ایبری

معنی کلمه ایبری در لغت نامه دهخدا

ایبری. [ ب ِ ] ( ص نسبی ) منسوب به ایبر. اهالی ایبر. رجوع به ماده قبل شود.
ایبری. [ ب ِ ] ( اِخ ) عبارت ازگرجستان امروزه بوده و قسمتی از سرحد شمالی ساتراپی ارمنستان را تشکیل میداده. کشوری قدیم در آسیای پیشین در جنوب قفقاز. ( فرهنگ فارسی معین ). رجوع به ایران باستان ج 1 ص 98، 293، 875 و ج 2 صص 1456 - 1457 و ج 3 ص 1971 و صص 2271 - 2401 و 2436 - 2478 و 2491 - 2492 و 2620 - 2640 و ایران در زمان ساسانیان شود.
ایبری. [ ب ِ ] ( اِخ ) نام قدیم کشور اسپانیا. || شبه جزیره ایبری ؛ مجموع دو کشور اسپانیا و پرتغال. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه ایبری در فرهنگ فارسی

نام قدیم کشور اسپانیا . یا شبه جزیره ایبری مجموع دو کشور اسپانیا و پرتغال .
نام قدیم کشور اسپانیا

جملاتی از کاربرد کلمه ایبری

در کشورهایی مانند ایران، کاربران اینترنت بیشتر از سایر کشورها از اینترنت، به عنوان رسانهٔ جایگزین استفاده می‌کنند. بر پایهٔ گزارش خانه آزادی همزمان با روند فزاینده بهره‌گیری از این فضا توسط فعالان، اعمال محدودیت‌ها برای دسترسی آزاد کاربران به اینترنت، اعم از فیلترینگ، حملات سایبری، دستگیری بلاگرها و فعالان اینترنتی هم افزایش چشمگیری داشته است. و گاهی به شکنجه و حتی قتل فعالان اینترنتی نیز منجر شده است که در این رابطه می‌توان به دو وبلاگنویس ایرانی بنامهای امیدرضا میرصیافی و ستار بهشتی نیز اشاره نمود.
گزارش‌هایی وجود دارد که در آن ای گلد به شیوه ای فعال کمک کرده بود تا کلاهبرداران سایبری را به دام بیندازد، مانند موردی که کد فایروال سیسکو را سرقت کرد و آن را برای حراج در ای گلد عرضه کرد. در ژوئن ۲۰۰۷، جکسون ادعا کرد که "به ۳۰۰ مورد شکایت کمک کرده و ۳٬۰۰۰ مورد مشکوک از معاملات مرتبط با آزار جنسی کودکان را به مرکز ملی کودکان گمشده و سوء استفاده شده گزارش کرد. گلد مانی و سپس نمایندگی‌های اجرای قانون فدرال ای گلد را به عنوان سیستم پرداختی انتخاب شده از سوی مجرمان، تروریست‌ها و سوء استفاده‌کنندگان جنسی از کودکان معرفی کرد.
العباس أحمد ابن عذاری المراکشی‎ (زادهٔ ۱ ژانویهٔ ۱۳۰۰) که در اواخر قرن سیزدهم و اوایل قرن چهاردهم میلادی می‌زیست نویسندهٔ کتاب مهم قرون وسطایی البیان المغربی است که تاریخ مغرب عربی و شبه‌جزیره ایبری بوده و در ۱۳۱۲ نوشته شده‌است.
اخلاق سایبری، مطالعات صاحب نظران اخلاق دربارهٔ کاربران رایانه و رایانه و تأثیرات آن بر روی افراد و جامعه می‌باشد.
اداره سیگنال‌های استرالیا توسط یک مدیر کل و یک معاون مدیر کل اداره می‌شود که بر راهبرد آن سازمان، نظارت می‌کنند. اداره سیگنال‌های استرالیا همچنین مرکز امنیت سایبری استرالیا، گروه عملیات شبکه و شنود الکترونیک، و گروه توانایی و همکاری را در بر می‌گیرد.
نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل سانسور سایبری و محدود کردن آزادی گردش اطلاعات در ایران از راه فیلترینگ در فضای مجازی، بارها مورد انتقاد قرار گرفته‌است.
از فعالیت‌های این سازمان می‌توان به «مقابله با جنگ نرم» و «مقابله با فعالیت‌های غیرمجاز سایبری» اشاره کرد. یکی از واحدهای زیرمجموعهٔ سازمان اطلاعات سپاه که وظیفهٔ برخورد با جرایم سایبری را دارد «مرکز بررسی جرایم سازمان یافته» است؛ که تحت عنوان سایت گرداب شناخته شده‌است.
طرح تشکیل ارتش سایبری ایران از سال ۸۴ در سپاه مطرح شد، اما با افزایش تبلیغات علیه دولت نهم در اجرای آن تسریع به عمل آمد. مدتی بعد گروهی بسیار وسیع تشکیل شد که تعداد اعضای آن از چند نام بسیار فراتر می‌رفت.
سد بومن اونیو در نزدیکی شهر نیویورک و چند بانک ایالات متحده آمریکا توسط هکرهای ارتش سایبری ایران مورد حملات شدیدی قرار گرفتند که به گفته مقامات این کشور نتیجه‌اش خسارات قابل توجهی به بخشی از زیر ساخت‌ها بوده‌است. دولت آمریکا ۵ فروردین ۱۳۹۵ در بیانیه ای ارتش سایبری ایران را مسئول مستقیم این خرابکاری اعلام کرد.
با این وصف رومیان توانستند پادشاه ایبری، مهرداد را به هواداری خود وارد جنگ کنند، و او از شمال به ارمنستان حمله کرد. تیرداد و لشکریانش ناچار شدند در برابر این تهدید مضاعف عقب‌نشینی کنند. دژها تا آخرین مرحله مقاومت کردند و مدافعان آن‌ها ترجیح دادند خودکشی کنند و تسلیم رومیان نشوند.