اپل
معنی کلمه اپل در فرهنگ معین

اپل

معنی کلمه اپل در فرهنگ معین

(اِ پُ ) [ فر. ] (اِ. ) ۱ - بالشتکی که داخل آن را با ابر و پنبه و مانند آن پر می کنند و برای خوش حالت نشان دادن سرشانه ها از زیر به قسمت داخلی سرشانه یا میان رویه و آستری می دوزند. ۲ - سردوشی افسری ، شانه ، د وش .
(اَ پِ ) [ انگ . ] (اِ. ) از زبان های برنامه - نویسی کامپیوتر.

معنی کلمه اپل در فرهنگ عمید

قطعه پارچه ای پُرشده از ابر یا پنبه که برای خوش حالت نشان دادن شانه ها، از زیر به سرشانه های لباس وصل می شود.

معنی کلمه اپل در فرهنگ فارسی

شانه، دوش، کتف

معنی کلمه اپل در دانشنامه عمومی

آپل. آپل ( به فرانسوی: Appelle ) یک کمون در فرانسه است که در canton of Puylaurens واقع شده است. آپل ۳٫۸۷ کیلومتر مربع مساحت دارد ۲۳۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
آپل (آلمان). آپِل ( به آلمانی: Appel ) یک شهر در آلمان است که در هولنشتدت واقع شده است. آپل ۱٬۹۹۱ نفر جمعیت دارد.
اپل ( به انگلیسی: Apple Inc. ) یک شرکت فناوری چندملیتی در ایالات متحده آمریکا است که در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی، نرم افزار، سخت افزار رایانه و ارائه خدمات برخط ( آنلاین ) فعالیت می کند. این شرکت نخست با نام شرکت رایانه ای اپل ( . Apple Computer Inc ) در شهر کوپرتینو در درهٔ سیلیکون در ایالت کالیفرنیا تأسیس شد.
این شرکت در دهه ۱۹۷۰ با معرفی ریزرایانه های اپل I، اپل II، اپل III و پس از آن مکینتاش به بازار، به آغاز و گسترش رایانه شخصی کمک نمود.
اپل معمولاً به تولید سخت افزارهای نوآورانه و دارای طراحی و کیفیت بالا معروف است. از محصولات سخت افزاری این شرکت می توان آی پد، آی مک، مک بوک، آی پاد، آیفون، اپل واچ و اپل تی وی و ایرپادز نام برد.
همچنین این شرکت در زمینهٔ تولید نرم افزار هم فعالیت دارد. آی تیونز، آی لایف، آی ورک و سیستم عامل مورد استفاده در رایانه های این شرکت ( مک اواس ) نمونه هایی از فعالیت نرم افزاری این شرکت هستند.
مدیریت اجرایی این شرکت برعهده استیو جابز بود که یک ماه پیش از مرگ خود از ریاست این شرکت کناره گیری کرد و به جای آن تیم کوک ریاست این شرکت بر عهده گرفته است. استیو جابز همراه با استیو وازنیک و رونالد وین این شرکت را بنیان گذاری کردند. رونالد وین در کمتر از دو هفته پس از تأسیس این شرکت، سهام خود به جابز و وازنیاک واگذار کرد.
اولین مدل گوشی آیفون در سال ۲۰۰۷ توسط خالق خود یعنی استیو جابز رونمایی شد؛ بخش موبایل اپل سال ها قبل شروع به فعالیت کرده بود و با شرکتی به نام موتورولا همکاری داشت، اما نتیجه همکاری این دو شرکت برای اپل مورد قبول نبود و با تصمیم و اصرار استیو جابز، سری گوشی های هوشمندی به نام آیفون طراحی شد و به بازار ارائه کردند.
اولین مدل های آیفون چنان موفق شدند که باعث شد بسیاری از شرکت های طراحی گوشی، محصولات جدید خود را از گوشی های آیفون الگوبرداری کنند. این الگوبرداری در بسیاری از شرکت های چینی که در تولید گوشی های هوشمند فعالیت می کنند، به وضوح دیده می شود.
شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ برای دهمین سال متوالی، عنوان تحسین شده ترین شرکت فناوری اطلاعات در جهان به خود اختصاص داد.
این شرکت از سوی مجله فوربز، یکی از مشهورترین مجله های اقتصادی آمریکا و جهان برای هشتمین سال پیاپی ( از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ ) به عنوان با ارزش ترین برند جهان انتخاب شد.
اپل (فیلم ۱۹۸۰). «اپل» ( انگلیسی: The Apple ( 1980 film ) ) فیلمی در ژانر علمی–تخیلی و موزیکال به کارگردانی مناهم گولان است که در سال ۱۹۷۹ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به کاترین ماری استوارت اشاره کرد.
معنی کلمه اپل در فرهنگ عمید
معنی کلمه اپل در فرهنگ فارسی
معنی کلمه اپل در دانشنامه عمومی
معنی کلمه اپل در ویکی واژه

