اکول

اکول

معنی کلمه اکول در لغت نامه دهخدا

اکول.[ اَک ْ وَ ] ( ع اِ ) زمین بلند شبیه به کوه. ( آنندراج ) ( منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ) ( از اقرب الموارد ).
اکول. [ اَ ] ( ع ص ) فراخ شکم. ( دهار ) ( مهذب الاسماء ).بسیارخورنده. ( غیاث اللغات ) ( آنندراج ) ( از اقرب الموارد ). پرخور و ربوس و رزد و رژد و رس. ( ناظم الاطباء ). اکال. پرخور. پرخوار. جواظ. شکم خواره. شکم باره. رس. شکمو. شکم بنده. بسیارخوار. بُلَع. بسیارخورنده. ( یادداشت مؤلف ). قضوف. ( منتهی الارب ) :
عاد را باد است حمال خذول
همچو بره در کف مرد اکول.مولوی.
اکول. [ اُ ] ( ع اِ ) ج ِ اُکُل.خوراکیها. طعمه ها. ( فرهنگ فارسی معین ) :
یک زمین خرمی با عرض و طول
اندر او بس نعمت و چندین اکول.مولوی.

معنی کلمه اکول در فرهنگ معین

( اَ ) [ ع . ] (ص . ) پرخور، شکم باره .

معنی کلمه اکول در فرهنگ عمید

پرخور، بسیارخوار.

معنی کلمه اکول در فرهنگ فارسی

پرخور، بسیارخوار
( اسم ) جمع اکل خوراکیها طعمه ها.
فراخ شکم . بسیار خورنده

معنی کلمه اکول در دانشنامه عمومی

اکول ( به انگلیسی: Eckol ) با فرمول شیمیایی C۱۸H۱۲O۹ یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب کم ۱۴۵۹۳۷ است. که جرم مولی آن ۳۷۲٫۲۸ g/mol می باشد.

معنی کلمه اکول در ویکی واژه

پرخور، شکم باره.

