اونس

معنی کلمه اونس در لغت نامه دهخدا

اونس. [ اُ ] ( اِ ) وزنه ای معمول دانشمندان انگلیس و آمریکا و اونس انگلیسی معادل 28/34 گرم و اونس آمریکایی معادل 31/103گرم. ( ناظم الاطباء ). در روم قدیم 112 لیور. || در فرانسه قدیم 116 لیور مع-ادل 30/594 گرم.

معنی کلمه اونس در فرهنگ معین

(اُ ) [ فر. ] (اِ. ) در انگلستان ، وزنی معادل ۳۵/۲۸ گرم .

معنی کلمه اونس در فرهنگ عمید

واحد اندازه گیری وزن برابر ۲۸/۳۵ گرم.

معنی کلمه اونس در فرهنگ فارسی

در روم قدیم یک دوازدهم لیور بوده، درفرانسه یک شانزدهم لیور، وزنی قریب ۳٠ گرم
( اسم ) ۱ - در روم قدیم ۱ /۱۲ لیور. ۲ - در فرانس. قدیم ۱ /۱۶ لیور معادل ۳٠/۵۹۴ گرم . ۳ - در انگلستان وزنی معادل ۲۸/۳۵ گرم .

معنی کلمه اونس در دانشنامه آزاد فارسی

اونْس (ounce)
یکای جرم، برابر یک شانردهم پوندِ اَوِردوپویز، معادل۴۳۷.۵ گرین(۲۸.۳۵ گرم). همچنین، اونس برابر یک دوازدهم پوندِ ترویو برابر ۴۸۰ گرین است. اُنس سیالمقیاس گنجایش، و در انگلستان معادل یک دوازدهم پینتو در امریکا معادل یک شانزدهم پینت است.

معنی کلمه اونس در ویکی واژه

در انگلستان، وزنی معادل ۳۵/۲۸ گرم.

جملاتی از کاربرد کلمه اونس

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه ورزشی سن لورنسو آلماگرو، باشگاه فوتبال آمریکا ده کالی، باشگاه فوتبال سانتا فه، باشگاه فوتبال میلوناریوس، باشگاه فوتبال اطلس، باشگاه فوتبال ایندپندینته مدئین، باشگاه ورزشی اتلتیکو جونیور، باشگاه فوتبال اونس کالداس، و باشگاه ورزشی دیپورتیوو کالی اشاره کرد.
دیگران، مانند اورست براونسون - یک روشنفکر عمومی کاتولیک مخالفت با بردگی - از سیستم کلیسای ملی راضی نبودند. او که یک آمریکایی‌ساز به حساب می‌آمد، از مهاجران دفاع می‌کرد که باور کنند هویت کاتولیک آنها جایگزین شکاف‌های ملی است و شخصاً با تربیت کشیش در حوزه‌های علمیه آمریکا که از نظر قومی تقسیم شده بودند مخالف بود. اسقف جان هیوز معتقد بود که براونسون بخشی از «باشگاه» روشنفکران لیبرال است که می‌خواستند کلیسا را آمریکایی کنند. او علناً براونسون را به دلیل ارائه سخنرانی آغاز سال ۱۸۶۰ در دانشگاه فوردهام محکوم کرد.
وی از بنیان‌گذاران این نوع پویشگر در دههٔ ۷۰ میلادی بود، و به همین دلیل به همراه گودفری هاونسفیلد برنده جایزه نوبل پزشکی سال ۱۹۷۹ می‌باشد.
که آن از راونست و این ز رام است مرا با تو چه جای انتقام است؟
ارزن : واحدی در وزن به اندازه یک چهارصدم اونس استاندارد متریک ۲۸/۳۵ گرمی
اسپسمیلو معادل یک هزار اسپسوج و به ارزش ۰٫۷۳۳ گرم (۰٫۰۲۵۹ اونس) طلای خالص (۰٫۸ گرم طلای ۲۲ عیار) بود که در آن زمان حدود یک دوم دلار آمریکا، دو شیلینگ بریتانیا، یک روبل روسیه یا ۲٫۵ فرانک سوئیس بود. در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۴، این مقدار طلا حدود ۳۳ دلار آمریکا، ۲۲ پوند بریتانیا، ۲۴ یورو، ۲۱۳۷ روبل روسیه، و ۲۹ فرانک سوئیس بود.
آزمایش ۲۱ گرم به یک مطالعهٔ علمی اشاره دارد که در سال ۱۹۰۷ توسط دانکِن مَک دُگال، پزشک آمریکایی از ماساچوست منتشر شد. مک دگال روح را دارای وزن فیزیکی فرض کرد و سعی کرد جرم از دست رفته توسط انسان را هنگام خروج روح از بدن اندازه‌گیری کند. وی سعی کرد تغییر جرم شش بیمار را در لحظه مرگ اندازه‌گیری کند. یکی از شش نفر سه چهارم اونس (۲۱٫۳ گرم) وزن از دست داد.
در ضمن بخش معدن، بزرگ‌ترین معادن طلا و مس با تولید سالانه ۱۹۰ هزار تن مس و ۶۰۰ هزار اونس طلا در کاتامارکا قرار دارد .
در ماه مه ۱۹۵۸، شهرستان اونسو منحل شده و در شهرستان آق‌سو ادغام شد.
قیمت هر اونس طلا در معاملات لندن از ۲۱۵٫۵۰ دلار به ۲۸۷ دلار افزایش یافت. قیمت نفت نیز سیر صعودی ناگهانی در پیش گرفت. قیمت گاز در ایالات متحده نیز برای مدت کوتاهی افزایش یافت، هرچند که افزایش قیمت فقط حدود یک هفته به طول انجامید.
طرفداران (میانه روتر) طلا آن را به عنوان یک حصار در برابر تورم ثابت و نشانی از استخراج منبع آن، ذکر می‌کنند. چون طلا را به هر ارزی در بازار بسیار نقد جهانی می‌توان فروخت، تقریباً در هر کشوری از دنیا، آن‌ها طلا را به عنوان ترفندی علیه معایب سیاست پولی بانک‌های مرکزی و نیز ابزاری جهت حفاظت در برابر نوسانات ارزی محسوب می‌نمایند. به این دلیل آنه بر این باورند که نهایتاً به استاندارد طلا بازخواند گشت، زیرا این تنها واحد ”ثابت “ ارزش‌گذاری است. حقیقت آن است که طلای واحد پول که حدود $۵۰۰۰در هر اونس (تقریباً ۸ برابر ارزش جاری آن) افزایش یافته، می‌تواند به خوبی بر حمایت از استاندارد تجدید شده طلا اثر بگذارد، و به این وسیله مالکان آن سود هنگفتی خواند نمود.