اوبی
معنی کلمه اوبی در دانشنامه عمومی

اوبی

معنی کلمه اوبی در دانشنامه عمومی

کمربند ورزشی یا اوبی ( به ژاپنی: 帯?, おび ) ( به انگلیسی: Obi ) نوعی وسیله پوششی است که در آن ورزشکاران با توجه به رنگ بندی آن تقسیم بندی می شوند. این تقسیم بندی بر اساس درجه و رتبه علمی و عملی ورزشکار می باشد. این رنگ بندی در ورزش های مختلف متفاوت است. ولی معمولاً از رنگهای درخشان مثل سفید و زرد و قرمز شروع شده و تا مشکی یعنی بالاترین رتبه ادامه دارد.
• بندها
• پوشاک ژاپنی
• لوازم جانبی مد
• واژه ها و عبارت های ژاپنی
• مقاله های دارای واژگان به زبان ژاپنی
• مقاله های دارای واژگان به زبان انگلیسی
• پیوند رده انبار که به صورت محلی تعریف شده است
• همه مقاله های خرد
• مقاله های خرد ژاپن
اوبی (کمون). اوبی ( به فرانسوی: Auby ) یک کمون در فرانسه است که در canton of Douai - Nord - Est واقع شده است. اوبی ۷٫۱۲ کیلومتر مربع مساحت دارد ۲۲ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
معنی کلمه اوبی در دانشنامه اسلامی
معنی کلمه اوبی در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه اوبی

معنی کلمه اوبی در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] معنی أَوِّبِی: (به در گاه خدا بوسیله دعا کردن)رجوع کن
معنی أَوِّبِی مَعَهُ: با او هم صدا شو(در دعا کردن)
ریشه کلمه:
اوب (۱۷ بار)
«أَوِّبی» در اصل از «تأویب» به معنای «ترجیع وگرداندن صدا در گلو» است; این ماده گاهی به معنای «توبه» نیز استعمال می شود، به خاطر این که حقیقت آن بازگشت به سوی خداست.

معنی کلمه اوبی در ویکی واژه

کونی, امرد
پسر یا مردی که رفتاری زنانه دارد و با همجنس خود رابطه جنسی برقرار میکند ومعمولا مفعول است.

