اودین

اودین

معنی کلمه اودین در دانشنامه عمومی

اودین (شخصیت کمیک). اودین ( به انگلیسی: Odin ) یک شخصیت خیالی . که در واقع اقتباسی از اودین خدای خدایان اسکاندیناوی است. در کتاب های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط مارول کامیکس است. این شخصیت به وسیلهٔ استن لی و جک کربی خلق شده است؛ و برای اولین بار در شمارهٔ ۸۵ از مجموعه کمیک سفر به راز ( اکتبر ۱۹۶۲ ) معرفی شد. شخصیت اودین که پدر ثور، سرکردهٔ ایزدان و پادشاه سابق آسگارد می باشد، از اودین، ایزد اساطیر اسکاندیناوی الهام گرفته شده است.
آنتونی هاپکینز نقش اودین را در فیلم های ثور ( ۲۰۱۱ ) ، ثور: دنیای تاریک ( ۲۰۱۳ ) و ثور: راگناروک ( ۲۰۱۷ ) بازی کرده است.

معنی کلمه اودین در ویکی واژه

عنوان یک گروه قومی قرون وسطا در آسیای مقدم و آلبانی از پنج منبع مختلف. به صور گوناگون اوتی، اوئتی، اودی، اودین، اوتن در تألیفات تاریخ‌نگاران باستان ثبت است.

جملاتی از کاربرد کلمه اودین

این فیلم در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فریبورگ در ۲۰ مارس ۲۰۲۲ و در بیست و چهارمین فستیوال فیلم شرق دور اودینه در ایتالیا در ۳۰ آوریل ۲۰۲۳ به نمایش درآمد. این فیلم در ۲۶ اکتبر ۲۰۲۲ در کره جنوبی منتشر شد.
اهل فسق آن شد که اودیندار نیست او بصورت قابل دیدار نیست
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به واسکو دوگاما، اودینزه و ناپولی اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال کومو و باشگاه فوتبال اودینزه اشاره کرد.
و گفت: هر کرا همت اودینی گردد همه کارها دنیائی او دینی گردد و هر کرا همت او دنیائی گردد همه کارها دینی او بشومی همت وی دنیائی گردد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال سورنتو کالچو و باشگاه فوتبال اودینزه اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال آلساندریا، باشگاه فوتبال بنونتو، باشگاه فوتبال اودینزه، و باشگاه فوتبال ترنانا اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال نیویورک کاسموس، باشگاه فوتبال اودینزه، باشگاه فوتبال تریستیانا، باشگاه فوتبال ساسولو، و باشگاه فوتبال آولینو اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده است می‌توان به باشگاه فوتبال دپورتیوو المپیا، باشگاه فوتبال اودینزه، باشگاه فوتبال موتاگوا، و باشگاه فوتبال رئال اسپانیا اشاره کرد.
اول طره چهره آتشیدین قالخمیش تتون اول اگری قاش فتنه اودین چاقماقیدور
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال سانتوس، باشگاه فوتبال اودینزه، باشگاه فوتبال ویچنزا، باشگاه ورزشی ویتوریا، باشگاه فوتبال شاپه‌کوئنزه، باشگاه فوتبال فیگورنسه و باشگاه فوتبال کروز آزول اشاره کرد.
آراستست طبع تو مانند بوستان گلهای داودین همه در بوستان تست
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اودینزه، باشگاه فوتبال اینتر میلان، و باشگاه فوتبال آ.ث. میلان اشاره کرد.
الکسیس سانچز فوتبالش را از باشگاه کبرلو آغاز کرد و در سال ۲۰۰۵ به تیم اودینزه ایتالیا پیوست و بعد از بازی قرضی در تیم‌های کولو کولو و ریور پلاته پیوست و بعد از یک فصل به اودینزه ملحق شد.