اولس

اولس

معنی کلمه اولس در لغت نامه دهخدا

اولس. [ ل َ ] ( اِ ) اولاس. چهار گونه از این درخت در جنگلهای ایران دیده شده که نام دو گونه آن یکی مِمرز و دیگری لِوراست. ( یادداشت مؤلف ). و رجوع به جنگل شناسی ساعی ج 2 شود.

معنی کلمه اولس در فرهنگ فارسی

( اسم ) درختی از تیر. غان ها که دو گونه از آن بنامهای ممرز و لور در جنگلهای شمالی ایران موجود است الس اولاس فق فق شرم چیت .

معنی کلمه اولس در دانشنامه عمومی

اولس ( به لهستانی: Auls ) یک روستا در لهستان است که در گمینا کوژنگتسا واقع شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه اولس

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اولسان هیوندای و باشگاه فوتبال ججو یونایتد اشاره کرد.
آجمالیسین از نظر ساختاری با یوهیمبین، راولسین و سایر مشتقات یوهیمبن مرتبط است. مانند کورینانتین، به‌عنوان آنتاگونیست گیرنده‌های α1-آدرنرژیک با اعمال ترجیحی نسبت به گیرنده‌های α2-آدرنرژیک عمل می‌کند و زمینه‌ساز اثرات کاهش فشار خون به جای فشار خون بالا است.
درمان و پیشگیری حالتهای خفیف تا متوسط کولیت اولسروز و کرون.
مطالعه‌ای که در ژورنال «همه‌گیرشناسی سرطان» در سال ۱۹۹۵ به چاپ رسید از کاهش پیشرفت سرطان ریه در افراد سیگاری با مصرف منظم روزانه ۵۷ گرم علف چشمه حکایت داشت. مطالعه دیگری در دانشگاه اولستر که در «ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی» در سال ۲۰۰۷ به چاپ رسید نشان داده که مصرف ۸۵ گرم علف چشمه در روز به مدت ۸ هفته حدود ۲۳٪ تخریب دی‌ان‌ای گلبول‌های سفید بر اثر سرطان را کاهش می‌دهد. اثر مثبت علف چشمه در افراد سیگاری چشمگیرتر است که این احتمالاً به کمبود آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن سیگاری‌ها مربوط می‌شود.
شه زاولستان محمود غازی سر گردنکشان هفت کشور
سیمرغ گردون آشیان در تاخت از زاولستان گفتی که زال است آن زمان پرش به اخگر سوخته
اولشلاگل از سال ۲۰۰۱ کار خود را در دینامو درسدن آغاز کرد. از سال سال ۲۰۱۲، او به تیم جوانان وردربرمن پیوست. در فصل ۲۰۱۴–۱۵، اولسشلاگل به تیم دوم منتقل شد، که در آن زمان در نریجیگالینا نورد بازی کرد و اولین بازی خود را در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۴ در اولین بازی کلین شیت کرد و ۴–۰ بازی به اتمام رسید. در سال ۲۰۱۵، او ارتقاء به لیگ ۳ را جشن گرفت .
... اما زحمت ایله هوشلانان اولسا , اویانماسین
از بدایات اولست سخن بشنو و بعد از آن تأمل کن
موگوشا در ژانویه ۲۰۱۸ به اینچئون یونایتد، تیم حاضر در کی‌لیگ، پیوست. وی در ژانویه ۲۰۱۹، قرارداد خود با این تیم را تا سال ۲۰۲۱ تمدید کرد. در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۹، او در تساوی ۳–۳ با اولسان هیوندای، توانست برای تیمش هت-تریک کند.
اولسن از سن ۱۳ سالگی خداناباور بوده‌است زیرا عقیده داشته‌است «دین باید در مورد اجتماع و داشتن مکانی برای نیایش باشد، نه چیزی که استقلال زنان را تعیین کند.» او سفیر کمپانی بابی براون کازمتیکز است. او و بوید هالبروک، بازیگر آمریکایی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ با هم رابطه داشتند. اولسن در ژوئیه ۲۰۱۹ پس از سه سال رابطه با رابی آرنت، موسیقی‌دان گروه موسیقی مایلو گرین، با او نامزد شد. او و آرنت در لس آنجلس زندگی می‌کنند. اولسن در ژوئن ۲۰۲۱ اعلام کرد که با یک‌دیگر ازدواج کرده‌اند.
دو بهره سوی زاولستان شدند به خواهش بر پور دستان شدند
امروز از او رسید به زاولستان نفیر فردا رسیده گیر به هندوستان نفر
‫بر شوکت و تبار تو بادا سلام من‬ ‫سلام اولسون شوْکتوْزه ائلوْزه !‬
کشمشلرون گلنلره مشگ اولسون
نسل دوّمکایا اسکودلاریولیزا بک‌ولمرویل لوکباجک اوکانللوک پاسکالینواُلی باربیریلیلی لاولسکاترین پرسکاتمگان پرسکات
ورا هوش در زاولستان بود به دست تهم پور دستان بود
مصرف این دارو برای مواردی همچون اولستر حاد معده و اثنی عشر ممنوع است.
او توانست برای اولین بار با پیراهن تیم ویسل کوبه در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود آنها مقتدرانه در مرحله گروهی صدرنشین شدند و با شکست دادن شانگهای پورت و سوون سامسونگ به عنوان شگفتی ساز توانستند تا مرحله نیمه نهایی پیش بروند اما در نیمه نهایی به اولسان هیوندای برخوردند و درحالی که او دچار مصدومیت شده بود و غایب بزرگ آن بازی بود، اولسان هیوندای با کامبک دیدنی توانست بازی را ۲ بر ۱ برنده شود تا امیدهای او برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا از بین برود. حال تلاش او ۲ گل و ۲ پاس گل بود.
گرچه میوه آخر آید در وجود اولست او زانک او مقصود بود