اوشن
معنی کلمه اوشن در لغت نامه دهخدا

اوشن

معنی کلمه اوشن در لغت نامه دهخدا

( آوشن ) آوشن. [ ش َ ] ( اِ ) آویشن. اَوشن. یَوشن. سَعتر.و اینکه بعض فرهنگ نویسان کاکوتی را مرادف دیگر این کلمه آورده اند غلط است ، چه کاکوتی گیاه دیگری است.
اوشن. [ اَ ش َ ] ( ع اِ ) آنکه با دیگری بیامیزد و بنشیند با وی و بخورد طعام وی را. ( منتهی الارب ) ( از ناظم الاطباء ). آنکه بنزد کس آید و بر سفره او نشیند و با وی طعام خورد. ( از اقرب الموارد ).
اوشن. [ اِ ش ِ ] ( اِ ) کاکوتی و آن گیاهی است که بعربی سعتر بری خوانند. ( هفت قلزم ). آویشن.

معنی کلمه اوشن در فرهنگ معین

( آوشن ) (شَ ) ( اِ. ) آویشن .

معنی کلمه اوشن در فرهنگ عمید

( آوشن ) = آویشن

معنی کلمه اوشن در فرهنگ فارسی

( آوشن ) ( اسم ) نوعی گیاه از تیر. نعناعیان با گلهای سفید یا گلی برگهای کوچک متقابل بیضوی و نوک تیز بدرازی یک سانتیمتر صعتر سعتر پودین. صحرایی یا آویشن شیرازی یا آویشن کوهی مزرنگوش وحشی
آویشن، آویشه، اویشن، آوشین، اوشین، اوشن: سعتر، گیاهی صحرائی ومعطرشبیه نعناع که درطب بکارمی رود
کاکوتی و آن گیاهی است که بعربی سعتربری خوانند .

معنی کلمه اوشن در فرهنگ اسم ها

اسم: آوشن (دختر) (فارسی)
معنی: آویشن، گیاهی علفی و معطر از خانواده نعناع با شاخه های فراوان و گلهای سفید یا صورتی

معنی کلمه اوشن در دانشنامه عمومی

آوشن. آوشن ( به ارمنی: Ավշեն ) یک روستا در ارمنستان است که در استان آراگاتسوتن واقع شده است. در کیلومتری شمال آشتاراک، مرکز استان آراگاتسوتن واقع شده است.
آوشن ۲۷۷ نفر جمعیت دارد و در ارتفاع متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است.
معنی کلمه اوشن در فرهنگ معین

جملاتی از کاربرد کلمه اوشن

بازماندگان پرواز اوشنیک ۸۱۵، اولین بار در فیلمی کوتاه که برای راهنمایی اعضای ابتکار دارما تهیه شده بود و در ایستگاه قو یافته بودند توانستند با این گروه آشنا شوند. در این فیلم، دکتر ماروین کندل شرح می‌دهد که پروژهٔ ابتکار دارما در سال ۱۹۷۰ بدست دو دکتر از دانشگاه میشیگان پایه‌گذاری شد و بودجهٔ آن را آلوار هنسو از بنیاد هنسو تأمین کرد. مرکز پژوهشی بزرگی از دانشمندان و آزاداندیشان سراسر جهان ایجاد شد که به پژوهش در زمینه‌های هواشناسی، روانشناسی، فراروان‌شناسی، جانورشناسی و جامعهٔ آرمانی می‌پرداختند.
بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها فهرستی از ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینمای جهان را نیز منتشر کرده‌است. این فهرست روزانه تغییر می‌کند و آپدیت می‌شود؛ هرچند که معمولاً ده فیلم برتر تغییر زیادی نمی‌کنند. برای تهیه این فهرست، میلیون‌ها رأی از کاربران و همچنین داوران داده شده‌است. فقط فیلم‌هایی که مدت زمان آن‌ها بیشتر از ۴۵ دقیقه می‌بوده و تعدادی آرای آن‌ها بیشتر از ۲۵ هزار رأی باشد در این فهرست قرار می‌گیرد. فیلم رستگاری در شاوشنک در این فهرست رتبهٔ اول، و فیلم پدرخوانده رتبهٔ دوم را کسب کرده‌اند که البته هرکدام با تقریبی از ۲٬۰۰۰٬۰۰۰ رأی به این رتبه دست یافته‌اند. تنها دو فیلم ایرانی در این فهرست قرار دارند. جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی و فیلم بچه‌های آسمان به کارگردانی مجید مجیدی.
شایک مدل کمپین تبلیغاتی آرمانی برای فصل بهار/تابستان سال ۲۰۱۰ شد. او همچنین در موزیک ویدئو «قدرت» کانیه وست به کارگردانی مارکو برامبیلا بازی کرد. او بر روی جلد مجله‌های اوشن درایو و جی‌کیو آفریقای جنوبی برای شماره نسخه اوت بود. او در فهرست "۵۰ جذاب‌ترین زن روسیه" که توسط مجله کمپلکس منتشر شد، رتبه اول را کسب کرد.
از فیلم‌های معروف او می‌توان به فیلم سیزده یار اوشن و سرقت در ۶۰ ثانیه اشاره کرد. وی بازیگر نقش دنی ویلیامز در سریال اکشن و جذاب هاوایی فایو-زیرو است.
گر بود بهرام گردد رام زین صمصام سام ور بود هوشنگ باشد بستهٔ اوشنگ عشق
چهار دهه بعد از فیلم یازده یار اوشن در بازسازی سال ۲۰۰۱ آن نیز بازی کرد و در برابر هنرپیشگان مطرحی چون جرج کلونی و برد پیت قرار گرفت.
علاوه بر این، در مدرسه اوشن ساید کالیفرنیا پس از «درگیری پرچمداران مکزیک با پرچمداران ایالات متحده»، نصب پرچم‌ها و تابلوها را از محوطه دانشگاه ممنوع کرد.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به یازده یار اوشن، بروس قدرتمند، دوازده یار اوشن، سیزده یار اوشن، مجازاتگر، اطلاع‌رسانی! اشاره کرد.
از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته است، می‌توان به دوازده یار اوشن، لوئیزا سانفلیچه، من ناپلئون را کشتم، با من بمان، تحت درمان، ۱۳ گل رز و پیامدهای عشق اشاره کرد.
از برخی فیلم‌های مطرح او می‌توان به سیزده یار اوشن (۲۰۰۷)، مش (۱۹۷۰)، باب و کارول و تد و آلیس (۱۹۶۹) و خداحافظی طولانی (۱۹۷۳) اشاره کرد.
گروه ابتکار دارما، دارای نُه ایستگاه پژوهشی شناخته‌شده در جزیره هستند. (به علاوهٔ ایستگاه پست لامپ که در خارج از جزیره قرار دارد) بیشتر این ایستگاه‌ها به صورت مخفی‌گاه‌های زیرزمینی یا پناهگاه‌های دور از دسترس ساخته شده‌اند. در طول سریال، بازماندگان سانحهٔ سقوط هواپیمای پرواز اوشنیک ۸۱۵ موفق می‌شوند که برخی از این ایستگاه‌ها را از نزدیک ببینند.