ایتالیایی

ایتالیایی

معنی کلمه ایتالیایی در فرهنگ فارسی

(صفت ) منسوب به ایتالیا . ۱ - از مردم ایتالیا اهل ایتالیا . ۲ - آنچه در ایتالیا ساخته و تهیه شود .

معنی کلمه ایتالیایی در دانشنامه عمومی

ایتالیایی (فیلم ۱۹۱۵). ایتالیایی ( انگلیسی: The Italian ) فیلمی صامت است که در سال ۱۹۱۵ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به کلارا ویلیامز و لیو ویلیس اشاره کرد.

معنی کلمه ایتالیایی در دانشنامه آزاد فارسی

ایتالیایی (Italian)
قومی همبسته با ساکنان ایتالیا و اخلاف و فرهنگ و زبان آن ها. زبان ایتالیایی به گروه رومانس از خانوادۀ زبان های هندواروپاییتعلّق دارد. در بخش جنوبی سوئیس و در منطقه هایی از مهاجرنشین های ایتالیایی در امریکا، آرژانتین، بریتانیا، کانادا و استرالیا نیز به ایتالیایی تکلّم می کنند.

معنی کلمه ایتالیایی در ویکی واژه

منصوب به کشور ایتالیا
زبان ایتالیایی
فردی که اهل کشور ایتالیا است.

جملاتی از کاربرد کلمه ایتالیایی

ایتالیایی‌ها رویکرد محافظه کارانه‌ای را برای دوست‌یابی دارند، اما با این حال دعوت از دوستان یا اقوام در هنگام قرار ملاقات امری غیرعادی نیست. رویکردهای مدرن‌تر مانند قرارهای نابینا، همسریابی سریع و وب‌سایت‌های همسریابی به اندازه خارج از ایتالیا محبوب نیستند و اکثریت مردم آن‌ها را بسیار کارآمد نمی‌دانند. با این حال، ایتالیایی‌های عضو شبکه‌های اجتماعی بیش از میانگین اروپا هستند و ممکن است از فیس بوک برای دوست‌یابی نیز استفاده کنند.
آیدا عمیدی (زادهٔ ۲۴ دی ۱۳۶۰) شاعر و نویسنده و عضو هیئت مدیره کانون نویسندگان ایران است. او برگزیده دور دوم جایزه شعر احمد شاملو برای کتاب «لشکر شکست خورده کلمات» است. برخی از اشعار او به زبان‌های کردیِ، عربی، ایتالیایی و انگلیسی ترجمه شده‌اند.
میراسماعیلی در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۰ سیدنی برای نخستین‌بار در المپیک حضور یافت. او در دیدار رده‌بندی مقابل جیرولامو جیووینازو ورزشکار ایتالیایی شکست‌خورد.
فرنچوزی در ایتالیا بدنیا آمد. او سومین فرزند پدری ایتالیایی و مادری ایرلندی است و به زبان‌های ایرلندی، انگلیسی و ایتالیایی مسلط است. او در دانشگاه ترینیتی فرانسوی و اسپانیایی خوانده‌است.
اس‌دبلیوام جی۰۱ مجهز به یک موتور ۱٫۵ لیتری توربو است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و بیشینهٔ سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. این موتور توسط برلیانس اتو ساخته شده‌است. طراحی این خودرو، به ایتالیایی‌ ها مربوط می‌شود. دانش فنی شرکت اس دبیلو ام از ایتالیا به چین منتقل شده که به طراحی این خودرو مربوط است. پرچم ایتالیا، روی گلگیرهای جلو و فرمان این خودرو، گویای دو رگه بودن آن است. این خودرو از سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب بهره می‌برد و در بازار چین قیمت آن بسته به مدل از ۷۹۹۰۰ یوان تا ۱۴۷۹۰۰ یوان متغیر است.
وی در کانتون تیچینو که زبان غالبش مردمانش ایتالیایی است، در خانواده‌ای هنرمند به‌دنیا آمد. مادرش نقاش، عکاس و نویسنده و پدرش مجسمه‌ساز و نقاش است. او زبان ایتالیایی را به‌خوبی صحبت می‌کند.
کتاب «الکافی فی‌الحساب» او توسط آدولف هوخهایم به زبان آلمانی و کتاب الفخری غی صناعه الجبر و مقابله به زبان فرانسه ترجمه شده‌است. یک پروفسور ایتالیایی نیز با نام جورجیو لوی دلا ویدا ۲ کتاب دیگر از وی را برای اولین بار ویرایش و معرفی کرد.
یک هیئت کاوش ایرانی - ایتالیایی در این محل کاوش می‌کرد. علیرضا عسکری چاوردی، سرپرست ایرانی از دانشگاه شیراز و سرپرست ایتالیایی برنامه پیر فرانچسکو کالیری از دانشگاه بولونیا بودند.
از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به سیه‌پر نر، تن‌کامه، عشاق لاتین، شیفته، ازدواج به سبک ایتالیایی، پرندگان، زنبورهای عسل و ایتالیایی‌ها، عشق و خشم و گمراه و رهاشده اشاره کرد.
او نخستین بار در ۴ سالگی در فیلمی از الکساندر پوشکین بازی کرد. در ۷ سالگی در آکادمی ملی هنرهای نمایشی در کیف ثبت نام کرد. او سالها وقت صرف تحصیل موسیقی، آواز و رقص نمود. وی در سن ۱۳ سالگی به ایتالیا نقل مکان کرد. آنا در ۱۹۹۸ به مرحله نیمه نهایی دختر شایستهٔ ایتالیا رسید. او دوست دختر جولیو بروتی بازیگر ایتالیایی بوده است. او همچنین همسر گولیو بروتی بازیگر مرد ایتالیایی است.