جملاتی از کاربرد کلمه اوبی

آتِشْ پٰارِهْ، اوبی دِلِهْ طُرْفِهْ جٰا کِرْدْ خُونِ عٰاشِقُونْ‌رِهْ دَسْت‌وُ پٰا حِنٰا کِرْدْ
در سال ۱۹۳۶، ژورژ دِسترائو مشاهده کرد که هنگامی که پودر روی سولفید در یک عایق به حالت تعلیق در می‌آید و میدان الکتریکی متناوبی به آن اعمال می‌شود، می‌توان الکترولومینسانس تولید کرد. دسترائو در انتشارات خود اغلب از الکترولومینسانس به عنوان نور-لوسِف یاد می‌کند. دسترائو در آزمایشگاه‌های ماری کوری، که او هم یک پیشگام در زمینه الکترولومینسانس با تحقیق در مورد رادیوم بود، کار کرد.
چهار نوع اندازه‌گیری یا مقیاس اندازه‌گیری در آمار استفاده می‌شود. چهار نوع یا سطح اندازه‌گیری (ترتیبی، اسمی، بازه‌ای و نسبی) دارای درجات متفاوتی از سودمندی در بررسی‌های آماری دارند. اندازه‌گیری نسبی در حالی که هم یک مقدار صفر و فاصله بین اندازه‌های متفاوت تعریف می‌شود بیشترین انعطاف‌پذیری را در بین روش‌های آماری دارد که می‌تواند برای تحلیل داده‌ها استفاده شود. مقیاس تناوبی با داشتن فواصل معنی دار بین اندازه‌ها اما بدون داشتن میزان صفر معنی دار (مثل اندازه‌گیری بهره هوشی یا اندازه‌گیری دما در مقیاس سلسیوس) در تحقیقات آماری استفاده می‌شود.
روی او دینست و قبله، زلف او کفرست و شرک پس‬خوداوبی‬هیچ شک هم کفر وهم‬ایمان ماست
هر که اوبیدار گردد همچو صبح بادمیدن یار گردد همچو صبح
یا جبال اوبی امر آمده هر دو هم‌آواز و هم‌پرده شده
ازقضایای کرم حکم تو این فتوی داد کانکه اوبی گنه آید بر من مأثومست
آبراهام بابت بازی در فیلم آمادئوس (۱۹۸۴)، برندهٔ جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام و همچنین نامزد دریافت جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. او یک جایزهٔ گرمی و ۲ نامزدی برای جایزهٔ امی ساعات پربیننده در کارنامه دارد. وی همچنین ۳ بار نامزد دریافت جایزهٔ انجمن بازیگران فیلم برای هوملند و هتل بزرگ بوداپست (۲۰۱۴) شده‌است. آبراهام ۲ جایزه اوبی هم برای نقش‌آفرینی‌های تئاتری‌اش در دایی وانیا (۱۹۸۴) و تاجر ونیزی (۲۰۱۱) به‌دست آورده‌است.
چون قضای آسمانی حکم اوبی‌بازگشت چون نعیم ناگهانی جود او بی‌انتظار
سان لوئیس اوبیسپو–پاسو روبلز ·
این شخصیت علاوه بر شش فیلم اول جنگ ستارگان، در فیلم گلچین روگ وان (۲۰۱۶) حضور داشته و در سه‌گانهٔ دنباله به او اشاره شده‌است؛ در قسمت آخر این سه‌گانه، خیزش اسکای‌واکر (۲۰۱۹)، به‌صورت صدا در نقش آناکین و ویدر کامئو دارد. او در چندین مجموعه تلویزیونی از جمله جنگ‌های کلون (۲۰۰۸) و اوبی وان کنوبی (۲۰۲۲) و رسانه‌های مرتبط به جنگ ستارگان مانند بازی‌های ویدئویی، رمان‌ها و کمیک بوکز هم حضور دارد. به‌دلیل محبوبیت ویدر، کالاهای مختلفی از این شخصیت مانند اکشن فیگورها و نسخه‌های لایت‌سیبر او تولید شده‌است.
پس از جنگ، سال ۱۹۴۸ با لوئیزه-شارلوته موزِن-هینریش ازدواج کرد که خود بیوه جنگ بود. کرچمر سال ۱۹۵۵ به نیروی دریایی آلمان غربی پیوست و سال ۱۹۷۰ با درجه دریادار بازنشسته شد. در پنجاهمین سالگرد ازدواجش به همراه همسرش سفری در رودخانه دانوب داشت. در این سفر در تلاش برای بالا رفتن از یک نردبان لیز خورد و سقوط کرد که منجر به ضربه مغزی شد. دیگر هیچگاه به هوش نیامد. دریادار اتو کرچمر در نهایت روز ۵ اوت سال ۱۹۹۸ در بیمارستانی در اشتراوبینگ در بایرن درگذشت.
یکدم از خود در اوبین که توئی آنکه ندهد توئی بر او راهت
همچنین در کسرهای منظم کوچکتر از طول تالبوت ، تصاویر فرعی نیز مشاهده می شود. در فواصل میانی هر دو طرح تالبوت پی در پی، که فواصل نیم-تالبوت نامیده میشود مجدداً همان ساختار شدت منتها با یک جابجایی عرضی به اندازه نصف گام طرح تناوبی اولیه نمایان میشوند (بنابراین دو برابر بیشتر تصاویر دیده می شود). بعلاوه، در فواصل میانی دو فاصله تالبوت و نیم-تالبوت پی در پی، که فاصله ربع-تالبوت نامیده میشود، دوره و اندازه تصاویر دوباره نصف می شود و به همین ترتیب یک الگوی تقسیم شونده از تصاویر فرعی با اندازه رو به کاهش که اغلب فرش تالبوت نامیده می شود ، ایجاد می شود. این پدیده را میتوان تولید هماهنگ دوم فضایی نام نهاد.
کومون (به ژاپنی: 小紋 こもん)، نوعی کیمونو است که در آن نقش‌های کوچک و تکراری در سراسر لباس دیده می‌شود. این کیمونو ساده و معمولی به حساب می‌آید. می‌توان آن را پوشید و در شهر قدم زد یا با یک اوبی هماهنگ برای صرف غذا در رستوران استفاده کرد. خانم‌های متأهل و مجرد می‌توانند از این نوع کیمونو استفاده کنند. کومون دارای الگوهایی است که در سراسر لباس پخش شده‌است، بنابراین نمی‌توان آن را در مناسبت‌ها یا مراسم رسمی پوشید.
خواص گفته که این بلاوبی کامی و درویشی و بی‌نوایی در دنیا لبسه مؤمنان است، و حیلت پیغامبران، و زینت عارفان، و رأس المال صدّیقان، فرعونی که مطرود مملکت بود او را چهار صد سال عمر بود، که هرگز او را تبی نگرفت، و رنجی نرسید و بی‌کامی ندید، و در آن تمرد و طغیان خود میگفت «أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلی‌»، «ما عَلِمْتُ لَکُمْ مِنْ إِلهٍ غَیْرِی» حال آن دشمن چنین بود، و حال مصطفی بر خلاف این بود! عایشه صدیقه میگوید هرگز روزی فراشب نشدی که مصطفی را از کافران جفایی نرسیدی! یا او را تبی نگرفتی یا به نوعی رنجی در او نگرفتی، گفتند یا رسول اللَّه این همه رنج و بلا از کجا روی بتو نهاده است؟
گفتم که مژگان توچون چنگال شیر نر بود گفت ارتوخوددانی چنین باشد از اوبیم توکو
واکنشهای همگن: عدد آهنگ تبدیل کاتالیزگر در واکنشهای شیمیایی با تعداد چرخه‌های کاتالیزگر تا قبل از غیرفعال شدن آن مشخص می‌شود. با تقسیم عدد آهنگ تبدیل به زمان فعال بودن کاتالیزگر، آهنگ تبدیل تناوبی کاتالیزگر بدست خواهد آمد.
جهان زیر فرمانت گر شد رواست به دارش و ز اوبیخ دشمن بکن
از سال ۱۹۹۷ تاوبیتز پس از کلودیو آبادو، دومین ویولنیست اصلی در ارکستر فیلارمونیک برلین بوده‌است.