جملاتی از کاربرد کلمه اکول

آن سلطان اهل تصوف آن برهان بی‌تکلیف آن امام زمانه آن همام یگانه آن خلیل ملکوت روحانی آن قطب وقت شیخ ابراهیم شیبانی رحمةالله علیه رحمة واسعه پیری به حق و شیخی مطلق بود و مشارالیه و محمود اوصاف و مقبول طوایف و درمجاهده و ریاضت شأنی عظیم داشت و درورع و تقوی آیتی بود چنانکه عبدالله منازل گفت: ابراهیم حجت خدایست بر فقرا و بر اهل آداب و معاملات وگردن شکن مدعیان است و رفیع قدر و عالی همت بود و جدی به کمال داشت و مراقبت بر دوام و همه وقتی محفوظ چنانکه گفت: چهل سال خدمت بوعبدالله مغربی کردم درین چهل سال از ماکولات خلق هیچ نخوردم درین چهل سال مویم نبالید و ناخنم دراز نشد و خرقه‌ام شوخگن نگشت و درین چهل سال در زیر هیچ سقف بیت المعمور.
چو ترک من بگشاید بر ابروان کاکول هزار دل برباید به یک دم آن کاکول
چون شدند از گرانی تو ملول شکمی پر ز مشرب و ماکول
اکولا ۴۵۱ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
رده فارماکولوژیک: اکسپکتورانت(خلط آور)
من آشکارا جان را به باد خواهم داد که دیده‌ام دل خود را نهان در آن کاکول
رده فارماکولوژیک: نسل سوم آمین سنتتیک
این نقاشی خاستگاه طیف گسترده‌ای از اقتباس‌ها از جمله پَرُدی (نقیضه) و استفاده‌های دیگری مانند جلد کتاب نورمن راکول، تصویرساز در سال ۱۹۴۶ بوده‌است. اگرچه این تصویر در ایالات متحده آمریکا محبوب بود و چنین ماند در اروپا که گرفتار جنگ جهانی دوم بود و روزگار سختی را می‌گذراند باعث اعتراضاتی شد. از دید هنری، این اثر نمونه تحسین‌شده‌ای از غلبه بر چالش استفاده از رنگ سفید روی رنگ سفید است و یکی از پرآوازه‌ترین آثار راکول به حساب می‌آید.
در داخل این نوع گیتار علاوه بر پیکاپ گاهی از پیچ‌هایی برای تنظیم صدای گیتار (اکولایز) یا تیونر برای کوک کردن ان استفاده می‌شود.
سلامت ار هوست می‌کند همام مگرد به گرد آن بت گل روی ضیمران کاکول
پس از انتشار نقاشی‌های چهار آزادی، از راکول درخواست‌های متنوعی شد؛ نماینده ماساچوست ایدث نورث راجرز[گ] طرحی برای شناسایی آزادی پنجمی، به کنگره برد: آزادی شرکت خصوصی. رئیس کنفرانس بین‌نژادی برانکس رودریک استفنز[ل] از راکول خواست برای بهبود روابط بین‌نژادی مجموعه‌ای آماده کند که می‌توانست مکمل چهار آزادی باشد. راکول و استفنز در این مورد مذاکره کردند و راکول در طول دوران کاری‌اش این مسئله را در نظر داشت و روابط نژادی را در برخی کارهایش به تصویر کشید اما نه در قالب یک مجموعه.
اکولیویک ۴۷۱٫۰۰ کیلومترمربع مساحت و ۰ نفر جمعیت دارد.
۹. یک خانم ساکن پرت (استرالیا) به نام اونا رولند گفته‌است که برای ۲یا۳ ثانیه یک بطری کوکاکولا را در گوشه پایین و راست تلویزیون خود در هنگام پخش آپولو ۱۱ دیده‌است. همچنین او گفت که نامه‌هایی به استرالیای شرقی آمد که به مدت ۱۰ روز آن بطری کوکاکولا به اشتباه در برنامه ظاهر شده‌است.
چه پوئی چون نکردی طی همه عمر رهی جز در پی ماکول و ملبوس
لَیُنْبَذَنَّ فِی الْحُطَمَةِ ای لیطرحنّ فی جهنّم و «الحطمة» من اسماء النّار و هی سبع درکات. فاسم الاولی جهنّم لانّها تتجهّم فی وجوه الخلق و هو موضع اهل التّوحید و لا نار فیها و لکنّه یصل حرّ النّار الیهم فاذا خرج اهل التّوحید منها جعلت طبقا علی سائر الدّرکات. و الدّرکة الثّانیة لظی و هی الّتی تتلظّی ای تتلهّب. و الثّالثة سقر و هی الّتی تسقر ای تذیب ما القی فیها من قول العرب: سقرته الشّمس. ای اذابته. و الرّابعة «الحطمة» و هی الّتی تحطم ما فیها ای تکسر و قیل: «الحطمة» الکثیرة الأکل سمّیت حطمة لانّه یأکل بعضها بعضا. و رجل حطمة ای اکول.
نوشند دو بار خلق، ماکول من صوفیم و سه بار خواهم
بود رزق بدن ماکول و ملبوس دگر هم رزق حس ادراک محسوس
اثرات فارماکولوژیکی عصاره اکیناسه به چند دسته از مواد موجود در آن شامل آلکامیدها، مشتقات کافئیک اسید، پلی آلکن‌ها، پلی آلکین‌ها و پلی ساکاریدها نسبت داده می‌شود. این تأثیرها عموماً با تحریک سیستم ایمنی غیراختصاصی صورت می‌گیرد.
او در سال ۲۰۱۳ در فیلم راه، راه بازگشت با سم راکول و لیام جیمز و استیو کارل و دیگر بازیگران همبازی شد.
نمودی پذیرائی شاهوار که ماکول و مشروب بد بیشمار