اپا

اپا

معنی کلمه اپا در دانشنامه عمومی

آپا (شخصیت). آپا ( به انگلیسی: Appa ) یک شخصیت خیالی در مجموعه پویانمایی تلویزیونی نیکلودئون آواتار: آخرین بادافزار و در فیلم آخرین بادافزار است. در این مجموعه، آپا تنها گاومیش پرنده دم - تخت آسمانی زنده شناخته شده است، گونه ای از حیوانات که می توانند به طور طبیعی پرواز کنند، و راهنمای روح حیوانی قهرمان داستان، آنگ است. دی بردلی بیکر صداپیشگی آپا را به همراه تمام حیوانات دیگر در سریال تلویزیونی و فیلم بر عهده دارد.

معنی کلمه اپا در ویکی واژه

آپا یا اَپاختَر یکی از چهار جهت اصلی است. شمال واژه‌ای عربی و فارسی آن آپا یا اَپاختَر است.[۱]
↑ ویکیپدیای فارسی، متن اضافی.

جملاتی از کاربرد کلمه اپا

دو مژهٔ او دو پنجهٔ شیر را ماند که از هیبت زند بر جان ناپاکان دین زوبین ماکانی
ناپلئون بناپارت (زاده ۱۵ اوت ۱۷۶۹ میلادی – درگذشته ۵ مه ۱۸۲۱ میلادی)، به عنوان نخستین امپراتور فرانسه در فاصله سال‌های ۱۸۰۴ تا ۱۸۱۵ میلادی بر این کشور حکومت کرد.
از شوق جلوه تو سراپای دیده ام هر چند آب رفته نیاید به جو مرا
نظر اصلی او همیشه و در همه‌جا پیوستگی فرد به کل عالم است؛ تنها همین یک امر است که به زندگی آدمی که چنین بی‌قرار و ناپایدار است معنی می‌دهد. آئورلیوس با این که فرمانروای روم بود اما خود را شهروند عالم تلقی می‌کرد و خود را دارای دو وطن می‌دانست:
درختان را شکوفه، زیورین کرده سراپا را کشیده زان میان سروی، به هرسو راست بالا را
ای برای دلم سراپا ناز نیم ناز تو را هزار نیاز
آورام پاپادوپولوس (به یونانی: Αβραάμ Παπαδόπουλος) (زادهٔ ۳ دسامبر ۱۹۸۴) بازیکن فوتبال اهل کشور یونان است.
گشته‌ایم از دیدن روی تو بیخود چون اسیر چون تواند دید چشم من سراپای تو را
ای «ری » تو چه خاکی که چه ناپاک نهادی!: تو شهر فسادی
چو گل عهد تو بس ناپایدارست از آنم پیر کردی، ای جوان عهد
برای باز کردن دی‌ان‌ای ۳ مدل وجود دارد مدل گوه ، پیچشی و ناپایدارکنندهٔ مارپیچ.
در فوریه ۲۰۲۲، نتفلیکس ساخت دنبالهٔ این فیلم را تأیید کرد و با حضور بازیگرانی چون «آندرئا چاپارو»، «ایوان لاپادولا» و «کارلا توس» به‌عنوان بازیگران تأیید شد.
ناپایدار باشد، تعویض پیشنهاد شده به ندرت پذیرفته می‌شود. به همین دلیل از چندین زنجیره مختلف استفاده می‌شود که تنها تفاوتش افزایش بودن آن است.
آرتور زاپانیا (اوکراینی: Артур Володимирович Западня؛ زادهٔ ۴ ژوئن ۱۹۹۰) بازیکن فوتبال اهل اوکراین است.
از باشگاه‌هایی که در آن رکاب زده‌است می‌توان به کنندیل–دراپاک، باردیانی–سی‌اس‌اف، لیکویگاس، و نیپو–وینی فانتینی اشاره کرد.
چشم بدبین فلک بادا هم از روی تو کور از رخ پاک تو یا رب دیده ناپاک دور
بحر رحمت تا زهر موجی در آغوشت کشد زیر بار خلق، چون کشتی سراپا دوش باش
شبیه‌سازی‌هایی که در حوزهٔ زمان انجام می‌شوند، به محاسبهٔ موقعیت قطعه‌کار و ابزار در مقیاس‌های زمانی بسیار کوچک، بدون خطای قابل ملاحظه‌ای در شبیه‌سازی فرایند ناپایدار مدلسازی سطح. اجرای این شبیه‌سازی‌ها به منابع کامپیوتری بسیار بیشتری نسبت به شبیه‌سازی مدل‌هایی که بر پایهٔ نظریهٔ پایداری مدلسازی شده‌اند نیاز دارند، اما در مقابل درجات آزادی بیشتری هم برای این مدلسازی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. شبیه‌سازی‌هایی که در حوزهٔ زمان قرار می‌گیرند. فراهم نمودن شرایط همگرایی برای شبیه‌سازی‌های حوزهٔ زمان کار بسیار سختی است، اما این موضوع یکی از پر طرفدارترین مباحث در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی است.
تاج زرین به سر دختر شاهنشه زنگ باز پوشیده به گیسوش سراپا بینند