اکتیو

معنی کلمه اکتیو در فرهنگ معین

(اَ ) [ انگ . ] (ص . ) فعال ، در حال کار، به کار انداخته شده ، پر تکاپو.

معنی کلمه اکتیو در فرهنگ عمید

( آکتیو ) ۱. فعال، کاری، پرکار.
۲. مؤثر.
۳. (نظامی ) [منسوخ] کسی که همۀ عمر خود را به شغل نظامی اختصاص دهد.

معنی کلمه اکتیو در فرهنگ فارسی

فعال، کاری، پرکار، موثر

معنی کلمه اکتیو در ویکی واژه

در حال کار، بکار انداخته شده، فعال، پر تکاپو.

جملاتی از کاربرد کلمه اکتیو

در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۱۳، استودیو دیزنی اینتراکتیو تعطیلی استودیو را تأیید کرد.
در تراتولوژی بالینی اهدافی چون درک و یافتن یک رابطه بین ناهنجاری جنین در برخورد مادر باردار با یک مادهٔ تراتوژن و پیامد آن، تعیین میزان خطر بروز ناهنجاری در کودک در صورت رویارویی مادر با تراتوژن و همچنین تعیین میزان خطر بروز ناهنجاری در جنین در شرایط کاربرد روش‌های تشخیصی رادیواکتیو (مانند پرتو ایکس) در مادر دنبال می‌گردد.
از سال۱۹۴۶ تا۱۹۵۳ در مدرسه ایالتی والتر ای مواد مغذی هضم شدند». به کودکان گفته نشد که به آنها مواد شیمیایی رادیواکتیو تغذیه می‌کنند. کارکنان بیمارستان و محققان به آنها گفتند که به یک «باشگاه علمی» می‌پیوندند.
واپاشی رادیواکتیو عبارت است از انتشار ذرات و انرژی از هسته ناپایدار یک اتم برای تشکیل یک حالت پایدار. این پدیده در اثر تونل زنی کوانتومی ذره خارج از هسته انجام می‌شود (تونل زنی ذره درون هسته جاذبه الکترون است)، که اولین کاربرد تونل زنی کوانتومی بود و به اولین تقریب سوق داد.
آزمون رادیوگرافی به استفاده از امواج گاما و ایکس، که قابلیت نفوذ در بسیاری از مواد را دارا می‌باشند، برای بررسی مواد و تشخیص عیوب محصولات گفته می‌شود. در این روش اشعه ایکس یا رادیواکتیو به سمت قطعه هدایت می‌شود و پس از عبور از قطعه بر روی فیلم منعکس می‌شود. ضخامت و مشخصه‌های داخلی باعث می‌شوند نقاطی در فیلم تاریکتر یا روشن‌تر دیده شوند.
در ماری‌جوانا بیش از ۱۰۸ ترکیب مختلف از کانابینوئید وجود دارد که بیشتر آن‌ها خاصیت سایکو اکتیو دارند. تی‌اچ‌سی و سی‌بی‌دی معروف‌ترین کانابینوئیدهای موجود در ماری‌جوانا هستند که تی‌اچ‌سی مادهٔ اصلی سایکو اکتیو به حساب می‌آید.
در سال ۱۹۹۷، دی‌ام‌ای بازی اتومبیل‌دزدی بزرگ را منتشر کرد، بازی که موققیت بسیار زیادی را به همراه داشت که باعث یک مجموعه بازی بسیار موفقی شد. همراه با انتشار بازی اتومبیل‌دزدی بزرگ ۲، این استودیو توسط گرملین اینتراکتیو خریداری شد. گرملین توسط اینفوگرامز خریداری شده بود، شرکتی که بعدها دارایی‌های دی‌ام‌ای دیزاین را به تیک-تو اینتراکتیو فروخت.
شرکت اکتیویژن بلیزارد در سال ۲۰۰۸ در پی ادغام شرکت اکتیویژن با دو شرکت تابعه از شرکت ویوندی به نام‌های بلیزارد انترتینمنت و ویوندی گیمز، راه‌اندازی شد.
تأثیر فلین به عنوان یک اکتیویست بسیار گسترده بود و به صورت یک سرود محبوب به نام دختر یاغی که توسط فعال کارگری و موسیقیدان، جو هیل نوشته شده‌است، گرامی داشته شد.
مثال دوم با بکارگیری اکتیو دایرکتوری وقتی کاربر تصمیم به تعویض گذرواژه خود می‌گیرد تمامی سیستم‌های کاربری که با اکتیو دایرکتوری مجتمع شده‌اند به صورت خودکار با گذرواژه جدید شما هماهنگ می‌گردند و نیازی به تغییر تک تک آن‌ها نمی‌باشد.