اوشا

اوشا

معنی کلمه اوشا در دانشنامه عمومی

اوشا (رود). اوشا ( به لاتین: Osha ) یک رود در روسیه است که در استان اومسک واقع شده است.

معنی کلمه اوشا در ویکی واژه

اوشا (owšâ)
حیاط

جملاتی از کاربرد کلمه اوشا

عمده راههای دسترسی به این کوه روستای نشور و روستای دولاب میباشد. این کوه دارای جانپناه بوده و زمان لازم برای رفت و برگشت ۱۰ ساعت است. از فراز ئه والان دریاچه سدگاوشان، شهر سنندج ، کوه آبیدر ، کوه شاهو ، و کوههای شرقی مشرف به شهر سنندج (کوههای صلوات آباد) دیده میشود‍‍‌‌.
شما را بویم اندرین پیشرو نشانیم برگاه اوشاه نو
بچاوشان سرای یقین که سرمه کشند بمیل فکرت بیدار ظلمت دیجور
چون رستم که آورد یکصد سیاوشان، مزگت‌ها (مسجدها) را فرو هلیم و سپس به نشانیم
انتشارات کنونی شامل «اوشاکان»[پانویس ۵۸] که از سال ۱۹۷۸ میلادی شروع به انتشار کرده و از سال ۱۹۹۱ میلادی به نام «گاندزاسار»[پانویس ۵۹] تغییر نام یافت و در حال حاضر به صورت هفتگی انتشار یافته و ارگان رسمی حوزه اسقفی سیلیسیه است. ناشرین سوری سهم عمده‌ای در ادبیات و تحقیقات آکادمیک ارمنی به زبان عربی داشته‌اند.
در ابتدای دره نخلستان کوچکی وجود دارد ولی به سمت انتهای دره درخت‌های از قبیل سدر و کُنار یافت می‌شود لازم است ذکر شود هرچه به مرکز دره نزدیک می‌شود گیاهان داروئی پرسیاوشان نیز یافت می‌شود. این دره مملو از باریک‌های ابی است که از دیواره‌های جریان دارند و حتی در سال‌های پر بارندگی این اب باریک‌ها به آبشار تبدیل می‌شوند و به دلیلی نزدیکی به کوهای زاگرس و نتابیدن نور خورشید و عبور اب از مرکز دره در گرم‌ترین فصل سال منطقه خوزستان حتی گاهی در این دره دما به زیر ۲۰ می‌رسد
جیدن لیبرهر، بیل اسکاشگورد، فین ولفهارد، سوفیا لیلیس، چوزن جیکوبس، جک دیلن گریزر، جرمی ری تیلور، وایات اولف، نیکلاس همیلتون و جکسون رابرت اسکات از جمله بازیگران فیلم هستند. فیلم‌برداری آن از ۲۷ ژوئن ۲۰۱۶ در تورنتو کانادا آغاز شد و در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۶ در اوشاوا به پایان رسید. انتاریو و پورت هوپ از دیگر لوکیشن‌های فیلم‌برداری بودند. کمپانی نیو لاین سینما، کار ساخت و تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده دارد و کمپانی برادران وارنر نیز مسئول اکران و پخش فیلم بوده‌است.
آرماویر، یروانداشات، آرتاشات، واغارشاپات، زاره هاوان، تیگراناکرت آرتساخ، همچنین بناهایی نظیر معبد گارنی، زاره هاوان و شهرهایی نظیر آنی، دارویْنْک، آنی کاماخ، اوشاکان؛ و همچنین بناهای مذهبی مانند باگاوان، باگرواند، آشتیشاد، یِریزا، حلقه معماری آن دوران ارمنستان را نشان می‌دهند.
مسروپ ماشتوتس به پاس خدمات خود در زمره قدیسان کلیسای ارمنی جای گرفت. او در سال ۴۴۰ میلادی چشم از جهان فروبست و در اوشاکان به خاک سپرده شد.
دینه اوشاق بیربریله سازاولسون بلکه بو قیش بیرده چونوب یاز اولسون
چون زلیخا شور چاوشان شنید هوشش از سر رنگش از عارض پرید
خان ننه آمان ، نولیدی بیر اوشاخلیغی تاپایدیم
‫خوردند شام خود که بخوابند کودکان‬ ‫اوشاقلارون شامین ئییوب ، یاتاندا‬
انتظار ار چه فراوان ریخت خون شد ناگهان دور‌باش چاوشان مرثیه‌خوان انتظار
پشت بر پشت شاه و شاه نشان چاوشانش ز جاه شاهوشان
اشتون کوچر زادهٔ سدار راپیدز، یکی از بزرگترین شهرهای ایالت آیووا در آمریکا، است. لاری و دایان، پدر و مادر اشتون و برادر دوقلوی او مایکل-که پنج دقیقه با هم اختلاف دارند، خانواده او هستند. اشتون همچنین یک خواهر بزرگتر از خود به نام تااوشا دارد.
دهستان سیاوشان، دهستانی از توابع بخش مرکزی شهرستان آشتیان در استان مرکزی ایران است.
‫راحت شده است کودک و اهلِ سرای ده‬ ‫راحت اوْلوب کندین ائوی ، اوشاغی‬
شهر اوشاوا یکی دیگر از نقاط اصلی فیلم‌برداری بود و گروه بخشی از صحنه‌ها را در این شهر گرفتند. این شهر انتخاب یکی از تهیه‌کنندگان به‌عنوان لوکیشن بود و فیلم‌برداری در آن تا تاریخ ۸ اوت ادامه داشت. تیم تولید در این شهر نیز مجبور شد برخی لوکیشن‌ها از جمله یک خانه خرابه را بازسازی کند. همچنین برخی دیگر از جزئیات نیز که برای نزدیک‌تر شدن به فضای دهه هشتاد لازم بود به صورت دکور دستی ساخته شد. به‌طور کل در ساخت لوکیشن‌ها کمتر از جلوه‌های ویژه دیجیتالی استفاده شد.
ز دلدادن چاوشان دلیر دلاور شده گور بر جنگ شیر