اوفر

معنی کلمه اوفر در لغت نامه دهخدا

اوفر. [ اَ ف َ ] ( ع ص ) ( سقاء... ) مشک تمام پوست. ( منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ). || ( ن تف ) نعت تفضیلی است از وافر. وافرتر : نصیب اوفر از ثنا و ثواب او را حاصل کرده. ( عتبةالکتبة ).
مهمان عزیز دارند اهل عرب به سنت
زآنم عزیز کردی دادی کمال اوفر.خاقانی.

معنی کلمه اوفر در فرهنگ معین

(اَ یا اُ فَ ) [ ع . ] (ص تف . )۱ - بیشتر، وسیع تر. ۲ - زیاد، بسیار.

معنی کلمه اوفر در فرهنگ فارسی

( صفت ) ۱ - بیشتر وسیع تر . ۲ - زیاد بسیار .

معنی کلمه اوفر در ویکی واژه

بیشتر، وسیع
زیاد، بسیار.

جملاتی از کاربرد کلمه اوفر

یا أَیُّهَا النَّبِیُّ ای مهتر عالم! ای سیّد ولد آدم! فخر عرب و عجم! ای نواخته لطف قدم! ای در زمین مقدم و در آسمان محترم، مهتری که بیان او نظم عقد نجات، برهان او حلّ عقد مشکلات، گفتار او منشور سعادات، کردار او دستور کرامات، لفظ او سرمایه مکرمات، لحظ او پیرایه حسنات، علیه افضل الصلوات و اوفر التحیّات.
استر زاید در صفد (قیمومت بریتانیا بر فلسطین) در یک خانواده یهودی سوری به دنیا آمد. او از کودکی شروع به اجرا کرد و آهنگ‌های عبری و فولکلور بین‌المللی را خواند. در سال ۱۹۵۸، استر با ابی اوفریم، گیتاریست و رقصنده آشنا شد که بعدها با او ازدواج کرد. او در استودیوی رقص او در حیفا هنرآموز بود. استر چهار ماه در ارتش اسرائیل خدمت کرد.
پس از مرگ فریدریش دوم، پایه‌های قدرت و شوکت سلطنت اشتاوفرها ابتدا در آلمان و سپس در ایتالیا درهم شکست. کنراد چهارم آخرین وارث بلاواسطه تاج و تخت این خاندان، در سال (۱۲۵۴ میلادی) درگذشت.
تفضل ایها الساقی و اوفر و لکن لا براح مستعار
مهمان عزیز دارند اهل عرب به سنت زانم عزیز کردی، دادی کمال اوفر
جناب تو مظلوم را حصن محکم و جود تو درویش را حظ اوفر
لا تبخلن و اوفر راحنا مددا حتی تنادم فی اخذ و اعطا
آخرین بازسازی بزرگ برای سن سیرو که ۶۰ میلیون دلار هزینه داشت، بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ و برای جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ بود. تصمیم گرفته شد که با افزایش گنجایش ورزشگاه به ۸۵۰۰۰ تماشاگر و ساخت سقف، ورزشگاه مدرن سازی شود. شهرداری میلان کار را به معماران جانکارلو راگاتزی و انریکو اوفر و مهندس لئو فینتسی سپرد. برای افزایش گنجایش، حلقه (رینگ) سوم (فقط در دو گوشه و در سکوی غربی) ساخته شد که بر روی یازده برج پشتیبانی که به وسیله رمپ‌های مارپیچ احاطه شده‌اند قرار دارد که امکان دسترسی به عموم را فراهم می‌کند. چهار برج از این یازده برج بتنی در گوشه‌ها قرار داشتند تا سقف جدیدی را پشتیبانی کنند که دارای تیرهای قرمز برجسته است.
الا یا ساقیا اوفر و لا تمنن لتستکثر ادر کاستنا و اسکر فان العیش للسکران
نعمت دنیا و عقبی بر سرکوی رضاست با رضای او توان نعمای اوفر داشتن
بهره از جنسیت افزاید که چون در فصل دی مهر عریان باشد از وی حظ عریان اوفر است
سپه بدرگه شهزاده روی بنهادند که ای ز حلمت خطی بداده حق اوفر
خود را منگار که حق ترا می‌نگارد، «وَ زَیَّنَهُ فِی قُلُوبِکُمْ» خود را مپسند که حق ترا می‌پسندد، «رضی اللَّه عنهم» خود را مباش تا حق ترا بود «وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ» شب معراج با مصطفی (ص) این گفت: کن لی کما لم تکن فاکون لک کما لم ازل. و یقال اوقعوا البیع علی نفس لا یجوز بیعها فکان ثمنه و ان جلّ بخس و ما هو با عجب ممّا تفعله تبیع نفسک بادنی شهوة بعد ان بعتها من ربّک باوفر الثّمن و ذلک قوله تعالی: «إِنَّ اللَّهَ اشْتَری‌ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ» الآیة...