ایالات متحده

معنی کلمه ایالات متحده در لغت نامه دهخدا

ایالات متحده. [ ت ِ م ُت ْ ت َ ح ِ دَ / دِ ] ( اِخ ) رجوع به آمریکا و اتازونی شود.

معنی کلمه ایالات متحده در فرهنگ فارسی

یعنی کشورهای متحده امریکای شمالی و بتعبیری ایالات متحده امریکا میان کانادا و مکزیک و اقیانوس اطلس و اقیانوس کبیر واقع شده و مرکباز ۵٠ کشور - یا ایالت - می باشد٠ دارای حکومت جمهوری است و علامت اختصاری آن ٠ ٠ است ٠ اتازونی با آلاسکا ( چهل و نهمین ایالت ) قریب ۹/۳۵۷/۷٠٠ کیلومترمربع وسعت دارد یعنی قریب ۶ برابر ایران و جمعیت آن نزدیک به ۲۲٠ میلیون می باشدکه مخلوطی از نژادهای اروپاییست و زبان اصلی آنها انگلیسی می باشد پایتختش واشنگتن است ٠ بندر نیویورک بزرگترین بنادر دنیا محسوب میشود که قریب ۱۶ میلیون جمجعیت دارد ٠ ممالک متحد آمریکای شمالی امروز دارای غنی ترین معادن نفت زغال سنگ آهن و فلزات دیگر است ٠ صنایع محصولات کشاورزی آن در دنیا مقام اول را حایزاست ٠ گاهی اتازونی را بنام [ آمریکا] خوانند٠

معنی کلمه ایالات متحده در ویکی واژه

Stati Uniti

جملاتی از کاربرد کلمه ایالات متحده

او در سال ۲۰۱۳ ملکه زیبایی ایالات متحده آمریکا شد و در دوشیزه جهان همان سال به نمایندگی از ایالات متحده آمریکا در روسیه شرکت کرد و جز ۱۰ نفر برتر شد.
در سال ۲۰۰۵ شلمبرژه، شرکت واترلو را خریداری نمود. در همان سال، شلمبرژه دفتر مرکزی خود در ایالات متحده را از نیویورک، به هیوستون منتقل کرد.
ارجونید یک شرکت نانو تکنولوژی ایالات فلوریدا در ایالات متحده آمریکا است. محصول اصلی این شرکت نانوکرام
وی همچنین در تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال زنان ایالات متحده آمریکا بازی کرده‌است.
دولت عربستان سعودی به عنوان یکی از صادرکنندگان عمده نفت به ایالات متحده، از مصونیت گسترده‌ای در برابر دعاوی در ایالات متحده در رابطه با نقش عربستان سعودی در این حملات برخوردار بود، تا زمانی که در مارس ۲۰۱۸ یک قاضی دادگاه ناحیه ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک اجازه داد شکایتی علیه دولت عربستان انجام شود.
الکس بوگومولوف، جی‌آر (روسی: Александр Александрович «Алекс» Богомолов-младший؛ زاده ۲۳ آوریل ۱۹۸۳) یک تنیس‌باز اهل ایالات متحده آمریکا است.