظور قبایل است یا مار.

جملاتی از کاربرد کلمه ایلان

نبرد آب گهر تشنگی از سوختگان سایلان را چه گشایش ز در بسته بود؟
انعام یمین تو سایلان را هنگام عطا با یسار کرده
او از سال ۲۰۰۷ در اسرائیل زندگی می‌کرد و در دانشگاه برایلان کار می‌کرد.
در اکتبر ۲۰۱۹، ایلان ماسک شبکه اسپیس‌اکس را با استفاده از اینترنت متصل به ماهواره به‌وسیله ارسال یک توئیت در شبکهٔ اجتماعی توئیتر به‌طور عمومی آزمایش کرد.
ارول از پسرش ایلان جدا شده‌است.
در ماه مارس سال ۲۰۰۶، ایلان ماسک بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بر روی اسپیس‌اکس سرمایه‌گذاری کرد. محدودهٔ قیمت هر راکت از ۱۵ میلیون دلار در فدراسیون روسیه تا ۶۵ میلیون دلار در ایالات متحده است و این قیمت‌ها برای یک کارآفرین بیش از حد بالا به نظر می‌رسیدند. او محاسبه کرد که هزینهٔ تمام شده قطعات مورد نیاز برای ساخت یک راکت تنها ۲ درصد قیمت راکت در ایالات متحده بود. این موضوع ماسک را خشمگین کرد. او ریشهٔ این مشکل را در بوروکراتیزه صنعت هوا و فضا، رقابت کم شرکت‌های بزرگ و تلاش‌های تحمیلی برای جلوگیری از ورود نقش‌های جدید دید.
ایلان ماسک مدیر عامل شرکت از طریق توییتر دربارهٔ فرود عمودی نرم این راکت در اقیانوس خبر داد. از آنجایی که ممکن است همیشه مکانی مناسب در طیفی وسیع برای فرود وجود نداشته باشد، این مورد می‌تواند نویدی برای فرود موفق در دریا در آب و هوایی غیر طوفانی باشد. بنا به گفتهٔ او، در بازهٔ بین ۱۰ تا ۲۰ سال آینده، هر داستان علمی تخیلی به واقعیت می‌پیوندد.
همچو طفل نازنین از باب و مام مهربان سایلان و زایران از لفظ او یابند ناز
سایلان را به آشکار و نهفت جز به اندازه سرِّ شرع نگفت
در اوایل سال ۲۰۱۵، دو کارآفرین فضایی فعالیت‌های اینترنت ماهواره‌ای را در یک هفته اعلام کردند. علاوه بر مدیرعامل اسپیس‌اکس، ایلان ماسک، از پروژه‌ای که بعداً استارلینک نام‌گذاری شد، کارآفرین بریتانیایی ریچارد برانسون نیز از سرمایه‌گذاری در وان‌وب خبر داد. وان‌وب یک صورت فلکی مشابه با حدود ۷۰۰ ماهواره پی‌ریزی‌شده‌است که قبلاً مجوزهای فرکانس ارتباطی را برای طیف رادیویی خود تهیه‌کرده‌است.
گوشه ایوان تو منتظر سایلان کنگره طاق تو تکیه گه مدعا
آوراهام فاوست باستان‌شناس اسرائیلی و استاد دانشگاه بار-ایلان است . او سرپرست کاوش‌های تل اتون است که به احتمال فراوان به عنوان مکان احتمالی اگلون کتاب مقدس شناخته می شود.
که در زمانه توئی باز گونه محراب ز بهر آن شده محراب سایلان در تاب
سولارسیتی یک شرکت ارائه دهندهٔ خدمات انرژی است که مقر آن در سان ماتئو، کالیفرنیا، ایالات متحده است. مؤسسان سولار سیتی دو پسر عمو به نام‌های لیندون و پیتر رایو هستند. ایلان ماسک یکی از سهامداران این شرکت است. در سال ۲۰۰۳، ایلان پس از فروش ۱۱ درصد از سهام خود در پی پل توانست ۱۰ میلیون دلار روی این شرکت سرمایه‌گذاری کند.
در ۵ فوریه سال ۲۰۱۵، یک سهم از سهام تسلا موتورز، به ارزش ۲۲۰٫۹۹ دلار قیمت‌گذاری شد و ارزش کل بازار آن به ۲۷٫۴۴ میلیارد دلار رسید. ایلان ماسک صاحب ۳۰ درصد از سهام تسلا موتورز است.
ایلان ماسک به دلیل اصرارش بر انتقال زیرساخت‌های پی‌پل از یونیکس به مایکروسافت ویندوز از سمت مدیریت این شرکت اخراج شد.
از حکمت عاقلان نصیب ربوده وز کرمت سایلان نصاب گرفته
کعبه حاجت وران و سایلان درگاه تست کشته مر هر ملتمس را زو محصل ملتمس
سایلان صف بسته گرد روضه ات ایستاده اند هر یکی را جرم افزون تر بود از کوه قاف
مادری کن مر یتیمان را بپرورشان به لطف خواجگی کن سایلان را طعمشان گردان وفا