معنی کلمه اپل در ویکی واژه

بالشتکی که داخل آن را با ابر و پنبه و مانند آن پر می‌کنند و برای خوش حالت نشان دادن سرشانه‌ها از زیر به قسمت داخلی سرشانه یا میان رویه و آستری می‌دوزند.
سردوشی افسری، شانه، د وش.
از زبان‌های برنامه - نویسی کامپیوتر

جملاتی از کاربرد کلمه اپل

از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به بی‌نوایان، ناپلئون و گوژپشت نتردام اشاره کرد.
اپل، آی‌سایت را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل سال 2003 معرفی کرد.
نباید گواژه زدن بر فسوس نه بر یافه گفتن شدن چاپلوس
فابیو کاپلو سه فصل دیگر را هم با رم سپری کرد و پس از آن به یوونتوس، رقیب دیرینه رم، پیوست و چزاره پراندلی که به خاطر نتایج درخشانش در پارما معروف شده بود به رم پیوست. هرچند به خاطر دلایل خانوادگی مجبور به استعفا شد و رودی فولر مهاجم سال‌های قبل رم جای او را گرفت. نتایج این فصل با توجه به جا به جایی‌های زیاد روی نیمکت سرمربی گری درخشان نبود.
در ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ و در رویداد ویژهٔ «بهار» اپل، از رنگ جدید بنفش برای آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی رونمایی شد. این رنگ از ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ در دسترس قرار گرفت.
از فیلم‌هایی که در آن نقش داشته می‌توان سوءقصد به جان دوک گیز و ناپلئون را نام برد.
منه دل بدین گنبد چاپلوس که گیتی فسانست و باد و فسوس
آی‌اواس ۱۱ در اپل کنفرانس توسعه دهندگان جهانی سخنرانی در تاریخ ۵ ژوئن، ۲۰۱۷ معرفی شد. به اولین توسعه دهنده پس از سخنرانی نسخه بتا منتشر شد، با بتا عمومی بعد از آن در اواخر ژوئن ۲۰۱۷ تعیین شده برای آزادی، و یک نسخه نهایی برای کاربران نهایی در پاییز ۲۰۱۷.
تو بدان فخر آوری کز ترس و بند چاپلوست گشت مردم روز چند
مهر ورزی و چاپلوسی چیست خاکروبی و خاکبوسی چیست
چاپلوسانه نیست رفتارم زان که دل با زبان یکی دارم
لیکن نموده شوق لقای حریم دوست سیرم ز زندگانی این دهر چاپلوس
سوابق یک راه مناسب برای ارتباط یک برچسب با هر یک از عناصر در یک تاپل فراهم می‌کند. این موضوع اجازه می‌دهد تا به یک عنصر از یک تاپل با نام و نه با موقعیت اشاره کرد. یک پیش کامپایلر طول می‌کشد؛ رکورد، تعریف و جایگزین آن با مرجع تاپل مناسب شود.
گنده پیر‌ست او و از بس چاپلوس خویش را جلوه کند چون نو عروس
فلک با چتر او در چاپلوسی زمین با تخت او در خاکبوسی
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال لانوس، باشگاه فوتبال ولز سارسفیلد، باشگاه فوتبال راسینگ کلوب آویاندا، باشگاه فوتبال جیمناسیا لاپلاتا، و باشگاه فوتبال بلومینگ اشاره کرد.
موضوع سلامتی و طول عمر احمد جنتی دستاویز لطیفه‌های سیاسی در ایران است. بسیاری از مردم، حداقل یک بار پیامکی مربوط به سن او دریافت کرده‌اند. کاربران اینترنتی به جنتی لقب «نمیرالمومنین» داده‌اند. احمد جنتی در بسیاری از پویانمایی‌ها و لطیفه‌ها، عمری به قدمت کره زمین دارد و تصاویری از وی در کنار دایناسورها، آدم و حوا، نوح، عیسی، موسی، ادیسون، ناپلئون و… منتشر شده است. کاربرد لطیفه در این زمینه تا حدی است که حتی نخبگان و فرهیختگان و سیاسیون نیز گاهی به آن می‌پردازند، به هر حال گفته می‌شود که این لطیفه‌ها «هیچ تأثیری در روحیه، رفتار و مواضع» او ایجاد ننموده است.
چاپلوسان سویش هجوم کنند عارفان ترک مرز و بوم کنند
آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس به‌طور رسمی در کنار نسل نهم آی‌پد، نسل ششم آی‌پد مینی، اپل واچ سری ۷ و آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ و در یکی از رویدادهای ویژهٔ اپل در اپل پارک واقع در کوپرتینو، کالیفرنیا معرفی شدند. پیش‌فروش این گوشی‌ها در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ ساعت ۵ صبح به زمان اقیانوس آرام آغاز شد. قیمت آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نسبت به نسل قبلی بدون تغییر مانده و ۹۹۹ دلار آمریکا برای مدل ۱۲۸ گیگابایت آیفون ۱۳ پرو و ۱۰۹۹ دلار آمریکا برای مدل ۱۲۸ گیگابایت آیفون ۱۳ پرو مکس است.
رده بستند به باغ اندرکل‌های جوان جامه‌ها رنگین چون لشگر ناپلیونا