اورا
معنی کلمه اورا در لغت نامه دهخدا

اورا

معنی کلمه اورا در لغت نامه دهخدا

اورا. [ اَ ] ( اِ ) حصارو قلعه. ( برهان ) ( آنندراج ) ( هفت قلزم ) :
زو عدو گر خود رود درحصن هفت اورای چرخ
آن کشدکز دست حیدر مالک خیبر کشید.ابن یمین.

معنی کلمه اورا در فرهنگ عمید

قلعه، حصار.

معنی کلمه اورا در فرهنگ فارسی

قلعه، حصار، هفت اورای چرخ: کنایه ازهفت آسمان
حصار و قلعه

معنی کلمه اورا در دانشنامه عمومی

آورا (رود). آورا رودی است به Sinn می ریزد. این رود از کشور آلمان می گذرد.
اورا (آلبوم ریتا اورا). اورا ( به انگلیسی: Ora ) اولین آلبوم استودیویی از هنرمند بریتانیایی ریتا اورا است. این آلبوم در ۲۴ اوت ۲۰۱۲ از سوی راک نیشن و کلمبیا رکوردز منتشر شد. از لحاظ موسیقی، اورا عمدتاً یک آلبوم با ژانرهای پاپ و آراندبی است که عناصر دنس را در خود جای داده است.
این آلبوم پس از تولید نظر بسیاری از منتقدان موسیقی را جلب نموده و در جدول رده بندی آلبوم های موسیقی انگلستان رتبه یک را به خود اختصاص داد؛ بطوریکه از طرف اتحادیه آواشناسی بریتانیا به عنوان آلبومی با رتبه پلاتین معرفی گردید.
اورا (ایتالیا). اورا ( به ایتالیایی: Ora ) یک کومونه در ایتالیا است که در تیرول جنوبی واقع شده است. او را ۱۱٫۸ کیلومتر مربع مساحت و ۳٬۶۴۸ نفر جمعیت دارد و ۲۳۶ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
اورا (بوتان). اورا ( به لاتین: Ura ) یک شهرک در بوتان ( کشور ) است که در Ura Gewog واقع شده است.
اورا (مجارستان). اورا ( به مجاری: Ura ) یک منطقهٔ مسکونی در مجارستان است که در ناحیه چنگر واقع شده است. او را ۳۲٫۳۴ کیلومتر مربع مساحت و ۶۱۰ نفر جمعیت دارد.
معنی کلمه اورا در فرهنگ عمید
معنی کلمه اورا در فرهنگ فارسی
معنی کلمه اورا در دانشنامه عمومی
جملاتی از کاربرد کلمه اورا

جملاتی از کاربرد کلمه اورا

همی گفتی ای دادگر داورا ببخشا گناه فزون مرا
خط شمشاد قدان دوست دارد که اورا هم از ان اصل است مادر
در راستای همین سیاست، درصدی از سهام شرکت، در سال‌های ۱۹۶۹، ۱۹۷۰، ۱۹۷۴ و ۱۹۸۲ به صورت عمومی واگذار شد. در سال ۱۹۸۲ بخشی از سهام این شرکت اسرائیل، در بازار بورس اوراق بهادار تل‌آویو عرضه گردید.
بیشتر مسلمانان در مناطقی بین دریای سیاه و دریای خزر زندگی می‌کنند: اورال، اطراف رود ولگا در سیبری و قفقاز شمالی. پرجمعیت‌ترین گروه آن‌ها تاتارها هستند. ۹ جمهوری مسلمان‌نشین بخشی از فدراسیون روسیه را تشکیل می‌دهند و اسلام دومین دین روسیه عمیقاً در تاریخ روسیه ریشه دارد.
روی گرمی هرگز از گل عندلیب ما ندید ای خوشا پروانه کاورا کارفرما آتش است
مشاوران خارجی دولت میجی در ژاپن اهل آلمان بود.
زن جنگجویی بنام «الکترا» که بتازگی از مرگ نجات یافته، اکنون سعی دارد از یک پیرمرد و دخترش، در مقابل مأمورانی که دارای قدرت‌های ماورای طبیعی هستند، محافظت کند…
هیئت مشاوران و هیئت تحریریه شامل بسیاری از نظریه پردازان و نویسندگان معماری از جمله استنفورد اندرسون (جلد ۱–۱۴)، فرانسواز شوئه (شماره‌های ۱–۵)، ماریو گندلسوناس (تمام شماره‌ها)، جورج سیلوتی (تمام شماره‌ها)، ورنر اوچسلین (شماره‌های ۱–۱۶)، بئاتریس کلومینا (شماره‌های ۱۴–۴۱)، مارک راکتانسکی (شماره‌های ۱۴–۳۳)، مارک ویگلی (شماره‌های ۱۴–۴۱)، سنفورد کوینتر (شماره‌های ۱۶–۴۱)، رابرت مک انالتی (شماره های۱۷–۴۱)، جنیفر بلومر (شماره های۱۷–۴۱)، و لاورن کویود (شماره‌های ۳۳–۴۱) بود.
شهسواری که نعل شبرنگش افسر شاه خاوران باشد
ز بربرستان چون بیامد سپاه به هاماوران شاددل گشت شاه
چون که شد اوراق گل تمام مرتب عضو گلستان شود به حکم سوابق
چون بگذری از سبع‌ها، وز ماوراء طبع‌ها بینی تلال و ربع‌ها، زآثار یار منتخب
زلف اورا مار کردندورخش را گنج حسن هم بلنداقبال را ویرانه می کردندکاش
شهنشها ملکا داورا جهان دارا زهی ز داوریت در جهان جهان دگر
این استان همچنین دارای معادن غنی است. (پتاس، اورانیوم، زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی).
بورس اوراق بهادار مکزیک |
این مستند در سال ۲۰۱۷ برابر اعلام نظر هیئت داوران، متشکل از مارگریت روریسون، شیلا ویلسون و دنی لونتال جایزه بهترین فیلم بلند مستند را در
بخشی از سهام شرکت اس‌بی‌ام آفشور در بازار بورس اوراق بهادار یورونکست آمستردام معامله می‌شود و از سال ۲۰۰۳ به عنوان جزئی از شاخص آای‌اکس هلند محسوب می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر اسخیدام، هلند قرار دارد.
مرد محیی و سیه پوشید بهر ماتمش هرکجا ورقی بود ز اوراق دیوان من است